Keskkonnaressursside jätkusuutliku kasutamise ökonoomika (NTK1670)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
NTK1670
õppeaine nimetus eesti k
Keskkonnaressursside jätkusuutliku kasutamise ökonoomika
õppeaine nimetus inglise k
Environmental Reporting in Industrial Ecology
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
NAEM06/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
ET - Tartu Kolledž
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärk on:
- arendada üliõpilaste teadmisi keskkonna ja majanduse vahelistest suhetest;
- anda ülevaade keskkonnaökonoomika põhimõtetest, meetoditest ning arendada oskust sellealast informatsiooni leida ja teaduspõhiselt tõlgendada;
- edendada teadmiste kujunemist keskkonnaressursside jätkusuutlikust majandamisest ja sellega seotud instrumentidest;
- kujundada võimet hoomata globaalse, regionaalse ja kohaliku jätkusuutlikkuse majanduslikku vaadet, arvestades sotsiaal- ja keskkonnaaspektidega.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the course is to:
- develop students' knowledge of the relationship between the environment and the economy;
- give an overview of the principles and methods of environmental economics and develop the ability to find and scientifically interpret information in this area;
- promote the development of knowledge about the sustainable management of environmental resources and related instruments;
- develop the ability to grasp the economic view of global, regional and local sustainability, taking into account social and environmental aspects.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- mõistab keskkonnaökonoomika põhimõisteid, teooriaid ja kontseptsioone;
- sünteesib erinevaid lähenemisviise ja teadmisi keskkonna majanduslikust mõõtmisest ning rakendab neid analüütiliselt;
- kasutab mitmesuguseid meetodeid avalike hüvede rahalise väärtuse kindlaksmääramiseks;
- rakendab erinevaid meetodeid, et tõhusalt arvutada keskkonnaalaste investeeringute ja projektide mõju avalikule hüvele;
- hindab kriitiliselt ja analüüsib keskkonnaökonoomilisi andmeid, pakkudes asjakohast teavet poliitikakujundajatele ja huvirühmadele.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student:
- understands the basic terms, theories and concepts of environmental economics;
- synthesizes different approaches and knowledge of the economic measurement of the environment and apply them analytically;
- uses various methods to determine the financial value of public goods;
- applies different methods to effectively calculate the impact of environmental investments and projects on the public good;
- evaluates critically and analyzes environmental economic data, providing relevant information to policy makers and stakeholders.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Tudeng saab õppeaines ülevaate keskkonna ja majanduse vahelistest suhetest. Käsitletakse keskkonnaökonoomika põhimõtteid ja meetodeid ning arendatakse oskust leida teemaga seotud informatsiooni ning seda teaduspõhiselt tõlgendada. Tudeng saab ülevaate keskkonnaressursside jätkusuutlikust majandamisest ja sellega seotud instrumentidest. Käsitletakse ka globaalse, regionaalse ja kohaliku jätkusuutlikkuse majanduslikku vaadet, arvestades sotsiaal- ja keskkonnaaspekte.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
In the subject, the student gets an overview of the relationship between the environment and the economy. The principles and methods of environmental economics are discussed and the ability to find information related to the topic and to interpret it based on science is developed. The student gets an overview of the sustainable management of environmental resources and related instruments. The economic view of global, regional and local sustainability is also discussed, taking into account social and environmental aspects.
hindamisviis eesti k
Tähtaegselt esitatud iseseisvad tööd. Hiljem saabunud töid vastu ei võeta.
hindamisviis ingl k
Assessments should be submitted in time. Belated assessments are not accepted.
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Õppejõud tutvustab aine jooksul.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.4
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
1.2
loenguid
12.0
praktikume
1.2
praktikume
12.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 kevad
Aija Kosk, ET - Tartu Kolledž
eesti keel
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Aija Kosk, ET - Tartu Kolledž
    eesti keel
    Õppetöö on edukalt läbitud, kui õppija omandab allpool loetletud õpiväljundid heal (3) (61-75%) tasemel:

    Õppijatega on õppetöö eduka läbimise reeglid läbi räägitud ja ta mõistab neid
    Õppija teab ja oskab seostada poliitilise tsükli etappe
    Õppija mõistab probleemide faktipõhise hindamise vajadust; teab, kuidas instinktid moonutavad maailma tajumist; ning oskab moonutusi korrigeerida
    Õppija analüüsib majandussubjektide soove kasutada avalikke hüvesid ning oskab selgitada sotsiaalselt optimaalset tootmistaset
    Õppija tunneb avalike hüvede jaotamise ökonoomika analüüsi põhiprintsiipe
    Õppija seostab probleeme ning nende lahendamiseks sõnastatud poliitiliste eesmärkide kujunemist
    Õppija teab keskkonnaressursside jaotamisel kasutatavaid “käsu-kontrolli” vahendeid
    Õppija teab keskkonnaressursside jaotamiseks kasutatavaid majanduslikke vahendeid
    Õppija oskab arutleda avalike keskkonnahüvede erahüvedeks muutmise asjaoluside üle
    Õppija leiab materjale, et hinnata poliitilise protsessi efektiivsust ning analüüsib poliitilise protsessi efektiivsust
    Õppija oskab selgitada sotsiaalse tulu-kulu analüüsi põhimõtet
    Õppija oskab erinevatest kriteeriumitest lähtuvalt soovitada keskkonnaressursside kasutuse korraldamise vahendeid
    Õpiväljundite omandamist hinnatakse järgmistes ülesannete täitmise käigus/tulemusega:

    Õppija osaleb auditoorses õppetöös vähemalt 75% auditoorseks õppetööks planeeritud ajast;
    Õppija koostab 3 (kolm) iseseisvat tööd, mis vastavad kehtestatud iseseisva töö kriteeriumitele ning on märgitud õppejõu poolt arvestatuks;
    Õppija läbib edukalt arvestustöö - poliitilise protsessi mõttekaarti koostamine.
    Õppeaine lõpphinne: sooritatud / mittesooritatud
      Ainekaart eesti keeles
      Ainekaart inglise keeles