õppeaine eesmärgid eesti k
Anda teadmisi teadustöö üldisest korraldusest ja põhilistest kasutatavatest meetoditest, sh teadusinfo otsinguvõimalustest; anda esmased teadmised ja oskused katsete plaanimiseks, teostamiseks ja tulemuste hindamiseks ning vormistamiseks. Erialase teaduskeele lugemis-, kirjutamis-, kuulamis- ja kõneoskuste täiendamine Euroopa Nõukogu keeleoskustasemete süsteemi iseseisva B2 ja vaba C1 keelekasutuse tasemel. Õppida järgima akadeemilise kirjutamise tavasid ja väljendama end mõistetavalt teaduskeeles.
õppeaine eesmärgid inglise k
To give knowledge about scientific research, methods, finding information, how to plan experiments, choose methodology, evaluate and describe results. Upgrading the reading, writing, listening and speaking skills in science language (levels B2, C1). Learn to follow academic writing practices and express yourself in the scientific language.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse läbinud üliõpilane:
- tunneb teadustöö korralduse aluseid ja põhimeetodeid;
- oskab plaanida katsetöid keemia- ja tehnoloogiavaldkonna uuringute teostamisel teadustöö vajaliku informatsiooni alusel ja vormistada teadustöö tulemusi;
- teab ja oskab kasutada eriala- ja teadussõnastikke iseseisvaks tööks võõrkeelse teadus- ja erialakirjandusega;
- valdab erialast terminoloogiat ja oskab esitada oma mõtteid selgelt ning struktureeritult nii suuliselt kui ka kirjalikult;
- loeb ja oskab analüüsida teaduskirjandust;
- oskab koostada ja esitada erinevat tüüpi ettekandeid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After finishing this course the student:
- knows the basic methods and how to organize research work;
- is able to plan research in the field of natural sciences on the basis of necessary information and to formulate the results of research;
- knows and is able to use specialist and scientific dictionaries for independent work with foreign-language professional and scientific literature;
- uses professional terminology and expresses thoughts in a clear and structured way;
- knows the types of scientific texts and reports, reads and is able to analyze scientific literature;
- is able to produce and submit presentations.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Teadustöö korraldus, põhietapid. Põhilised teadusuuringute meetodid. Eksperimendi kavandamine, vajaliku teabe leidmise allikad. Katsete plaanimise meetodid, katsetulemuste hindamise meetodid. Katsetulemuste vormistamine. Teadusettekannete koostamine. Teadustekst. Mõisted, terminid ja definitsioonid teadustekstis. Uurimistöö struktuur ja vormistamine. Suulise ettekande koostamise etapid, struktuur ja vormistamine.
Õppetöö toimub nii eesti – kui ka inglise keeles.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Basic steps how to organize research work, basic research methods. Design of the experiment, including the sources of the necessary information, methodology. Formation of test results in the form of a report and an article. Preparing scientific reports. Characteristics of the written and oral scientific language. Scientific text. Definitions, terms and definitions in the scientific text. Structure and formalization of research. Steps for the oral presentation, structure and formalization.
Teaching takes place both in Estonian and in English.
hindamisviis eesti k
Eksam, projekt – ja selle kaitsmine, iseseisvad tööd Moodlest.
hindamisviis ingl k
Exam, thesis project and defening, independent work from Moodle
iseseisev töö eesti k
Ülesanded Moodlest, lõputöö projekti koostamine.
iseseisev töö ingl k
Assessments from Moodle, thesis project.
õppekirjandus
- Bailey, S. (2018). Academic Writing: A handbook for international students. Routledge: London.
- Carlock, J. (2020. Developing Information Literacy Skills: A guide to finding, evaluating and citing sources. University of Michigan Press.
- Hirsijärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. (2005). Uuri ja kirjuta. Medicina: Tartu.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
2.0
praktikume
18.0