õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärk on:
- selgitada, kuidas luua pikaajalist väärtust erinevatele sidusrühmadele, tagades ettevõtte majandusliku edu ja keskkonnahoidlikkust, edendades samal ajal innovatsiooni ning tugevdades konkurentsivõimet.
- arendada oskust koostada strateegilisi arengudokumente , kus keskendutakse ettevõtte kestlikkusele ja ÜRO säästva arengu eesmärkide (SDG) integreerimisele juhtimis- ja tulemusnäitajatesse;
- kuidas koguda ja analüüsida andmeid, mis toetavad ettevõtte strateegilist otsuste tegemist.
- anda teadmised ja arusaamad sidusrühmade juhtimise olulisusest kaasaegses organisatsioonijuhtimises;
- arendada juhtimisoskusi, mis keskenduvad tulevikutrendide ja tehnoloogiliste arengute mõistmisele ning nende rakendamisele ettevõtte tegevuses;
- tutvustada uusi ja innovaatilisi ärimudeleid, mis toetavad ettevõtte konkurentsivõimet ja kestlikkust;
õppeaine eesmärgid inglise k
The course aims to:
- explain how to create long-term value for various stakeholders, ensuring the company's economic success and environmental friendliness, while promoting innovation and strengthening competitiveness.
- develop the ability to prepare strategic development documents that focus on the sustainability of the company and the integration of the UN Sustainable Development Goals (SDG) into management and performance indicators;
- teach how to collect and analyse data to support the company's strategic decision-making.
- provide knowledge and understanding of the importance of stakeholder management in modern organisational management;
- develop management skills that focus on understanding future trends and technological developments and their implementation in the company's operations;
- introduce new and innovative business models that support the company's competitiveness and sustainability.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- tunneb peamisi rahvusvaheliselt tunnustatud kestliku juhtimise kontseptsioone (ESG, PPP, CSR, SDG, jne) ja oskab neid sisustada majanduslikus, sotsiaalses ja keskkondlikus kontekstis;
- oskab koostada strateegilisi arengudokumente (sh seada mõõdikuid), mis võimaldavad jälgida ja hinnata ettevõtte edenemist kestlikkuse eesmärkide saavutamise suunas;
- oskab analüüsida organisatsiooni/ettevõtte peamisi kestlikkuse mõjukohti;
- mõistab sidusrühmade juhtimise tähtsust kestliku arengu kontekstis ning oskab kaardistada ja kaasata olulisi sidusrühmi;
- tunneb uusi ja innovaatilisi ärimudeleid, mis toetavad ettevõtte kestlikku arengut.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- knows the key concepts of internationally recognised sustainable management (ESG, PPP, CSR, SDG, etc.) and can implement them in an economic, social and environmental context;
- can prepare strategic development documents (including setting metrics) that allow monitoring and evaluating the company's progress towards achieving sustainability goals;
- can analyse the main areas of sustainability of the organisation/company;
- understands the importance of stakeholder management in the context of sustainable development and knows how to map and involve key stakeholders;
- knows new and innovative business models that support the company's sustainable development.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Aine keskendub kestliku strateegilisele juhtimise alustaladele, pakkudes teadmisi ja praktilisi oskusi kestlikkuse mõtestamisest ja raamistamisest, kestlikkuse mõju hindamisest ning arengu-eesmärkide seadmisest. Kursuse keskmes on siht- ja sidusrühmade roll organisatsiooni/ettevõtte kestlikkuse teekonnal ning erinevate osapoolte juhtimine ja nügimine kestliku arengu suunas.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The course focuses on the foundations of sustainable strategic management to provide knowledge and practical skills on conceptualising and framing sustainability, assessing the impact of sustainability and setting development goals. The course focuses on the role of target groups and stakeholders in the sustainability journey of the organisation/company, and the management and nudging of various parties towards sustainable development.
õppekirjandus
Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2011). "Creating shared value." Harvard Business Review, 89(1/2), 62-77.
Chouinard, Y., Ellison, J., & Ridgeway, R. (2011). "The sustainable economy." Harvard Business Review, 89(10), 52-62.
Griggs, D., Stafford-Smith, M., Gaffney, O., et al. (2013). "Sustainable development goals for people and planet." Nature, 495(7441), 305-307.
Lee, H. (2020). "Rethinking the global supply chain." Harvard Business Review, 98(5), 48-57.
Murray, A., Skene, K., & Haynes, K. (2017). "The circular economy: An interdisciplinary exploration of the concept and application in a global context." Journal of Business Ethics, 140(3), 369-380.
Valentinov, V. (2023), "Sustainability and stakeholder theory: a processual perspective", Kybernetes, Vol. 52 No. 13, pp. 61-77. https://doi.org/10.1108/K-05-2023-0819
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
19.5