Organisatsioonikommunikatsiooni juhtimine (MMP5640)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMP5640
õppeaine nimetus eesti k
Organisatsioonikommunikatsiooni juhtimine
õppeaine nimetus inglise k
Corporate Communication
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
HAPM10/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Anda üliõpilastele teoreetilised teadmised sisekommunikatsiooni seotusest teiste organisatsiooni protsessidega, selle juhtimisest ja avalikkussuhete kujundamisest, valdkonna teoreetilistest alustest ja metoodikast ning õpetada neid teadmisi praktikas rakendama. Lisaks õpetab kursus diagnoosima ja hindama sise- ja väliskommunikatsiooni protsesside seisundit organisatsioonis ning meetodeid nende sihipäraseks kujundamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
To provide students wide scope theoretical knowledge about the corporate communication management and of development of PR, its theoretical background and methods and to teach students to apply this knowledge in appropriate ways. In addition, the course gives knowledge and skills to diagnose and assess corporate communication system/processes and methods to solve/manage the problems.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane on omandanud teadmised:
1. organisatsioonikommunikatsiooni ja avalikussuhete teoreetiliste aluste ja põhiprintsiipide kohta;
2. oskab koostada kommunikatsiooni strateegiat ja valida sobivad taktikad, et lahendada kommunikatsiooniga seotud probleeme või saavutada püstitatud eesmärke;
3. oskab määrtaleda ja analüüsida sihtgruppe ning koostada neile sobivaid sõnumeid;
4. oskab loovalt rakendada erinevaid kommunikatsiooni meetodeid, võtteid ja vahendeid -oskab korraldada sisesuhteid, kliendisuhteid ja suhteid avalikkusega, oskab suhelda meediaga, kirjutada pressiteadet;
5. oskab analüüsida ja hinnata organisatsioonikommunikatsiooni efektiivsust, eesmärgipärasust ja strateegia kohasust.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student has have:
1. full understanding and mastery of organizational communications functions and of the public relations principles including problem analysis, strategic planning, message development and tactical solutions;
2. ability to prepare a comprehensive communications plan addressing strategy and tactics necessary to resolve a communications problem or achieve a communications goal;
3. can define and analyse stakeholder groups and develop appropriate messages;
4. knowledge of various tactics and processes employed in organizational communication including media relations, publications, community relations, consumer relations, employee communications and online communications media;
5. understanding of methods used to evaluate and measure the effectiveness of organizational communication functions and programming.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Organisatsioonikommunikatsiooni kontseptsioonid ja iseloomulikud tunnused. Kommunikatsiooniprotsessid ja –ahelate toimimine organisatsioonis.
Kommunikatsioon kui juhtimisvahend. Sisekommunikatsiooni tasandid, teabe vood ja sihtgrupid. Sihtgruppide määramine. Infovahetus ja mõjutamine. Sõnumi koostamine ja kommunikatsioonikanalite valik. Kommunikatsioonibarjäärid organisatsioonis. Suhtekorraldus organisatsioonis – sisesuhted ja avalikud suhted. Kommunikatsiooni strateegiate ja plaanide koostamine. Avalikkussuhted kui kommunikatsiooni alaliik. Strateegiline ja taktikaline suhtekorraldus. Avalikkussuhted ja eetika
Ettevõtte bränd ja brändi loomine. Juhi bränd. Organisatsiooni positiivse tajukuvandi loomine. Organisatsiooni identiteet, maine ja väärtused. Organisatsiooni usaldusväärsus. Mainekujundamise võtted. Sotsiaalne vastutus.
Kriisikommunikatsioon. Muudatuste kommunikatsioon. Konfliktide lahendamine organisatsioonis.
Kommunikatsioon multikultuurses organisatsioonis ja suure mitmekesisusega töörühmades.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Basic characteristics of corporate communication. The principles and functions of organizational communication – methods and means. Organizational communication structure, functions and objectives. Communication as management function. Exchange of information and affecting. Communicational barriers in organization. Communication levels, information flow and target groups and stakeholders. Defining stakeholders. Message and channels.
Strategic approaches to managing the communications. Strategic planning. Linking business and communication planning. The role of communications in company business strategy. Internal communication. Internal branding, Employer branding. Measuring the effectiveness of internal communication. Reputation management. Building, enhancing, and protecting organizational reputation. Measuring public relations programs.
Issues management. Crisis communication. Communicating change. The Impact of technology on corporate communication. Intercultural communication. Communicating with a diverse workforce.
hindamisviis eesti k
Eristav hindamine. Hinne kujuneb kolme ülesande koondhindena: kirjalik eksam (30%) organisatsiooni kommunikatsioonisüsteemi analüüs (40%), ühele sihtrühmale suunatud teavitusürituse projekt (30%).
hindamisviis ingl k
Graded exam. The final grade is formed based on the results of three independent tasks: written exam (30%), organisation communication system analysis (40%) and the targeted outreach event project (30%).
iseseisev töö eesti k
Üliõpilane esitab kirjaliku analüüsi ühe organisatsiooni kommunikatsiooni süsteemi kohta ja teeb vajadusel ettepanekuid süsteemi tõhususe suurendamiseks; valmistab ette ühele sihtrühmale suunatud teavitusürituse projekti.
iseseisev töö ingl k
Student will write a review on the communication system in one organization and makes proposals if needed to improve the system and will prepare a project for one targeted outreach event project.
õppekirjandus
Joep P. Cornelissen (2017) Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice 5th Revised edition. SAGE Publications Ltd
Pondar, Klement (2015) Corporate Communication: A marketing viewpoint. Routledge, UK.
Guirdham, Oliver (2011) Communicating Across Cultures at Work 3rd Edition, Palgrave MacMillan, UK
Griffin, Andrew (2014) Crisis, Issues and Reputation Management: A Handbook for PR and Communications Professionals. Kogan Page Ltd.
Hargie, Owen and Tourish, Dennis (Eds.) (2009) Auditing organizational communication: a handbook of research, theory and practice. Routledge, UK
Soovituslik kirjandus
Mumby, Dennis K. (2013) Organizational Communication: A Critical Approach. Sage Publications Ltd, US.
Argenti, Paul A. (2015) Corporate Communication 7th Revised edition. McGraw-Hill Inc., US
Gillis, Tamara (Ed.) (2011) Handbook of Organizational Communication, 2nd ed., Jossey-Bass.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
20.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
20.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 sügis
Mailis Neppo, MM - ärikorralduse instituut
eesti keel
    Hindamiskriteeriumid - MMP5640 Organisatsioonikommunikatsiooni juhtimine.pdf 
    kuva rohkem
    2024/2025 sügis
    Mailis Neppo, MM - ärikorralduse instituut
    eesti keel
      MMP5640 Organisatsioonikommunikatsiooni juhtimine - sügis 2024.pdf 
      2023/2024 sügis
      Mailis Neppo, MM - ärikorralduse instituut
      eesti keel
        MMP5640 Ainekava.pdf 
        2022/2023 sügis
        Mailis Neppo, MM - ärikorralduse instituut
        eesti keel
          2021/2022 sügis
          Mailis Neppo, MM - ärikorralduse instituut
          eesti keel
            Hindamiskriteeriumid - MMP5640 Organisatsioonikommunikatsiooni juhtimine.pdf 
            2020/2021 sügis
            Mailis Neppo, MM - ärikorralduse instituut
            eesti keel
              Hindamiskriteeriumid - MMP5640 Organisatsioonikommunikatsiooni juhtimine.pdf 
              2019/2020 sügis
              Mailis Neppo, MM - ärikorralduse instituut
              eesti keel
                Hindamiskriteeriumid - MMP5640 Organisatsioonikommunikatsiooni juhtimine.pdf 
                2018/2019 sügis
                Liina Randmann, MM - ärikorralduse instituut
                eesti keel
                  Hindamiskriteeriumid - MMP5640 Organisatsioonikommunikatsiooni juhtimine.pdf 
                  Ainekaart eesti keeles
                  Ainekaart inglise keeles