Strateegiline kommunikatsioon (MMO5740)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMO5740
õppeaine nimetus eesti k
Strateegiline kommunikatsioon
õppeaine nimetus inglise k
Strategic Communication
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
MAEM20/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on:
- selgitada sisekommunikatsiooni seotust teiste organisatsiooni protsessidega, selle juhtimist ja avalikkussuhete kujundamist;
- tutvustada valdkonna teoreetilisi aluseid ja metoodikat ning õpetada neid teadmisi praktikas rakendama;
- õpetada diagnoosima ja hindama sise- ja väliskommunikatsiooni protsesside seisundit organisatsioonis ning tutvustada meetodeid nende sihipäraseks kujundamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the course is to:
- explain the connection of internal communication with other processes of the organization, its management and shaping of public relations;
- introduce the theoretical foundations and methodology of the field and to teach how to apply this knowledge in practice;
- teach to diagnose and evaluate the state of internal and external communication processes in the organization and introduce methods for their targeted design.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- teab organisatsioonikommunikatsiooni ja avalike suhete teoreetilisi aluseid ning põhiprintsiipe;
- koostab kommunikatsioonistrateegiat ja valib sobivad taktikad, et lahendada kommunikatsiooniga seotud probleeme või saavutada püstitatud eesmärke;
- määratleb ja analüüsib sihtgruppe ning koostab neile sobivaid sõnumeid;
- rakendab eri kommunikatsioonimeetodeid, võtteid ja vahendeid, korraldab sisesuhteid, kliendisuhteid ja suhteid avalikkusega, suhtleb meediaga, kirjutab pressiteadet;
- suudab juhtida kommunikatsiooni kriisisituatsioonis;
- analüüsib ja hindab organisatsioonikommunikatsiooni efektiivsust, eesmärgipärasust ja strateegia kohasust.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Upon completion of the course, the student:
- knows the theoretical foundations and basic principles of organizational communication and public relations;
- prepares a communication strategy and chooses appropriate tactics to solve communication-related problems or achieve set goals;
- defines and analyzes target groups and prepares suitable messages for them;
- applies various communication methods, techniques and tools, organizes internal relations, customer relations and relations with the public, communicates with the media, writes press releases;
- is able to manage communication in a crisis situation;
- analyzes and evaluates the effectiveness, purposefulness and appropriateness of the strategy of organizational communication.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
NB! Aine on mõeldud deklareerimiseks ainult MAEM Ettevõtlik juhtimine MBA õppekava üliõpilastele. Õppejõul on õigus kõik muud deklaratsioonid tühistada tuginedes õppekorralduseeskirja (ÕKE) § 12 lõikes 11 kirjapandud eranditele, et aine kuulub ainult tasulisse õppekavasse ja ainel on limiteeritud kuulajakohtade arv.

Organisatsioonikommunikatsiooni kontseptsioonid ja iseloomulikud tunnused. Kommunikatsiooniprotsessid ja -ahelate toimimine organisatsioonis. Kommunikatsioon kui juhtimisvahend. Sisekommunikatsiooni tasandid, teabe vood ja sihtgrupid. Infovahetus ja mõjutamine. Sõnumi koostamine ja kommunikatsioonikanalite valik. Kommunikatsioonibarjäärid organisatsioonis. Suhtekorraldus organisatsioonis - sisesuhted ja avalikud suhted. Kommunikatsiooni strateegiate ja plaanide koostamine. Avalikkussuhted kui kommunikatsiooni alaliik. Strateegiline ja taktikaline suhtekorraldus. Avalikkussuhted ja eetika. Ettevõtte bränd. Organisatsiooni positiivse tajukuvandi loomine. Organisatsiooni identiteet, maine ja väärtused. Organisatsiooni usaldusväärsus. Mainekujundamise võtted. Sotsiaalne vastutus. Kriisikommunikatsioon. Muudatuste kommunikatsioon. Konfliktide lahendamine organisatsioonis. Kommunikatsioon multikultuurses organisatsioonis ja suure mitmekesisusega töörühmades.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
NB! The subject is intended for declaration only to MAEM Entrepreneurial Management MBA curriculum students. The lecturer has the right to cancel all other declarations based on the exceptions written in § 12 (11) of the Academic Policies (AP) the course is available only in a self-paid curriculum and there are limited number of places available.

Basic characteristics of corporate communication. The principles and functions of organisational communication - methods and means. Organisational communication structure, functions, and objectives. Communication as a management function. Communication and influence. Communication barriers in an organisation. Communication levels, information flow and target groups, and stakeholders. Message and channels. Strategic approaches to managing communication. Strategic planning. Linking business and communication planning. The role of communication in corporate business strategy. Internal communication. Internal branding, employer branding. Measuring the effectiveness of internal communication. Reputation management. Building, enhancing, and protecting organisational reputation. Measuring public relations programmes. Problem management. Crisis communication. Communicating change. The impact of technology on corporate communication. Intercultural communication. Communicating with a diverse workforce.
hindamisviis eesti k
Lõpptulemus: 70% kodu- ja tunnitööd, 30% eksam.
hindamisviis ingl k
The final grade: 70% homework and class work, 30% individual exam.
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Johnston, J., Glenny, L. (2020) Strategic Communication, Routledge; 1st ed., pp 336.
Joep P. Cornelissen (2017) Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice 5th Revised edition. SAGE Publications Ltd.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
3.0
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
2.0
harjutusi
15.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 kevad
Annika Arras, MM - ärikorralduse instituut
inglise keel
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Anne Muldme, MM - ärikorralduse instituut
    inglise keel
      Ainekaart eesti keeles
      Ainekaart inglise keeles