õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on anda ülevaade ostuprotsesside korraldusest ja ostujuhtimise põhimõtetest ning luua seosed teiste valdkondadega ettevõtte strateegiliste tulemusnäitajate saavutamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to give a comprehensive overview of purchasing processes and the principles of purchasing management and create linkages to other business functions in order to strengthen capabilities to achieve strategic performance targets.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- analüüsib ostujuhi rolli ettevõttes ning selle seoseid ettevõtete strateegiliste eesmärkidega ja juhtimistasanditega;
- tunneb erinevaid ostutegevuse printsiipe ja strateegiaid ning oskab seostada erinevate ostutasandite tulemusmõõdikuid;
- analüüsib ostutegevusega kaasnevat mõju ettevõtte äritulemustele ning seoseid ettevõtte strateegiliste tulemuste parandamisel.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- knows and applies purchasing techniques and strategies and can relate purchasing performance metrics on various levels;
- analyses the role of purchasing manager in an enterprise and the relations with strategic goals and various levels of management;
- analyses the impact of purchasing function to enterprise strategic performance.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Ostutegevus ja ostustruktuur. Valdkondi mõjutavad trendid. Strateegiline ja operatiivne ostutasand. Ostutegevuse strateegiad sh kategooria juhtimine. Tarnija valik ja hindamine. Strateegiline kulujuhtimine. Ostu ja müügi analüüs tarneahelas. Ostutegevuse mõõtmine ja mõju analüüs, nõudluse ja pakkumise suhe. Ostutegevuse KPId. Läbirääkimised. Lepingud. Tarkvararakendused ostus.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Purchasing organization and structure. Trends influencing purchasing. Strategic, tactical and operational layers of purchasing. Purchasing strategies. Category management. Supplier selection and evaluation. Strategic cost management. Purchasing and sales analysis. Demand and supply relationships. Purchasing measurements and impact analysis, purchasing KPIs. Negotiations. Contracts. Software applications in purchasing.
õppekirjandus
Tulvi. A. Hanke ja ostutegevus. (Seilect OÜ, 2023)
Maasik. L., Kirila. H., Murulaid. T., Noorväli. H. Kategooria juhtimine kaubanduses. (Printon Trükikoda AS, 2012)
Monczka R. M. et al - Purchasing and Supply Chain Management, 4th ed. (South-Western Cengage learning, 2009)
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.5
sessioonõppe töömahud (semestris):