Kutsepedagoogiline praktika I (KAV7118.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAV7118.HR
õppeaine nimetus eesti k
Kutsepedagoogiline praktika I
õppeaine nimetus inglise k
Practice in Vocational Pedagogy I
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Luua võimalused kutseõppeasutuse õppijate iseärasuste, kolleegide toetamise ja koostöö, erialaõppe arendamise ja kutseõppe maine kujundamise parimate praktikate analüüsimiseks, õppeprotsessi teaduspõhiseks planeerimiseks, õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna kujundamiseks ning kutseõpetaja identiteedi ja tervikliku kutsealase rollipildi mõistmiseks, refleksiooniks ja professionaalseks enesearendamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
To create opportunities for analyzing best practices of VET student learners, peer support and cooperation, developing VET reputation and developing VET reputation, research-based planning of the study process, designing a secure learning environment supporting learning and student development, and developing a VET teacher identity
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- analüüsib kutseõppeasutuse tegevustavasid, õppekorralduslikke dokumente ning õppijate iseärasusi, koostöö ja kolleegide toetamise, erialaõppe arendamise ja kutseõppe maine kujundamise parimaid praktikaid, seostades neid teoreetiliste teadmistega;
- planeerib koostöös kolleegidega õppetegevused ning õpiväljundite saavutamist toetavad õppemeetodid, - materjalid ja hindamise, arvestades õppekava, õppeasutuse tegevustavade, õppekorralduslikke dokumentide, teooria, praktika ja iseseisva töö osakaalu ning sihtrühma iseärasusi;
- kujundab õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna, kaasates õppijaid õpitegevustesse ja hindamisse, suunates grupiprotsesse ja arvestades sihtrühma eripära, oma isikliku eeskuju mõju väärtushoiakute kujunemisele ning töötervishoiu ja –ohutuse nõudeid organisatsioonis;
- mõistab kutseõpetaja identiteeti ja terviklikku kutsealast rollipilti ning enda valmisolekut kutseõpetaja tööks ja professionaalse enesearendamise vajadust, tuginedes oma pedagoogilise tegevuse refleksioonile.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student:
- Analyzes the practice of VET institutions, learning organization documents and learners' characteristics, best practices for cooperation and peer support, professional development and VET reputation, linking them to theoretical knowledge;
- Plans, in collaboration with colleagues, the learning activities and teaching methods, materials and assessment that support the achievement of learning outcomes, taking into account the importance of the curriculum, educational practice, organization of learning, theory, practice and independent work, and the characteristics of the target group;
- develops a secure learning environment for learning and learner development, engaging learners in learning activities and assessment, guiding group processes and taking into account the specifics of the target group, the impact of their personal role model on values ​​and occupational health and safety requirements;
- understands the identity and comprehensive professional role of the vocational teacher and his / her willingness to work as a vocational teacher and the need for professional development based on reflection in his / her pedagogical activities.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kutsepedagoogiline praktika I sooritatakse kutseõppeasutuses 30 tunni, ülikoolis praktikaseminaridel 6 tunni ja iseseisva tööna 120 tunni mahus. Kutsepedagoogilise praktika I fookuses on järgnevad kutseõpetajatööga seotud aspektid: Kutseõppeasutuse tegevustavad, tööplaan, õppekorralduslikud dokumendid; koostöö, kolleegide toetamise ja erialaõppe arendamise praktikad; Õpilaskonna iseärasuste vaatlus-analüüs. Kutseõppeprotsessi planeerimine lähtuvalt eriala õppekava, mooduli rakenduskava õpiväljunditest, sihtrühma eripärast, õppeprotsessi ülesehituse loogikast; Õppimist ja õppija arengut soodustav vaimselt, sotsiaalselt ja füüsiliselt turvaline õpikeskkond, õppe- ja hindamismeetodid ja -vahendid. Kutseõppe maine kujundamine, kutseõpetaja isiklik eeskuju, organisatsiooni väärtuste kandmine õppijatele. Õpetajatöö kogemuste ja parimate praktikate refleksioon. Digitaalne arengumapp.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Vocational pedagogical practice I is completed in a vocational school for 30 hours, in university for practical seminars 6 hours and for independent work 120 hours. Vocational pedagogical practice I focuses on the following aspects related to vocational teacher education: Vocational education institution operating practices, work plan, study organization documents; collaborative, peer support and professional development practices; Observational analysis of the characteristics of the student body. Planning of the VET process based on the learning outcomes of the specialty curriculum, module implementation plan, the specifics of the target group, the logic of the structure of the study process; A mentally, socially and physically secure learning environment, learning and assessment methods and tools that promote learning and learner development. Developing the image of VET, personal role model of VET teacher, transferring organizational values to learners. Reflection on teaching experience and best practices. Digital development portfolio.
hindamisviis eesti k
Arvestus.
hindamisviis ingl k
Pass/fail assessment.
iseseisev töö eesti k
Üliõpilane tutvub kohustusliku kirjandusega, kavandab koostöös juhendajaga tegevused praktikaperioodiks; vaatleb ja analüüsib õpilaskonna iseärasusi, koostöö ja kolleegide toetamise ning erialaõppe arendamise praktikaid; planeerib ja viib läbi kutseõpet; reflekteerib oma kutsepedagoogilist tegevust ning koostab digitaalse arengumapi.
iseseisev töö ingl k
The student becomes acquainted with the compulsory literature, plans activities in cooperation with the supervisor for the period of practice; observe and analyze the characteristics of the student body, the practices of collaboration and peer support and the development of professional training; plans and conducts vocational training; Reflects on their professional pedagogical activities and compiles a digital development portfolio.
õppekirjandus
Praktikajuhend
Praktikakooli õppekorralduse eeskiri, sisekorra eeskiri jm õppekorralduslikud dokumendid
Eriala õppekava ja mooduli rakenduskava
Jm pedagoogilise tegevusega seotud allikad.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
0.0
loenguid
0.0
praktikume
4.0
praktikume
36.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles