Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid kasvatusteadustes (KAT7022.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAT7022.HR
õppeaine nimetus eesti k
Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid kasvatusteadustes
õppeaine nimetus inglise k
Qualitative and Quantitative Methods in Educational Studies
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
3.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Kursuse eesmärk on anda ülevaade teaduslikust meetodist kasvatusteaduste kontekstis ning toetada üliõpilaste magistritööga alustamist.
õppeaine eesmärgid inglise k
The goal of the subject is to provide an overview of research methods in a pedagogical context and to support students in starting their Master's thesis.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse läbinud üliõpilane:
a) Omab ülevaadet teaduslikust meetodist;
b) Teab kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete uurimismeetodite peamisi omadusi ning erinevusi.
c) Oskab püstitada enda magistritöö uurimisküsimused;
d) Oskab kavandada enda magistritöö andmekogumise meetodi.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing the course, the student:
a) Has an overview of research methods;
b) Knows the main features of and differences between qualitative and quantitative research methods.
c) Is able to formulate research questions for their Master's thesis;
d) Is able to design a data collection method for their Master's thesis.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kursuse teemad:
1. Teadustöö olemus ja põhinõuded. Eetika teadustöös.
2. Uurimistöö etapid. Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid.
3. Uurimisprobleem ja –küsimus. Akadeemiline keel.
4. Andmete kogumine ja analüüs – kvantitatiivsed uurimismeetodid.
5. Andmete kogumine ja analüüs – kvalitatiivsed uurimismeetodid.
6. Tulemuste esitamine ja tõlgendamine. Vormistusnõuded.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Topics covered on the course:
1. The nature and basic requirements of research. Ethics in research.
2. Stages of research. Qualitative and quantitative research methods.
3. The research topic and question. Academic language.
4. Data collection and analysis – quantitative research methods.
5. Data collection and analysis – qualitative research methods.
6. Presentation and interpretation of results. Formatting requirements.
hindamisviis eesti k
Kursus lõpeb arvestusega. Üliõpilane esitleb suulise ettekandena enda magistritöö uurimisprobleemi peamised allikad, uurimisküsimused, kavandatava andmete kogumise metoodika ning planeeritud edasised tegevused koos ajakavaga. Arvestusele pääsemise eelduseks on õigeaegselt sooritatud iseseisvad tööd.
hindamisviis ingl k
The course ends with assessment. The student will give an oral presentation about the main sources of the research topic, research questions, the planned methodology of data collection and further planned activities with a timetable. Independent tasks completed on time are a prerequisite for assessment.
Required reading: Three scholarly articles required for completing homework tasks and literature related to the research topic.
iseseisev töö eesti k
Kursuse jooksul sooritavad üliõpilased järgmised kodutööd:
1. Allikad – Leida andmebaaside abil 8-10 enda magistritöö teemaga seotud teaduslikku artiklit, tutvuda nendega (lugeda läbi annotatsioonid või uuringute kokkuvõtted). Mõelda, kuidas paigutub Teie uurimisteema eelnevate uuringute konteksti. Seejärel lugeda põhjalikumalt läbi üks ning kirjutada selle kohta 300-400 sõnaline kokkuvõte (uurimisküsimused, meetodid, peamised tulemused).
2. Uurimisprobleem ja –küsimused - Formuleerida oma magistritöö uurimisprobleem ning uurimisküsimused a) kvalitatiivse ja b) kvantitatiivse uuringu jaoks.
3. Kvantitatiivsed meetodid - Lugeda ja teha analüütiline lühikokkuvõte ühest oma magistritööga seotud artiklist, kus on kasutatud kvantitatiivseid meetodeid. Hinnata kriitiliselt andmekogumise ja –analüüsi meetodite sobivust uurimisprobleemi lahendamiseks, analüüsi esitust jms.
4. Kvalitatiivsed meetodid - Lugeda ja teha analüütiline lühikokkuvõte ühest oma magistritööga seotud artiklist, kus on kasutatud kvalitatiivseid meetodeid. Hinnata kriitiliselt andmekogumise ja –analüüsi meetodite sobivust uurimisprobleemi lahendamiseks, analüüsi esitust, kasutatud teooria seletusvõimet jms.
5. Andmete kogumine ja analüüs – Kavandada oma magistritöö andmete kogumise meetod ning planeerida andmeanalüüs. Kirjeldage valitud uuringudisaini (toetudes metoodialasele kirjandusele) ning tooge välja meetodite eeliseid ja piiranguid.
6. Kursusetöö (arvestustöö): uurimisplaan.
Iseseisvate tööde täpsemad juhendid ning tähtajad on õpikeskkonnas eDidaktikum. Iseseisvad tööd esitatakse samuti õpikeskkonnas eDidaktikum.
iseseisev töö ingl k
Students will complete the following homework tasks during the course:
1. Sources – With the help of databases, find 8-10 scholarly articles related to the topic of your Master's thesis, become familiar with them (read annotations or research summaries). Think about how your research topic fits within the context of previous research. After that, read one article thoroughly and write a 300-400 word summary of it (research questions, methods, main results).
2. Research problem and research questions – Formulate the research problem and research questions of your Master's thesis for a) qualitative and b) quantitative research.
3. Quantitative methods – Read and write an analytical summary of one article related to your Master's thesis which uses quantitative methods. Critically assess the suitability of data collection and data analysis methods in solving the research problem, presentation of the analysis etc.
4. Qualitative methods – Read and write an analytical summary of one article related to your Master's thesis which uses qualitative methods. Critically assess the suitability of data collection and data analysis methods in solving the research problem, presentation of the analysis, explanation ability of the theory used etc.
5. Data collection and analysis – Design a method for collecting data for your Master's thesis and a plan of data analysis. Describe the chosen research design (relying on methodical literature) and highlight the advantages and disadvantages of the method.
6. Term paper (assessed paper): research plan.
Further instructions and deadlines for independent work can be found in the study environment eDidaktikum. Independent work will also be submitted in the study environment eDidaktikum.
õppekirjandus
Kodutööde sooritamiseks vajalikud kolm teaduslikku artiklit ja uurimistöö teemaga seotud kirjandus.
Cohen, L., Manion. L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education. London : Routledge
Creswell, J. W. (2003). Research design: qualitative, quantitative, and mixed method approaches., Thousand Oaks: Sage Publications.
Cumming, G. (2012). Understanding the new statistics. Effect sizes, confidence intervals, and metaanalysis. New York, NY: Routledge
Elmes, D. G., Kantowitz, B. H., & Roediger, H. L. (2013). Psühholoogia uurimismeetodid. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus
Kline, R. B. (2009). Becoming a behavioral science researcher. A guide to producing research that matters. New York, NY: The Guilford Press
Publication manual of the American Psychological Association (2010). Washington DC: American Psychological Association
Üliõpilastööde juhend (2010). Tallinn: Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut, http://www.tlu.ee/et/kasvatusteaduste-instituut/kasvatusteaduste-doktorikool/Dokumendid - lk 41-51 (viitamine)
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
28.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles