õppeaine eesmärgid eesti k
1. Üldise harituse süvendamine (silmaringi avardamine, abstraktse ning "kastist välja" mõtlemise treenimine)
2. Kriitilise mõtlemise arendamine
3. Kirjaliku eneseväljendus- ning argumenteerimisoskuse edendamine
õppeaine eesmärgid inglise k
1. To broaden student’s horizons and to give him/her a good reason to exercise abstract and „outside the box“ thinking.
2. To promote student’s ctitical thinking.
3. To improve student’s writing and arguing skills.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
1. Tudeng saab (õppematerjalide ja algallikate põhjal) aru kuulsate filosoofide mõttekäikudest.
2. Tudeng arutleb filosoofiliselt ning oskab oma vaateid selgitada.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
1. Student understands the main ideas of great philosophers.
2. Student demonstrates ability to think philosophically and explain his/her own philosophical views
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kursus hõlmab filosoofia ajalugu antiigist (nt Sokrates, Platon) kuni kaasajani (nt Sartre, Kuhn, Feyerabend) ning filosoofia põhiprobleeme (nt tõde, keha ja vaim, tahtevabadus). Paljudel juhtudel on tudengil võimalus valida filosoofia ajaloo või põhiprobleemide mõne teema vahel.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
This course covers history of philosophy from antiquity (e.g. Socrates, Plato) to nowadays (e.g. Sartre, Kuhn, Feyerabend) and main problems of philosophy (e.g. truth, mind-body problem, free will). In many cases student can choose interesting theme either in history of philosophy or in problems of philosophy.
õppekirjandus
1. Meos, I. Antiikfilosoofia. E-raamat, 2011.
2. Meos, I. Uusaja filosoofia. E-raamat, 2011.
3. Meos, I. Kaasaja filosoofia. E-raamat, 2011.
4. Meos, I. Filosoofia põhiprobleemid. E-raamat, 2011.
5. Schweitzer, A. Eetika probleem inimmõtte arengus. Inimene ja inimene. Inimene ja loom. –
Schweitzer, A. Aukartus elu ees. Loomingu Raamatukogu, 1972, nr 46.
6. Lotman, J. Tehnikaprogress kui kulturoloogiline probleem. – Lotman, J. Semiosfäärist. Tallinn, 1999.
7. Mill, J. S. Isikupärasusest kui ühest heaolu komponendist. – Mill, J. S. Vabadusest. Tallinn, 1996.
8. Weber, M. Protestantlik eetika ja kapitalismi vaim. Tallinn, 2007 [fragmendid].
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0