Liiklusuuringud ja teeprojekt (ETT0310)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
ETT0310
õppeaine nimetus eesti k
Liiklusuuringud ja teeprojekt
õppeaine nimetus inglise k
Traffic Studies and Road Design Project
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
hindeline arvestus
õpetamise semester
kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Eeldusaine(d)
Eeldusaine 1
Teeprojekteerimine (ETT0220)
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
EATI02/25
ei
EAXM15/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Anda põhiteadmised teaduslike uurimiste alustest ja uuringuandmete rakendamisest.
Anda ülevaade transpordiuuringute peamistest meetoditest ja praktikast.
Integreerida senised teeprojekteerimise alased teadmised ja praktiseerida tee projekteerimist erinevate tarkvarapakettidega.
õppeaine eesmärgid inglise k
To provide basic understanding of scientific research methods and implementation of the survey data.
To provide an overview of the main methods of transportation research and practices.
To integrate earlier knowledge of road design and practice of various road design software.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
1. Oskab mõista ja sõnastada erialaseid probleeme, sõnastada uuringu eesmärke, ülesandeid, valida uuringute metoodikaid ja uuringuid läbi viia.
2. Omab süsteemset ülevaadet liikluse prognoosimise põhimõistetest ja alustest ning oskab seostada need transpordiplaneerimise ja teede projekteerimise alustega.
3. Teab teeprojektile esitatavaid nõudeid ja oskab projekti nõuetekohaselt vormistada.
4. Oskab teostada erinevate trassivariantide võrdlust.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
1. Students will enhance their skills in conducting research, applying source material, discussing general information, and applying logical process when writing.
2. Students will have a systematic overview of basic concepts of traffic prognosis and are able to associate them with transport planning and road design.
3. Students will know the requirements of road design project.
4. Students will be able to carry out a comparison of different alternatives.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Uuringute olemus ja ülesehitus; uurimismeetodid; kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid. Liikuvusuuringud. Liiklusloendus ja liiklusuuringud. Liiklusloendusandmete analüüs. Liiklusvoogude teooria ja selle rakendamise võimalused. Liiklusvoogude prognoosimise erinevad meetodid
Liiklusohutusuuringud. Black spot analüüs. Parkimisloendus, erinevad metoodikad. Kergliikluse prognoos. Liiklus- ja keskkonnamõju hindamine. II klassi maantee projekteerimine arvuti abil. Trassi variantide projekteerimine
Variantide tehnilis-majanduslik võrdlus. Pikiprofiili projekteerimine kahes variandis. Kraavide ja truupide projekteerimine. Katendi arvutamine. Liiklusmärkide ja viitade paigutusskeemide koostamine.
Harjutus: liiklusloendusandmete töötlemine (2 ülesannet); liiklusprognoosi koostamine.
Kursuseprojekt:
• pinnamudeli loomine LIDAR-i andmete alusel;
• trassi plaani ja pikiprofiili projekteerimine;
• tüüpristprofiilide valik ja teekoridori arvutus;
• mullamahtude arvutus;
• projekti vormistamine ja 3D mudeli koostamine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Research methods and structure. Qualitative and quantitative research methods. Mobility studies. Traffic counts and traffic studies. Traffic data analysis. Traffic flow theory. Different methods of forecasting traffic flows. Traffic safety studies, black-spot analysis. Light traffic prognosis. Traffic and environmental impact assessment. Class II road design practice. Design of route alternatives. Technical and economic comparison. Longitudinal profile design. Design of ditches and culverts. Pavement design and calculation. Preparation of traffic signs and signposts layouts.
Exercise: traffic data analysis (2 exercises), traffic prognosis.
Course project:
• creating surface model using LIDAR data;
• route plan and longitudinal profile design;
• selection of cross-section and calculation of route corridor;
• calculation of earthworks;
• finalization of the project and preparation of a 3D model.
hindamisviis eesti k
Harjutusülesanded ja kursuseprojekt on esitatud tähtaegselt.
Harjutusülesanded määravad lõpphinde kujunemise 40% ulatuses ja kursuseprojekt vastavalt 60% ulatuses.
Hinne: „1“- Ainetöö sisaldab kõiki lähteülesandes püstitatud ülesannete lahendusi. Valitud parameetrid ei sobi lähteülesandes esitatud andmetega. Püstitatud ülesannetele ei ole leitud sobivat lahendust ja puuduvad järeldused. Ei tunne mõisteid.
„2“- Tööprotsessid on minimaalselt kirjeldatud, osa valitud parameetritest ei sobi lähteülesandes esitatud andmetega. Püstitatud ülesanded on lahendatud osaliselt, kuid ei ole jõutud soovitud lahendusteni ja järeldusteni. Eksib osade mõistetega.
„3“- Tööprotsessid on osaliselt kirjeldatud ja valitud parameetrid sobivad lähteülesande andmetega. Püstitatud ülesanded on lahendatud, kuid puudu on järeldused. Mõisted omandatud.
„4“- Tööprotsessid on kirjeldatud kogu ainetöö ulatuses ja valitud parameetrid sobivad lähteülesande andmetega. Püstitatud ülesanded on lahendatud ja järeldused kirjutatud. Mõisted omandatud.
„5“- Tööprotsess on kirjeldatud kogu õpitud materjali ulatuses ja valitud parameetrid sobivad lähteülesande andmetega. Oma valik on põhjendatud. Püstitatud ülesanded on lahendatud ja järeldused kirjutatud. Lisatud on omapoolseid kommentaare, mis näitavad üliõpilase lisateadmisi. Mõisted omandatud.
hindamisviis ingl k
Practical exercises and course project presented at required deadline.
Results of exercises determines 40% of final grade and course project accordingly 60% of the final grade.
Grade:
„1“- Course paper incudes all required solutions of task established by the terms of reference. Chosen parameters are not corresponding with the initial data from the terms of references. Solutions of the tasks are not suitable and conclusions are missing. Doesn’t know terms.
„2“- All work processes have a minimum description, part of the chosen parameters are not corresponding with the initial data from the terms of references. Tasks set have a partial solution and the final solutions and conclusions are not achieved. Part of terms are mistaken.
„3“- All work processes are partially described, chosen parameters are corresponding with the initial data from the terms of references. Tasks set have a solution but the conclusions are missing. Terms are used correctly.
„4“-All work processes are described, chosen parameters are corresponding with the initial data from the terms of references. Tasks set have a solution and conclusions. Terms are used correctly.
„5“- All work processes are described, chosen parameters are corresponding with the initial data from the terms of references. All choices are argued. Tasks set have a solution and conclusions. Own comments, which are affirming student’s additional knowledge, are added. Terms are used correctly.
iseseisev töö eesti k
1. Loengus käsitletava teemaga eelnev tutvumine, mis võimaldaks olla aktiivne osaleja
2. Liiklusloendusandmete töötlemine (TLP ja PLP)
3. Liiklusprognoosi koostamine
4. Tee projekti koostamine
iseseisev töö ingl k
1. Previous literature reading that allows to be an active participant in lectures
2. Traffic data analysis (2 exercises)
3. Traffic prognosis
4. Compilation of a road project
õppekirjandus
Loengukonspekt internetis.
Tee projekteerimise normid.
Liikluse baasprognoos Eesti riigimaanteedele aastaks 2040. TTÜ Teedeinstituut, 2007.
Kergliikluse prognoosimise juhend. IB Stratum OÜ, 2013.
Jalgrattaliikluse planeerimise ja edendamise käsiraamat. MTÜ Balti Keskkonnafoorum, 2013.
Liityntäpysäköinnin suunnitteluohje. HSL, 2010.
Ahas, R., Silm, S. Regionaalse pendelrände kordusuuring. TÜ, 2013.
Valgma, Ü., Tõnurist, A. REL 2011. Ülevaade Eesti omavalitsusüksuste töörändest. Eesti Statistika.
Sustainable safe road design. A practical manual. DHV Environment and Transportation, 2005.
Richarsons, A.J., Ampt, E.S., Meyburg, A.H. Survey Methods for Transport Planning.
Project Traffic Forecasting Handbook. Florida DOT, 2012.
Guidebook on Statewide Travel Forecasting. FHWA, 1999.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
2.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2024/2025 kevad
Harri Rõuk, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
eesti keel
    ETT 0310 Liiklusuuringud ja teeprojekt_hindamiskriteeriumid EST.pdf 
    kuva rohkem
    2023/2024 kevad
    Harri Rõuk, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
    eesti keel
      2022/2023 kevad
      Harri Rõuk, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
      eesti keel
        2022/2023 sügis
        Harri Rõuk, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
        eesti keel
          2021/2022 kevad
          Harri Rõuk, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
          eesti keel
            ETT 0310 Liiklusuuringud ja teeprojekt_hindamiskriteeriumid EST.pdf 
            2020/2021 kevad
            Harri Rõuk, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
            eesti keel
              ETT 0310 Liiklusuuringud ja teeprojekt_hindamiskriteeriumid EST.pdf 
              Ainekaart eesti keeles
              Ainekaart inglise keeles