Toote- ja teenusedisain (EMD0014)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
EMD0014
õppeaine nimetus eesti k
Toote- ja teenusedisain
õppeaine nimetus inglise k
Product and Service Design
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
MAEM20/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Anda ülevaade toote- ja teenusedisaini printsiipidest. Omandada teadmised ja oskused disaini protsessist toote- ja teenuse arenduses. Omandada arusaam disaini rollist ärimudeli kontekstis. Omandada teadmised ja oskused turundusest.
õppeaine eesmärgid inglise k
Offer an overview of the principes of product and service design. Acquire knowledge and skills in design processes of pdeveloping product and service design solutions. Acquire understanding of design's role in the context of business model development. Acquire knowledge and skills in marketing.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- tunneb teenusedisaini ja kasutajakeskse disaini aluspõhimõtteid;
- tunneb disainiprotsessi ja oskab kasutada peamisi toote- ja teenusedisaini meetodeid uute lahenduste väljatöötamisel;
- suudab disainiprotsessi tulemusel luua kasutajatele tähenduslikke väärtuspakkumisi;
- mõistab disainijuhtimise spetsiifikat ning disaini suhet brändi, ärimudeli ja turundusega;
- mõistab turundusmeetmestiku ning toote- ja teenusedisaini seoseid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student:
- knows fundamentals of service design and human centred design;
- knows design process and can use main methods for working out new product or service design offers,
- can create meaningful value offers for the users as a result of mastering design process;
- understands the principles of design management and its relations to brand, business model and marketing,
- understands the relationship between marketing mix and product and service design.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
NB! Aine on mõeldud deklareerimiseks ainult MAEM Ettevõtlik juhtimine MBA õppekava üliõpilastele. Õppejõul on õigus kõik muud deklaratsioonid tühistada, tuginedes õppekorralduse eeskirja (ÕKE) § 12 lõikes 11 kirjapandud eranditele, et aine kuulub ainult tasulisse õppekavasse ja ainel on limiteeritud kuulajakohtade arv.

Toote- ja teenusedisaini olemus ja peamised meetodid. Kasutajakeskne disain ja selle protsess. Disainiuuringud kasutajate mõistmiseks ja võimaluste määratlemiseks. Disainmõtlemise rakendamine. Disainijuhtimine, selle roll äriidee arenduses ja turunduses. Turundusmeetmestiku seos toote- ja teenusedisainiga. Õpe toimub läbi tervikliku ja praktilise disainiprotsessi läbimängu, mis on põimitud teoreetilise tausta avamise ja protsessi mõtestamise ning analüüsiga. Õppetöö toimub väikestes rühmades.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
NB! The subject is intended for declaration only to MAEM Entrepreneurial Management MBA curriculum students. The lecturer has the right to cancel all other declarations based on the exceptions written in § 12 (11) of the Academic Policies (AP) the course is available only in a self-paid curriculum and there are limited number of places available.

The essence and main methods of product and service design. User centred design and its process. Design research to understand the users and define opportunity. Applying design thinking. Design management ant its role in business development and marketing. The relationship between marketing mix and product and service design. The study is happening by playing through the practical design process mingled with opening up the theoreticla background, reflecting and analysing the research, ideation and development process. Project work is happening in small teams.
hindamisviis eesti k
-
hindamisviis ingl k
-
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Liedka, Jeanne; Ogilvie (2011), Tim Designing for Growth: A Design Thinking Toolkit for Managers, Columbia University Press; Stickdorn, M., Schneider, J. (2010) This is service design thinking: basics - tools – cases, Amsterdam: BIS;
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
3.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
15.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 kevad
Janno Nõu, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
inglise keel
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Martin Pärn, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
    inglise keel
      2023/2024 kevad
      Janno Nõu, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
      inglise keel
        2022/2023 kevad
        Kätlin Kangur, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
        inglise keel
          2022/2023 sügis
          Kätlin Kangur, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
          inglise keel
            2021/2022 kevad
            Martin Pärn, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
            inglise keel
              2020/2021 kevad
              Martin Pärn, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
              inglise keel
                Ainekaart eesti keeles
                Ainekaart inglise keeles