õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on:
- suunata õppijat mõistma teenusedisaini ja arendamise vajalikkust ning võimalusi tervikliku teenusprotsessi kujundamisel;
- kujundada arusaam teenusedisaini olulisusest ettevõtte või sihtkoha eristumisvõimaluste loomisel konkurentidest;
- omandada esmased vajalikud praktilised oskused teenuste disainimiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to:
- guide the learner to realise the necessity and opportunities of service design and service development in shaping of it as a holistic process;
- create an understanding of the essential role of service design in establishing the unique selling point of a destination or an enterprise;
- teach elementary practical skills of service design.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- kirjeldab teenuste ja disainijuhtimise interdistsiplinaarset olemust ja nimetab seoseid teiste juhtimise distsipliinidega;
- loetleb teenusedisaini põhikontseptsioone;
- analüüsib ühiskonna arengut mõjutavaid trende ning kasutab tulemusi disainistrateegiate loomisel;
- hindab ja analüüsib teenusedisaini etappide olulisust ja nende planeerimise printsiipe teenuse väärtuse loomise ahelas;
- planeerib teenusedisaini tervikprotsessi ja teenuste elemente, mis pakuvad kliendile lisaväärtust tarbimise igas etapis, kasutades sobivaimat arenduskontseptsiooni;
- omab ülevaadet sinimajanduse toodete ja teenuste eripärast ning arvestab sellega teenusedisainil.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student:
- describes the interdisciplinary nature and connections of services and names design management with other management disciplines;
- is able to name the basic concepts of service design;
- analyses trends and processes directing the development of service economy in society, applies the results in creating design strategies;
- evaluates and analyses the role and significance of the stages of service design and of the principles of service design planning in value creation chain of services;
- plans the holistic process of service design as well as individual service components that provide added value to the customer at each stage of consumption, using the best concept of development;
- has an overview with specific features of blue economy products and services, and considers them in service design.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppeaines käsitletakse järgmisi teemasid:
Teenused ja seda mõjutavad tegurid, trendid ja eristumine, peamised mõjutegurid teenuste arendamisel ja turundamisel.
Teenuste disaini protsess, kliendi elamusteekonna etapid, teenuse disaini töövahendid, uurimismeetodid, hindamine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Services and factors influencing them; trends and differences, factors influencing product/service development and marketing.
Product/service design process, stages of a client’s experience journey, service design tools, research methods, assessment of service design.
hindamisviis eesti k
mitteeristav hindamine
hindamisviis ingl k
nongraded assesment
õppekirjandus
Elektroonilised õppematerjalid Moodle'is.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.5
praktikume
2.0
harjutusi
2.5
harjutusi
16.0