Interdistsiplinaarne ruumiprojekt (EAV0080)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
EAV0080
õppeaine nimetus eesti k
Interdistsiplinaarne ruumiprojekt
õppeaine nimetus inglise k
Interdisciplinary Space Project
õppeaine maht AP
2.00
õppeaine maht EAP
3.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
EAUI12/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
-Tutvustada kaasaegse kunsti strateegiaid nii kohalikul kui rahvusvahelisel tasandil, keskendudes kohaspetsiifikale ja kontekstile;
- Süvendada oskust analüüsida probleemseid või muul viisil huvipakkuvaid momente avalikus ruumis ja võimet püsida nii õpitava valdkonna kui keskkonna suhtes kriitilises positsioonis;
-Tutvustada ideede arendamise erinevaid printsiipe ja süvendada võimet langetada kontseptuaalseid otsuseid;
- Laiendada üliõpilase tehnilisi oskusi ja loomingulisust ideede praktilisel teostamisel sünteesides erinevaid kunstivorme ja tehnikaid (ruumiinstallatsioon, valgusprojektsioon, video, foto jt.)
- Süvendada probleemikeskset lähenemist ja võimet genereerida ideid, eksperimenteerida ja leida originaalseid lahendusi;
- Laiendada kriitilise enesereflektsiooni võimet ja analüüsioskusi grupiaruteludel.
õppeaine eesmärgid inglise k
To introduce contemporary art strategies at local and international levels, focusing on the sitespecificity and context;
-To deepen the the ability to analyze problematic or otherways interesting situations in public space and to build a critical position towards the learning material as well as towards the environment;
- To introduce various principles of developing ideas and deepen the ability to make conceptual decisions;
- Extend the student's technical skills and creativity in practice by synthesizing different art forms and techniques (spatial installation, light projection, video, photo, etc);
- To deepen a critical approach and an ability to generate ideas, to experiment and to find original solutions;
- Strengthen the capacity of critical self-reflection and analytical skills through group discussions.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse läbinud üliõpilane:
-omab ülevaadet kaasaegse kunsti strateegiatest nii kohalikul kui rahvusvahelisel tasandil, tunneb kohaspetsiifikat ja konteksti rakendavat printsiipi ruumikunstis;
–Püsib õpitava valdkonna ja keskkonna suhtes kriitilises positsioonis ja oskab analüüsida probleemseid või muul viisil huvipakkuvaid momente avalikus ruumis;
-omab ülevaadet ideede arendamise erinevatest printsiipidest ja suudab langetada kontseptuaalseid otsuseid;
–omab mitmekesiseid teadmisi ideede tehnilise teostamise võimalustest ja on võimeline neid rakendama loomingulises projektis;
–arendab probleemikeskset lähenemist oma individuaalselt valitud uurimisvaldkonnas, teemaprojektis, pakub välja erinevaid lahendusi;
–omab kriitilise enesereflektsiooni võimet, on algatusvõimeline ja aktiivne grupiaruteludel;
Üldised pädevused.
– Oskus koguda, selekteerida, analüüsida ja kriitiliselt hinnata informatsiooni;
– Oskus leida täiendavaid õppematerjale ja iseseisev õppimisvõime;
– Oskus tõstatada probleeme ja neile lahendusi otsida.
Erialased pädevused:
– Võime rakendada eriala tehnilisi ja kontseptuaalseid oskusi oma projektis;
– Võime kriitiliselt hinnata ja arendada oma loomingut;
– Oskus esitada küsimusi ning kontekstualiseerida enda ja teiste kunstiloomingut.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student after completing the course:
-Has an overview of local and international contemporary art strategies, recognizes sitespecificity and context building principles in spacial art;
- Is able to analyze problematic or otherways interesting situations in public space and has a critical position towards the learning material as well as towards the environment;
- Knows various principles of how to develop ideas and is able to make conceptual decisions;
- Possesses a number of technical skills and is creative in practice by synthesizing different art forms and techniques (spatial installation, light projection, video, photo, etc);
- Has a critical problematizing approach and an ability to generate ideas, to experiment and to find original solutions;
- Has the capacity of critical self-reflection and is practicing analytical skills in group discussions.
General competencies:
- The ability to collect, select, analyze and critically evaluate information;
- The ability to find additional learning materials and learn independently;
- The ability to raise issues and seek solutions.
Speciality competencies:
- Ability to apply professional technical and conceptual skills in one’s project;
- Ability to critically assess and to develop one’s own work;
- The ability to question and contextualise one’s own and others’ artistic creations.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppekäigud, loengud, seminarid. Uuritakse probleemseid või muul moel huvipakkuvaid momente avalikus ruumis, seminaride ja analüütiliste arutelude korras töötatakse välja idee erinevaid kunstilisi meediume kaasavaks kontseptuaalseks projektiks. Loomingulise projekti võib teostada nii personaalselt või kuni 3-liikmeliste gruppidena; gruppide puhul hinnatakse iga liikme panust nii idees kui teostuses. Kursus lõpeb näitusega ning digitaalse dokumentatsiooni esitlusega pdf. Dokumentatsioonis minimaalselt 4 prinditud fotot ja video.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Study tours, lectures, seminars, practical work.
Examining the problems or otherwise interesting moments in public space,
The idea and concept for a creative conceptual project including or synthesizing different art forms or media will be developed, designed and produced throughout the seminars and through the discussions.
Creative projects can be carried out either alone or in groups with up to three members; the contribution of each member of the group will be evaluated according to their contribution to the idea as well as to the realization of the idea.
The process ends with an exhibition and presentation of digital documentation in PDF format. Documentation must include a minimum of 4 printed photos and 1 video;
hindamisviis eesti k
Mitteeristav hindamine
hindamisviis ingl k
Non-distinctive evaluation
iseseisev töö eesti k
Temaatilise tundide, loengute ja õppekäikude kava annab konkreetne ainet läbiviiv õppejõud semestri alguses.
iseseisev töö ingl k
Program of thematic lectures, study tours and seminars given by the conducting lecturer at the beginning of the semester.
õppekirjandus
Soovitab konkreetne ainet läbiviiv õppejõud.
Educational literature recommended by the conducting lecturer.
Thomas McEvilley; Sculpture In The Age Of Doubt; Allworth Press, NYC, 1999;
Mario Caeiro; Public Space And Public Art; Lisboa, 2014
Tony Godfrey, Conceptual Art, Phaidon Press, New Yor , London 2006
Andrew H. Dent, Leslie Sherr, Material Innovation Architecture, Thames Hudson, 2014
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
0.5
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
1.5
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 kevad
Raoul Kurvits, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
eesti keel
    EAV0080 Interdistsiplinaarne ruumiprojekt .pdf 
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Raoul Kurvits, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
    eesti keel
      EAV0080 Interdistsiplinaarne ruumiprojekt .pdf 
      2023/2024 kevad
      Raoul Kurvits, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
      eesti keel
        2022/2023 kevad
        Raoul Kurvits, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
        eesti keel
          2021/2022 sügis
          Raoul Kurvits, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
          eesti keel
            EAV0080 Interdistsiplinaarne ruumiprojekt .pdf 
            2020/2021 sügis
            Raoul Kurvits, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
            eesti keel
              EAV0080 Interdistsiplinaarne ruumiprojekt .pdf 
              2019/2020 sügis
              Raoul Kurvits, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
              eesti keel
                EAV0080 Interdistsiplinaarne ruumiprojekt .pdf 
                2018/2019 kevad
                Anu Juurak, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
                eesti keel
                  EAV0080 Interdistsiplinaarne ruumiprojekt .pdf 
                  2018/2019 sügis
                  Raoul Kurvits, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
                  eesti keel
                    EAV0080 Interdistsiplinaarne ruumiprojekt .pdf 
                    Ainekaart eesti keeles
                    Ainekaart inglise keeles