õppeaine eesmärgid eesti k
Kursuse eesmärgiks on:
- anda ülevaade valikust disaini erialastest võtmeprobleemidest 20. ja 21. sajandil
- mitmekesistada arusaama arengutest disainiajaloos ja -teoorias
- mõtestada disaini rolli laiemas ühiskonnas ja kultuuriloos
- anda vajalikud teoreetilised teadmised, et toetada üliõpilase loometööd ning magistritöö valmimist.
õppeaine eesmärgid inglise k
General objectives of the subject are to:
- give an overview of key design disciplinary problems in 20th and 21st century
- Enrich understandings of diferent developments in design history and development
- Contseptualise the role of design in wider societal and cultural contexts
- Give theoretical frameworks to support students’s creative practice and master thesis
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine edukalt läbinud tudeng:
- omab ülevaadet olulisematest 20. ja 21. sajandi disaini erialastest probleemidest ning oskab neid seostada kaasaegsete arengutega
- teadvustab disaini mõjutavaid ideoloogilisi, majanduslikke ja poliitilisi diskursuseid
- suudab analüüsida disaini rolli üldistes sotsiaal-kultuurilistes protsessides
- on võimeline suhestuma kriitiliselt oma loomingulisesse tegevusse
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After successfully passing the subject the student:
• has aquired an overview of key design disciplinary problems in 20th and 21st century and is able to relate these with contemporary developments
• considers ideological, political and economic discurses which impact design
• is able to analyse the role of design in wider societal and cultural contexts
• is able to critically reflect his/her own creative practice.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
20. ja 21. sajandi disaini probleeme kursus annab ülevaate disaini erialase mõtte arengust läbi viimase sajandi ning diskuteerib distsipliini seoste üle kaasaegsete laiemate sotsiaal-kultuuriliste arengutega. Kursus koosneb auditoorsetest loengutest ja seminaridest. Suur rõhk on seminaridel ning iseseisval tööl kirjandusega. Eksamiessee valmib üliõpilase individuaalse töö tulemusena, mille käigus valib ta teema, püstitab probleemi ja otsib ise lisakirjandust.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The course gives an overview of the development of design disciplinary thought through last century and discusses the relations with and impact of contemporary wider social-cultural developments.
The course consists of lectures and seminars where the discussion is based on independent readings’ topics. The final essay is written individually and it includes the selection of the topic, raising the question and finding additional literature.
hindamisviis eesti k
oengutes ja seminaridel osalemine on kohustuslik.
Kursuse sooritamise eelduseks on osalemine vähemalt 80% loengutes ja seminarides.
Kursuse sooritamiseks on vaja kirjutada arutlev essee (15 000 tm teksti,vähemalt 5 allikat).
Essees hinnatakse probleemipüstituse oskust, analüüsivõimet, oskust loetud kirjandust kombineerida oma arvamusega, aga ka kirjalikku eneseväljendusoskust ning korrektset vormistust.
Hindamine toimub eksamiesse põhjal. Eksamiesseele pääsemise eelduseks on seminarides osalemine. Puudutud seminari saab asendada kirjaliku analüüsiva kokkuvõttega loetud tekstidest (1,5-2 lk)
Seminaridel hinnatakse tudengi aktiivset osalemist, milles peegeldub hea kirjanduse tundmine, oskus loetud tekste seostada analoogsete nähtuste, probleemide vm näidetega ning suutlikkust oma väiteid veenvalt argumenteerida.
hindamisviis ingl k
Participation in the lectures and seminar is mandatory. Prerequisite for the grade is participation in 80% of classes. The active participation in discussions at seminars is evaluated through reflecting literature, ability to relate texts with analogical phenomena, problems or examples and ability to persuasively argue the claims.
The format of final exam is an essay, which must be 15000 ch minimum and have at least 5 references. The critical thinking, ability to raise questions and combine own opinion with literature are evaluated together with written self-expression and correctness in formatting.
õppekirjandus
antakse loengute käigus
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):