õppeaine eesmärgid eesti k
Omandada akadeemilise teadustöö läbiviimise ja akadeemilise kirjutamise protsessis vajalikud baasteadmised ja oskused neid praktikas rakendada. Osata selgitada kriitilise mõtlemise ja selle rakendamise filosoofilisi põhimõtteid ning anda loogikal põhinevad argumenteerimise oskused.
õppeaine eesmärgid inglise k
To gain basic knowledge and skills in conducting research and writing an academic text. To explain the philosophical foundations and applications of critical thinking and offer the basic skills of argumentation based on logic.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- on omandanud üldteadmised teadustöö läbiviimise ja akadeemilise kirjutamise aluspõhimõtetest ning lõputöödele esitatavatest nõuetest;
- rakendab neid aluspõhimõtteid ja lõputöödele esitatavaid nõudeid praktikas: leiab ja analüüsib kriitiliselt akadeemilisi tekste, planeerib teadustöö kirjutamise protsessi, kirjutab argumenteeritud ning korrektselt vormistatud ja struktureeritud teaduslikke tekste ning analüüsib lõputöö projekti;
- selgitab kriitilise mõtlemise ja kriitilise ratsionalismi põhialuseid, klassikalise loogika põhireegleid; - hindab argumente vastavalt induktsiooni, deduktsiooni ja abduktsiooni reeglitele,
- konstrueerib argumente, märkab ja väldib tüüpilisi argumentatsioonivigu.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student:
- explains the basic principles underlying the research and academic writing process, including the rules for thesis;
- applies these principles in practice, that is, reads and analyses critically academic texts, plans the process of research and writing, produces correctly written, and analyses thesis project;
- explains the basics of critical thinking and critical rationalism, main laws of classical logic;
- assesses arguments according to inductive, deductive and abductive standards;
- constructs arguments, recognizes and avoids typical argumentation mistakes.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Tegemist on sissejuhatava kursusega, mis tutvustab teadustöö läbiviimise ja akadeemilise kirjutamise põhimõtteid. Kursus seletab ka kriitilise mõtlemise olemust ning kriitilise ratsionalismi aluseid, samuti tutvustab selle kasutamise võimalusi. Õpetatakse klassikalise loogika põhimõtteid ning induktsiooni, deduktsiooni ja abduktsiooni tähendust. Eriline rõhk on argumentide ülesehituse ja analüüsi peamistel meetoditel. Tuuakse välja peamised vead, mis argumentatsiooni loomisel tehakse.
Kursusel käsitletakse akadeemilise kirjutamisprotsessi järgmisi osi: asjakohase kirjanduse leidmine ja kriitiline analüüs, teadustöö ja kirjutamisprotsessi planeerimine, uurimisküsimus(t)e/hüpoteesi(de) sõnastamine, loogiline ja veenev argumentatsioon, tõendusmaterjali esitamine, teadusliku teksti ülesehitus (sissejuhatus, küsimused, teoreetiline taust, tõendusmaterjalide analüüs, argumentatsioon, kokkuvõte, kasutatud kirjanduse nimekiri), korrektne vormistus, stiil, viitamine, plagiaadist hoidumine, uurimistöö üksikute osade esitlus. Omandatud teadmised kinnistatakse praktiliste harjutuste kaudu.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
This is an introductory course that will present the general principles in the academic research and writing. Course also explains the essence of critical thinking on the basis of critical rationalism and introduces the options of its application. The laws of classical logic are given and the meaning of induction, deduction and abduction explained. There is a special emphasis on the main methods of the analysis and composition of arguments. Typical shortcomings in constructing arguments are pointed out. The following component parts of the research and writing process are addressed: finding and critically evaluating the relevant literature, planning of research and writing, formulation of research question(s)/hypothes(es), construction of logical arguments, conclusion and appropriate sources), formatting, style and referencing, avoiding plagiarism, presentation of single parts of the research. Granted knowledge and skills is embedded by practical exercises.
hindamisviis eesti k
Lõpphinne kujuneb eraldi osade koondina.
hindamisviis ingl k
The final grade is formed as a set of separate parts.
iseseisev töö eesti k
vastavalt laiendatud ainekavale
iseseisev töö ingl k
according to the extended syllabus
õppekirjandus
Andrews R. (2004) Research Questions. London, New York: Continuum.
Pears R & G Shields (2013) Cite them right: The essential referencing guide. Basingstoke; New York: Palgrave Macmillan.
Stebbins, Leslie F(2006) Student guide to Research in the Digital Age. Libraries Unlimited Westport.
Black, B. (2012) A to Z of Critical Thinking. Cambridge: Continuum.
Chatfield, T. (2018) Critical Thinking: Your Guide to Effective Argument, Successful Analysis & Independent Study. Los Angeles: Sage.
Ruggiero, V.R. (1984) The Art of Thinking. A Guide to Critical and Creative Thought. New York: Harper & Row.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):