õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on anda asjakohaseid teadmisi tööheaolu juhtimise kohta ning pakkuda tervislikku ja produktiivset töökeskkonda. Rõhuasetus on töötajate tööelu kvaliteedi ja organisatsiooni tulemuslikkuse vahelisel teaduspõhisel seosel.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to give appropriate knowledge how to manage well-being at work and to provide a healthy, safe, and productive working environment. The evidence-based relationship between employees’ quality of working life with organizational performance is clearly emphasized.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- tuvastab ja hindab kriitiliselt kaasaegset teavet inimeste tervise kohta ning tööalast sooritust mõjutavate tegurite kohta;
- arvestab kaasaegse töökeskkonna kujundamisel psühholoogiliste, organisatsiooniliste ja sotsiaalsete teguritega;
- kasutab vajalikke juhtimisoskusi kõrge tööelu kvaliteedi tagamiseks;
- rakendab teadmisi tagamaks füüsilise ja vaimse töö kõrget tõhusust.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- identifies and critically assesses the contemporary information about factors affecting human health and performance at work;
- reckons the psychological, organizational and social factors while designing modern workplace setting;
- utilises leadership skills for managing quality of working life;
- applies knowledge to ensure a high level of physical and mental work efficiency.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Sissejuhatus töö ja heaolu teemasse. Tervislik organisatsioon. Tervise edendamine ja ohutuskultuur. Juhtimisoskused ja heaolu väljakutsed. Strateegiline otsustamine ja probleemide lahendamine tööheaolu valdkonnas. Kaasaegsed töökeskkonnad: avatud kontor, tark töö, paindlik töö, kaugtöö ja virtuaalmeeskonnad. Inimese ja roboti / tehnoloogia koostoime, tehnostress. Kognitiivne ergonoomika. Inimvead. Tööstressi, ahistamise ja läbipõlemise tuvastamine ja ennetamine. Toetavate töökeskkondade loomine: füüsilise ja psühhosotsiaalse heaolu juhtimine, töö- ja eraelu tasakaal. Säilenõtkus ja kriisijuhtimine. Emotsionaalne intelligentsus tööl, enesejuhtimine, ajaplaneerimisoskused. Meeskonnatöö, koostöö, suhted ja konfliktide juhtimine. Juhtimine multikultuursetes meeskondades.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Introduction to work and well-being. A healthy organisation. Health promotion and safety culture. Leadership skills and challenges in well-being. Strategic decision-making and problem-solving of well-being at work. Modern working environments: open plan office, smart work, flexible work, remote work and virtual teams. Human-robot / technology interaction, technostress. Cognitive ergonomics. Human errors. Recognizing and preventing work-related stress, harassment and burnout. Building supportive work environments: managing physical, and psychosocial well-being, work-life balance. Resilience and crises management. Emotional intelligence at work, self-management, time management skills. Teamwork, cooperation, relationships and conflict management. Leadership for multicultural teams.
õppekirjandus
Stanton, N.; Hedge, A.; Brookhuis, K.; Salas, E.; Hendrick, H. (2005) Handbook of human factors and ergonomics methods. Boca Raton, FL, CRC Press. Day, A. (2014) Workplace Well-Being : How to Build Psychologically Healthy Workplaces, John Wiley & Sons, Incorporated. Arla Brown, J. H., E. Kelloway, Day, A., Hurrell, J. J., & Kelloway, E. K. (2014). Workplace Well-being: How to Build Psychologically Healthy Workplaces. Wiley-Blackwell.Lowe, G.S. (2001). The Quality of Work: A People-Centred Agenda. Oxford University Press, UK.
Gatchel, R. J.; Schultz, I. (Eds.) (2012) Handbook of Occupational Health and Wellness. Springer
Valerie J. Sutherland; Cary L. Cooper, Frank Bond (2006) Organizational Stress Management: A Strategic Approach. Palgrave Macmillan
Gregory Z. Bedny, Olexiy Ya Chebykin, Waldemar Karwowski (2008) Ergonomics and Psychology: Developments in Theory and Practice illustrated edition. Taylor & Francis Ltd.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):