Äriuuringute alused (MMS3050)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMS3050
õppeaine nimetus eesti k
Äriuuringute alused
õppeaine nimetus inglise k
Research Methods in Business Studies
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
TVTB12/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Kaasaegsed ettevõtted rakendavad oma strateegiate kujundamisel või erinevate probleemide lahendamisel teaduslikke lähenemisi. See on vajalik võimalikult kehtiva ja usaldusväärse tulemuse saavutamiseks. Antud kursus loob aluse teaduslike lähenemiste mõistmiseks äriuuringutes koos ettevalmistusega nende kasutamiseks üliõpilaste kodutöödes ja bakalaureusetöös. Kursuse eesmärk on anda üliõpilastele teadusfilosoofiast lähtuv ülevaade metodoloogilistest lähenemistest, uuringu kavandamise loogikast seostatuna uuringu eesmärgi ja uurimisküsimustega/hüpoteesidega, enamkasutatavatest kvalitatiivsetest ja kvantitatiivsetest andmekogumis- ja analüüsimeetoditest, uuringu läbiviimise protseduuridest ning uurimistulemuste esitamisest.
õppeaine eesmärgid inglise k
Modern companies apply scientific approaches at building their strategies or seeking answers to various encountered problems. This is to reach potentially valid and reliable results. The course provides a basis for understanding scientific approaches in business studies as to be applied also in homeworks and Bachelor theses of students. The aim of the course is to give an overview of methodological approaches founded in philosophy of science, the logic of research design linked to the research objective and research questions/hypotheses, more frequently used quantitative and qualitative methods, procedures of conducting research, collecting and analysing data as well as presenting the research results.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse läbinud üliõpilane:
- rakendab teaduslikel alustel kavandatava uuringu loogikat oma uurimustöö kavandamisel;
- kasutab metodoloogia-alaseid mõisteid ja tunneb ära nendevahelisi seoseid;
- omab ülevaadet enamkasutatavatest kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite kasutamise võimalustest, andmete kogumise ja analüüsimise viisidest;
- valib ja rakendab metodoloogilisi lähenemisi, meetodeid, andmekogumise ning analüüsimise viise oma uuringu eesmärgist ja uurimisküsimustest lähtuvalt;
- tõlgendab ja esitab uurimistulemusi.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student:
- applies the logic of scientific research design in planning his/her research;
- utilises the concepts of methodology and recognises their interrelationships;
- has an overview of potential application of more frequently used quantitative and qualitative methods, ways of data collection and analysis;
- chooses and applies selected methodological approaches, methods, ways of data collection and analysis linked to individual research objective and research questions;
- interprets and presents the research results.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Sissejuhatus kursusesse: äriuuringud ja lõputöö.

Teadusfilosoofilised lähtekohad. Metodoloogilised lähenemised, analüütilised raamistikud.
Kvantitatiivne uurimus: meetodid, valimi määratlemine, andmete kogumise meetodid, statistiline andmeanalüüs/hüpoteeside testimine (esmane andmeanalüüs: sagedustabelid, joonised, asendi- ja mahukeskmised, hajuvuse arvnäitajad; järeldav statistika: hüpoteeside kontrollimine, muutujate vaheliste seoste analüüs). Andmeanalüüsi programmid. Kvantitatiivse uuringu valiidus ja usaldusväärsus.

Kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite erinevused.
Kvalitatiivne uurimus: metodoloogilised lähenemised (nt juhtumiuuring, põhistatud teooria jt). Meetodid (intervjueerimine, vaatlus jt), andmete kogumise ja analüüsimise viisid. Valik vs valim. Värbamine. Representatiivsus. Eetika küsimused. Uurimistulemuste kehtivus, usaldusväärsus.

Kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite kombineerimise võimalused.

Uuringu kavandamine lõputööks (teema, eesmärk, uurimisküsimused/hüpoteesid, etapid, teooria-metodoloogia-uuring, uurimistulemuste esitamine)
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Introduction to the course: business studies and BA thesis.

Assumptions of philosophy of science. Methodological approaches, analytical frameworks.
Quantitative research: methods, sample/population, sampling, data collection methods, statistical data analysis/testing hypotheses (descriptive statistics: crosstabs, charts, measures of central tendency, measures of spread; inferential statistics: testing of statistical hypotheses, correlation analysis). Softwares for data analysis. Validity and reliability in quantitative research.

Differences between quantitative and qualitative methods.

Qualitative research: methodological approaches (e.g. case study, Grounded Theory etc). Methods (interviewing, observation etc), ways of data generation and analysis. Selection vs sampling. Recruitment. Representativeness. Ethical issues. Validity and reliability of research results. Structure of social

Prospects for combining quantitative and qualitative methods (mixed methods).

Designing research for the BA thesis (topic, object, research questions/hypotheses, phases, theory-methodology-research, presentation of research results)
hindamisviis eesti k
-
hindamisviis ingl k
-
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Bryman, A. & Bell, E. (2015). Business research methods. Oxford: Oxford University Press.
Creswell, J.W. (2013) Qualitative Inquiry and Research Design. Choosing Among five Approaches. Sage publications Ltd., London.
Creswell J.W. (2016) Essential Skills for the Qualitative Researcher. Sage, London. Creswell, J.W. (2013). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage, Los Angeles.
Eriksson, P., & Kovalainen, A. (2016 2nd ed, 2008 1st ed – electronically accessible). Introducing Qualitative Methods: Qualitative methods in business research London, : SAGE
Bazely (2013) Qualitative Data Analysis. Practical Strategies. Sage, London;
King, N. and Horrocks, C. (2011) Interviews in Qualitative Research, Sage, London;
Cassell, C. (2015). Conducting research interviews for business and management students. Los Angeles: SAGE
Oates, C. (2018). Conducting focus groups for business and management students. Los Angeles: SAGE
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
2.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 kevad
Liis Ojamäe, MM - ärikorralduse instituut
inglise keel
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Liis Ojamäe, MM - ärikorralduse instituut
    inglise keel
      2023/2024 kevad
      Liis Ojamäe, MM - ärikorralduse instituut
      inglise keel
        2022/2023 sügis
        Liis Ojamäe, MM - ärikorralduse instituut
        inglise keel
          2021/2022 sügis
          Liis Ojamäe, MM - ärikorralduse instituut
          inglise keel
            MMS3050 Äriuuringute alused.pdf 
            2020/2021 sügis
            Katrin Paadam, MM - ärikorralduse instituut
            inglise keel
              MMS3050 Äriuuringute alused.pdf 
              Ainekaart eesti keeles
              Ainekaart inglise keeles