Äriuuringute alused (MMS3040)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMS3040
õppeaine nimetus eesti k
Äriuuringute alused
õppeaine nimetus inglise k
Research Methods in Business Studies
õppeaine maht AP
4.00
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
TABB02/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Kaasaegsed ettevõtted rakendavad oma strateegiate kujundamisel või erinevate probleemide lahendamisel teaduslikke lähenemisi. See on vajalik võimalikult kehtiva ja usaldusväärse tulemuse saavutamiseks. Antud kursus loob aluse teaduslike lähenemiste mõistmiseks äriuuringutes koos ettevalmistusega nende kasutamiseks üliõpilaste kodutöödes ja bakalaureusetöös. Kursuse eesmärk on anda üliõpilastele teadusfilosoofiast lähtuv ülevaade metodoloogilistest lähenemistest, uuringu kavandamise loogikast seostatuna uuringu eesmärgi ja uurimisküsimustega/hüpoteesidega, enamkasutatavatest kvalitatiivsetest ja kvantitatiivsetest andmekogumis- ja analüüsimeetoditest, uuringu läbiviimise protseduuridest ning uurimistulemuste esitamisest.
õppeaine eesmärgid inglise k
Modern companies apply scientific approaches at building their strategies or seeking answers to various encountered problems. This is to reach potentially valid and reliable results. The course provides a basis for understanding scientific approaches in business studies as to be applied also in homeworks and Bachelor theses of students. The aim of the course is to give an overview of methodological approaches founded in philosophy of science, the logic of research design linked to the research objective and research questions/hypotheses, more frequently used quantitative and qualitative methods, procedures of conducting research, collecting and analysing data as well as presenting the research results.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse läbinud üliõpilane:
- mõistab teaduslikel alustel kavandatava uuringu loogikat;
- tunneb metodoloogia-alaseid mõisteid ja nendevahelisi seoseid;
- omab ülevaadet enamkasutatavatest kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite kasutamise võimalustest, andmete kogumise ja analüüsimise viisidest;
- oskab teha valikuid ja rakendada metodoloogilisi lähenemisi, meetodeid, andmekogumise ja analüüsimise viise oma uuringu eesmärgist ja uurimisküsimustest lähtuvalt;
- oskab uurimistulemusi tõlgendada ja esitada.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
A student having passed the course:
- understands the logic of scientific research design;
- knows the concepts of methodology and their interrelationships;
- has an overview of potential application of more frequently used quantitative and qualitative methods, ways of data collection and analysis;
- has acquired skills to choose and apply selected methodological approaches, methods, ways of data collection and analysis linked to individual research objective and research questions;
- has acquired skills to interpret and present the research results.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Sissejuhatus kursusesse: äriuuringud ja lõputöö.

Teadusfilosoofilised lähtekohad. Metodoloogilised lähenemised, analüütilised raamistikud.
Kvantitatiivne uurimus: meetodid, valimi määratlemine, andmete kogumise meetodid, statistiline andmeanalüüs/hüpoteeside testimine (esmane andmeanalüüs: sagedustabelid, joonised, asendi- ja mahukeskmised, hajuvuse arvnäitajad; järeldav statistika: hüpoteeside kontrollimine, muutujate vaheliste seoste analüüs). Andmeanalüüsi programmid. Kvantitatiivse uuringu valiidus ja usaldusväärsus.

Kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite erinevused.
Kvalitatiivne uurimus: metodoloogilised lähenemised (nt juhtumiuuring, põhistatud teooria jt). Meetodid (intervjueerimine, vaatlus jt), andmete kogumise ja analüüsimise viisid. Valik vs valim. Värbamine. Representatiivsus. Eetika küsimused. Uurimistulemuste kehtivus, usaldusväärsus.

Kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite kombineerimise võimalused.

Uuringu kavandamine lõputööks (teema, eesmärk, uurimisküsimused/hüpoteesid, etapid, teooria-metodoloogia-uuring, uurimistulemuste esitamine)
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Introduction to the course: business studies and BA thesis.
Assumptions of philosophy of science. Methodological approaches, analytical frameworks.
Quantitative research: methods, sample/population, sampling, data collection methods, statistical data analysis/testing hypotheses (descriptive statistics: crosstabs, charts, measures of central tendency, measures of spread; inferential statistics: testing of statistical hypotheses, correlation analysis). Softwares for data analysis. Validity and reliability in quantitative research.

Differences between quantitative and qualitative methods.

Qualitative research: methodological approaches (e.g. case study, Grounded Theory etc). Methods (interviewing, observation etc), ways of data generation and analysis. Selection vs sampling. Recruitment. Representativeness. Ethical issues. Validity and reliability of research results. Structure of social

Prospects for combining quantitative and qualitative methods (mixed methods).

Designing research for the BA thesis (topic, object, research questions/hypotheses, phases, theory-methodology-research, presentation of research results)
hindamisviis eesti k
-
hindamisviis ingl k
-
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Bryman, A. & Bell, E. (2015). Business research methods. Oxford: Oxford University Press.
Creswell, J.W. (2013) Qualitative Inquiry and Research Design. Choosing Among five Approaches. Sage publications Ltd., London.
Creswell J.W. (2016) Essential Skills for the Qualitative Researcher. Sage, London. Creswell, J.W. (2013). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage, Los Angeles.
Eriksson, P., & Kovalainen, A. (2016 2nd ed, 2008 1st ed – electronically accessible). Introducing Qualitative Methods: Qualitative methods in business research London, : SAGE
Bazely (2013) Qualitative Data Analysis. Practical Strategies. Sage, London;
King, N. and Horrocks, C. (2011) Interviews in Qualitative Research, Sage, London;
Cassell, C. (2015). Conducting research interviews for business and management students. Los Angeles: SAGE
Oates, C. (2018). Conducting focus groups for business and management students. Los Angeles: SAGE
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
2.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2024/2025 kevad
Jelena Hartšenko, MM - ärikorralduse instituut
eesti keel
    kuva rohkem
    2023/2024 kevad
    Jelena Hartšenko, MM - ärikorralduse instituut
    eesti keel
      MMS3040 Äriuuringute alused ainekava 2024.pdf 
      2022/2023 sügis
      Jelena Hartšenko, MM - ärikorralduse instituut
      eesti keel
        2021/2022 sügis
        Jelena Hartšenko, MM - ärikorralduse instituut
        eesti keel
          MMS3040 Äriuuringute alused.pdf 
          2020/2021 sügis
          Marina Järvis, MM - ärikorralduse instituut
          eesti keel
            MMS3040 Äriuuringute alused.pdf 
            Ainekaart eesti keeles
            Ainekaart inglise keeles