õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärkideks on õppida tundma sotsiaalteaduslikke uurimis-meetodeid ning arendada oskust neid personali- ja organisatsiooni-uuringutes rakendada. Aine käigus omandatakse magistritöö koostamiseks vajalikud teadmised uurimismeetoditest, arendatakse oskust empiirilist uuringut kavandada ja läbi viia ning uuringu käigus kogutud andmeid analüüsida ja saadud tulemusi esitleda. Kursus annab teadmisi ja kogemusi iseseisvaks toimetulekuks personali-ja organisatsiooniuuringu läbiviimisel ning arendab üliõpilase suutlikkust hinnata erinevate meetodite efektiivsust uuringu eesmärkide saavutamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
This course is designed to provide a comprehensive overview of research methods and design and their particular application in researching employment and people management issues in organisations. Students are introduced to the choices and judgements that have to be made in crafting, executing and evaluating personnel studies. The course is also intended to prepare students to independent research that is required for the MA dissertation.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine omandamisel üliõpilane:
1. mõistab, kuidas on personali-ja organisatsiooniuuringutes kasutatavad meetodid ja võtted seotud sotsiaalteadusliku uurimisviisiga;
2. suudab pakkuda ärikeskkonna/organisatsiooni kontekstis inimeste juhtimisega seotud probleemidele tõenduspõhiseid lahendusi kavandades ja viies läbi personaliuuringuid;
3. oskab määratleda organisatsiooni vajadusi personaliuuringute osas ning valida eesmärgist lähtuvalt sobivad uurimismeetodid;
4. suudab kriitiliselt hinnata erinevate uuringudisainide ja – meetodite tugevusi ja nõrkusi;
5. oskab analüüsida kogutud arv- ja kvalitatiivandmeid ning tõlgendada ja esitada uurimistulemusi nii kirjalikult kui suuliselt auditooriumi eripära arvestades.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
On completion of this course students should be able to:
1. appreciate the ways in which human resource research is located in the broader corpus of the social sciences;
2. problem solving within the context of the business environment with particular emphasis on the management of people;
3. demonstrate a critical understanding of the principles and techniques of various research methods and designs; identify, understand, and apply a range of research methods and tools;
4. undertake a systematic analysis of quantitative and/or qualitative information and present the results in a clear and consistent format.
5. evaluate evidence critically, reach conclusions and present results and findings in the organization, employment studies and personnel development field.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Sotsiaal- ja äriuuringute filosoofilised alused. Professionaalsed, organisatsiooni erinevate huvigruppide ja isikuandmete kaitsega seotud ning eetilised küsimused personali- ja organisatsiooni-uuringutes. Praktik-uurija mudel ja selle kasutamine personalitöös. Teiseste andmete kasutamine uurimistöös ja personaliuuringutes (teaduskirjandusel põhinev teoreetiline ülevaade; sekundaarandmete kasutamine). Kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed meetodid personali- ja organisatsiooniuuringutes (küsitlus, ankeedi koostamine, eritüübilised intervjuud, testid, vaatlus, dokumendianalüüs, juhtumiuuringute liigid, etnograafilised jt kvalitatiivuuringud). Kombineeritud uuringudisainid.
Personaliuuringute kavandamine: uurimisprobleemi määratlemine, uuringu eesmärgistamine ja seotus ettevõtte/organisatsiooni juhtimisotsustega.
Kvantitatiiv- ja kvalitatiivandmete analüüsi meetodid. Uurimistulemuste tõlgendamine kontekstis. Uurimistulemuste analüüs, uurimisraporti koostamine ja kokkuvõtete esitamine auditooriumit arvestades.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Philosophical underpinnings of social and management research. Personal, professional, stakeholder and ethical issues involved in undertaking research in the HRM and employment context. Researcher-practitioner model
Secondary Research (framing a literature search; published sources and secondary data). Primary Research Designs: quantitative approaches to organisation, employment and human resources research (e.g., questionnaires, structured interviews and survey methods); qualitative approaches to organization, employment and human resources (e.g., in-depth case studies; qualitative individual and focus group interviewing). Mixed-methods studies.
Designing Personnel Studies: organisational techniques in preparing research studies; constructing methodological techniques for assembling data (e.g., questionnaire design; case study design).
Research Analysis: sampling and survey analysis; selecting, interpreting and presenting statistical and qualitative data. Writing and presentation of research results.
Preparing MA thesis: selecting appropriate topic and identifying research problem, hypothesis and research questions. Empirical, theoretical and design research. Preparing research plan. Technical and formal aspects of MA-thesis.
hindamisviis eesti k
Kirjalik eksam ja e-portfoolio (kumbki annab 50% kursuse lõpphindest). Kirjalik eksam kursuse lõpul koosneb testist ja essee-tüüpi küsimustest ning sellega hinnatakse üliõpilase teadmisi kursusel käsitletud uurimismeetodite ja nende rakendamise kohta personaliuuringutes. Kursuse jooksul esitab üliõpilane 5 praktilist tööd, mis on osa e-portfooliost. Praktiliste ülesannete tegemine võimaldab üliõpilasel harjutada personaliuuringute tegemiseks vajalikke alaoskusi (uuringu kavandamine, sobiva uuringudisaini valik, andmekogumise ettevalmistamine, andmeanalüüs, tulemuste tõlgendamine ja uurimisprobleemi tõenduspõhine lahendamine).
hindamisviis ingl k
Final exam and e-portfolio (both are worth 50% of final grade). Final exam consists of test and essay questions and enables assessing the knowledge and understanding of main concepts, approaches, research methods and their usage in personnel and organisation studies students are expected to acquire. There will be 5 practical tasks students submit during course as part of an e-portfolio. This will enable students to consider and reflect upon as well as practice the topics discussed during course and thus assist them in developing their skills concerning applying research methods in personnel and organisational studies.
iseseisev töö eesti k
Üliõpilaselt oodatakse kohustusliku materjali läbitöötamist, tundideks ettevalmistumist, praktiliste harjutustööde sooritamist individuaal- ja rühmatööna.
iseseisev töö ingl k
Students are expected to prepare for classes (reading assigned chapters and texts) and participate in individual and group assignments during practice hours (preparing their e-portfolio).
õppekirjandus
Anderson, V. (2009) Research Methods in Human Resource Management, London: CIPD.
Brett Davies, M. (2007) Doing a Successful Research Project Using Qualitative or Quantitative Methods. Basingstoke: Palgrave-Macmillan.
Bryman, A. and Bell, E. (2011, 3nd edition) Business Research Methods. Oxford: OUP.
Buckingham, A. and Saunders. P. (2004) The Survey Methods Workbook. Cambridge: Polity Press.
http://www.surveymethods.co.uk/
Cameron, S. and Price, D (2009) Business Research Methods: A Practical Approach, London: CIPD.
Costley, C., Elliott, G. and Gibbs, P. (2010) Doing Work-Based Research: Approaches to Enquiry for Insider-Researchers, London: Sage.
Salkind, N. (2011) Statistics for People Who (Think They) Hate Statistics. London: Sage.
Symon. G. and Cassell, C. (2012) Qualitative Organizational Research, London: Sage.
Ghauri, P., Gr0nhaug, K. (2004). Äriuuringute meetodid. Tallinn: Külim.
Gillham, B. (2008) Case study research methods / London; New York : Continuum, 106 lk
Hirsijärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. ( 2005). Uuri ja kirjuta, Tallinn: Medicina.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
harjutusi
2.0
harjutusi
20.0