Eetika, vastutus ja jätkusuutlikkus (MMO5590)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMO5590
õppeaine nimetus eesti k
Eetika, vastutus ja jätkusuutlikkus
õppeaine nimetus inglise k
Ethics, Responsibility and Sustainability
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
TAAM02/25
jah
TATM02/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Suurenenud teadlikkus keskkonnaprobleemidest ja loodusvarade hävimisest, sotsiaalsest ebavõrdsest, ületarbimisest, saastest, ebatervislikest eluviisidest jne on pannud fookuse vastutustundlikele äripraktikatele ning loonud võimalused jätkusuutlike toodete ja teenuste turustamiseks. Selle kursuse eesmärk on arendada üliõpilaste teadmisi ja oskusi äritegevuse juhtimiseks sotsiaalselt vastutustundlikul, eetilisel ja jätkusuutlikul moel ning anda teadmisi ja oskusi kutse-eetika alal, et olla pädevam eetilistes küsimustes ja eetiliste konfliktide lahendamisel äris ning pakkuda paremat arusaamist ettevõtete sotsiaalse vastutuse peamistest põhimõtetest.
õppeaine eesmärgid inglise k
Rise in global awareness of environmental degradation and decline of natural systems and resources, social inequalities, overconsumption, pollution, unhealthy lifesyles etc has placed socially responsible business pracices into focus and has created opportunities for sustainable producs and services. This course aims to develop the knowledge and skills for managing business activities in a socially responsible, ethical and sustainable fashion and to give students knowledge and skills of professional ethics to improve their knowledge’s in ethical arguing and solving ethical conflicts in business and provide better understanding of main principles of corporate social responsibility (CSR).
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- teab eetika ja ärieetika teoreetilisi aluseid, ettevõtte sotsiaalse vastutuse peamisi põhimõtteid ning turumajanduse ja ärieetika suhet;
- suudab eetilisi probleeme analüüsida ja lahendada, kasutades eetiliste otsuste tegemise raamistikku;
- mõistab sotsiaalselt vastutustundlike ettevõtete põhimõtteid ja säästva turustamise ulatust;
- teab jätkusuutlikkuse rolli rahvusvahelistes tegevustes.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
The student:
- knows the theoretical foundations of ethics and business ethics, the main principles of corporate social responsibility and the relationship between market economy and business ethics;
- is able to analyse and solve ethical dilemmas by applying a framework for making ethical decision;
- understands the principles of socially responsible businesses and the scope of sustainable marketing;
- knows the role of sustainability in international operations.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Eetika ja moraali olemus; teleoloogiline ja deontoloogiline eetika; vooruseetika; kapitalistliku vabaturu eetilisus; eetika töösuhetes, eetika tarbijasuhetes; looduskeskkond ja eetika; infoühiskond ja eetika; sotsiaalselt vastutustundliku turunduse eetilised mõõtmed; ettevõtte sotsiaalne vastutus; juhtimiseetika ja eetikainstrumendid (eetikakoodeksid, eetikaaudit, sotsiaalsed raportid). Eetiliste otsuste langetamise raamistik. Säästev turundusstrateegia; globaalsed probleemid ja võimalused; jätkusuutlik turundus.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Relevance of ethical and moral questions in business life. Theoretical approaches to business ethics - teleological and deontological theories. Virtue ethics. Ethical issues in labour relations. Consumer ethics. Ethical dimensions of socially responsible marketing. Ethics in IT. Corporate Social Responsibility. Ethics and management, ethics instruments (code of ethics, social reports, ethics audit); framework for making ethical decisions. Sustainable marketing strategy; global problems and opportunities; sustainable marketing-mix.
hindamisviis eesti k
-
hindamisviis ingl k
-
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Frank-Martin Belz, Ken Peattie: Sustainability Marketing: A Global Perspective.
Oliver Laasch, Roger N. Conaway: Principles of Responsible Management: Global Sustainability, Responsibility and Ethics
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
2.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2025/2026 sügis
Eliis Salm, MM - ärikorralduse instituut
inglise keel
    kuva rohkem
    2024/2025 sügis
    Eliis Salm, MM - ärikorralduse instituut
    inglise keel
      Merle Ojasoo, MM - ärikorralduse instituut
      eesti keel
        2023/2024 sügis
        Merle Ojasoo, MM - ärikorralduse instituut
        eesti keel
          Eliis Salm, MM - ärikorralduse instituut
          inglise keel
            2022/2023 sügis
            Merle Ojasoo, MM - ärikorralduse instituut
            eesti keel
              Eliis Salm, MM - ärikorralduse instituut
              inglise keel
                2021/2022 sügis
                Merle Ojasoo, MM - ärikorralduse instituut
                inglise keel, eesti keel
                  Ainekaart eesti keeles
                  Ainekaart inglise keeles