õppeaine eesmärgid eesti k
Anda ülevaade organisatsiooni arendamise olemusest (OA) ja muutusi käivitavatest jõududest. Käsitleda organisatsiooni arendamise protsessi ja meetodeid. Käsitleda organisatsiooni arendamise ja muudatuste juhtimist organisatsiooni erinevatel tasanditel.
õppeaine eesmärgid inglise k
To give an overview of the organisational development (OD) and change, To provide an information about methods an, diagnostics used in the organisational development process at different level.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- teab ja defineerib OA protsessi põhitermineid;
- identifitseerib ja kirjeldab OA protsessi põhifaase ja nimetab olulisemad meetodid OA-s;
- demonstreerib oskust rakendada OA ja muutuste juhtimise teooriaid organisatsiooni erinevatel tasanditel;
- analüüsib juhi tegevust OA-l ja muutuste juhtimisel.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student:
- knows and defines the basic definitions of the organisation development process;
- identifies and describes the main phases of the OD process and names the most relevant methods in OD;
- demonstrates an ability to use right theory tools in organisational development / change process at different levels of the organisation;
- analyses manager’s role in an organisational development process.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Avatakse OA põhiolemus; käsitletakse muudatuste mõju organisatsioonidele ja õpetatakse muudatuste juhtimise põhiprotsesse ja diagnostikat. OA erinevad käsitlused indiviidide, gruppide ja kogu organisatsiooni tulemuslikkuse suurendamiseks. Antakse ülevaade juhi erinevatest rollidest ja juhtimiskäsitlustest organisatsiooni arendamisel ja muutuste juhtimisel.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Main features of OD and diagnostics. The influence of changes to the organisations, different approaches to the OD to increase the performances of individuals, groups and organisation. Discribe role of the manager and different management styles in terms of OD and change.
hindamisviis eesti k
Lõpptulemus: 40% kodutöö ja selle ettekanne, 10% aktiivne osalemine harjutustundides, 50% eksam
hindamisviis ingl k
Final score: 40 % homework + 10% activities in exercise classes, + 50% individual exam
iseseisev töö eesti k
Artiklite ja lisapeatükkide lugemine, grupitöödes osalemine
iseseisev töö ingl k
Reading articles and supplementary readings, participating in the preparation of group solutions
õppekirjandus
Brown, D. R. (2011). An experiential approach to organization development (8th ed.). Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
8.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
4.0
praktikume
7.0
harjutusi
3.0
harjutusi
24.0