Teenusedisain (MMM5470)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMM5470
õppeaine nimetus eesti k
Teenusedisain
õppeaine nimetus inglise k
Service Design
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
IADM18/25
ei
TATM02/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on selgitada elamusturundusalaste otsuste langetamiseks vajalikke teooriaid, mudeleid ja meetodeid, õpetada kasutama peamisi elamus- ja teenusedisaini tööriistu ning harjutada äriedu tagavaid etnograafilisi vaatlusi ja sotsiaalseid suhtlemisoskusi.

õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to explain the theories, models and methods needed to make service design related decisions, learn to use the main tools of experience and service design, and practice ethnographic observation and social interaction skills for business.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- tunneb teenusedisaini teoreetilisi aluseid;
- tunneb disainimõtlemise metoodikat;
- oskab rakendada peamisi teenusedisaini tööriistu kliendisegmendi määramiseks ja nende vajaduste kaardistamiseks.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Upon completion of the subject, the student:
- knows the theoretical foundations of service design;
- knows the methodology of design thinking;
- is able to apply the main service design tools to determine the customer segment and map their needs.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Teenusedisaini olemus, elamusteenused, disaini protsess, teenusedisaini meetodid, disainiuuring ja etnograafia tarbijakäitumise uuringutes, kliendisegmendi määramine ja nende vajaduste kaardistamine, teenuse elamustamine, prototüüpimine, elamuse digitaliseerimine.
Sügis 2021 õppesemestril toimub aine koostöös Eesti Energiaga.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The nature of service design, experiential services, the design process, service design methods, design research and ethnography in consumer behaviour research, identifying customer segments and mapping their needs, service immersion, prototyping, digitalisation of the experience.
In the autumn semester 2021, the course will take place in cooperation with Eesti Energia.
hindamisviis eesti k
Lõpphinne (H) =0,5 rühmatööd ja selle esitlused & aktiivõpe + 0,5 eksamitöö/ elamusteenuse disain ja õppimispäevik/ ja selle tulemuste esitlus
hindamisviis ingl k
Final grade is composed of: 0.5 group work, presentation and active learning + 0.5 examination
iseseisev töö eesti k
Õppekirjanduse lugemine, kirjaliku rühmatöö materjalide ja õppimispäeviku koostamine.
iseseisev töö ingl k
Analysing professional literature, preparation of group work materials and learning diary in writing.


õppekirjandus
Pine,J.B.II, Gilmore,J.H. The Experience Economy. Work is Theatre; Every Business a stege. Harvard Business School Press. 1999/2011.

B. Joseph Pine II, Kim C. Korn, Infinite possibility : creating customer value on the digital frontier . 2011.

Marc Stickdorn‪, Jakob Schneider‬ (editors) ,This is service design thinking: Basics, tools, cases. ‪ Bis, 2019‬‬

https://www.ester.ee/record=b4459720*est

This is service design doing, applying service design thinking in the real world : a practitioners' handbook / Marc Stickdorn, Markus Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider], 2018

Design sprint: A practical guidebook for building great digital products. Banfield, Richard, C. Todd Lombardo, and Trace Wax. O'Reilly Media, Inc, 2015.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
3.6
praktikume
2.0
praktikume
28.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2025/2026 sügis
Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
eesti keel
    MMM5470 Hindamiskriteeriumid.pdf 
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
    eesti keel
      MMM5470 Hindamiskriteeriumid.pdf 
      MMM5470 ainekava 2025K.pdf 
      2024/2025 sügis
      Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
      eesti keel
        2024S Programm MMM5470.pdf 
        2023/2024 kevad
        Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
        eesti keel
          2023/2024 sügis
          Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
          eesti keel
            MMM5470 Laiendatud ainekava MMM5470 Uus põhi (1).pdf 
            2022/2023 kevad
            Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
            inglise keel, eesti keel
              2022/2023 sügis
              Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
              eesti keel
                2021/2022 kevad
                Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
                inglise keel, eesti keel
                  MMM5470 Hindamiskriteeriumid.pdf 
                  2021/2022 sügis
                  Jana Kukk, MM - ärikorralduse instituut
                  eesti keel
                    MMM5470 Hindamiskriteeriumid.pdf 
                    2020/2021 kevad
                    Anu Leppiman, MM - ärikorralduse instituut
                    eesti keel
                      MMM5470 Hindamiskriteeriumid.pdf 
                      Ainekaart eesti keeles
                      Ainekaart inglise keeles