õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on anda teadmised brändi juhtimise teoreetilistest mudelitest ja brändi juhtimisest praktikas.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to provide a structured understanding of brand management theories and application in an organisation.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- ÕV1. Kasutab brändi juhtimise mõisteid;
- ÕV2. Kasutab brändi juhtimise mudeleid ja teooriaid;
- ÕV3. Kasutab brändi uuringute meetodeid (sh mõõdab brändi näidikuid, nagu tuntus ja positsioon);
- ÕV4. Hindab brändi selle näitajate põhjal;
- ÕV5. Loob brändi praktikas;
- ÕV6. Töötab meeskonnas;
- ÕV7. Esitleb töötulemusi ettekandena.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- LO1. Uses correct brand management terminology;
- LO2. Uses correct brand management models and theories;
- LO3. Uses brand research methods (including measuring brand indicators such as awareness and position);
- LO4. Evaluates the brand based on its indicators;
- LO5. Creates a brand in practice;
- LO6. Works in a team;
- LO7. Presents work results as a presentation.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Brändi mõiste. Bränd ja kaubamärk. Brändi strateegiad. Brändi loomise ja juhtimise protsess. Brändi koosloome. Brändi kaasamine. Isikubränd. Brändi kommunikatsioon. Brändi tuntus ja selle mõõtmine. Brändi lojaalsus. Brändiportfell. Brändi varad. Brändi väärtus. Brändi tarbijaväärtus. Brändi loomise ja juhtimise õiguslikud aspektid.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Brand definition. Brand and trade mark. Brand strategies. Brand creation and management process. Brand co-creation. Brand engagement. Personal brand. Brand communications. Brand awareness and measuring brand awareness. Brand loyalty. Brand portfolio. Brand Assets. Brand value. Brand equity. Legal aspects of brand creation and management.
hindamisviis eesti k
Selleks et kõik meeskonnaliikmed oleksid motiveeritud, ei omistata meeskonnatöö tulemust (TWS) automaatselt igale meeskonnaliikmele, vaid see kaalutakse läbi õppuri individuaalse pühendumisega meeskonnatöösse (ACP). Iga meeskonna jooksva hindamise tulemused korrutatakse läbi konkreetse õppuri keskmise pühendumise protsendiga (ACP; 0-100%), et saada selle õppuri individuaalsed tulemused (IS = ACP x TWS).
Keskmise pühendumise protsendi (ACP) saamiseks peavad kõik meeskonnaliikmed hindama oma meeskonna iga liikme pühendumist meeskonnatöösse. Iga õppur saab oma meeskonna igalt liikmelt hinnangu (0-100%). Keskmise protsendi arvutamiseks eemaldatakse keskmise pühendumise protsendi (ACP) valemist madalaim hinnang.
Näiteks kui meeskonnaliikmed hindavad õpilase pühendumist järgmiselt: 60%; 70%; 100% ja 100%, siis keskmise pühendumise protsendi (ACP) arvutamisel eemaldatakse 60% ja arvesse lähevad ainult 70%, 100% ja 100%. Seega on keskmine pühendumise protsent ACP=(70%+100%+100%)/3=90%. Või näiteks kui meeskonnaliikmed hindavad õpilase pühendumist järgmiselt: 0%; 0%; 5% ja 10%, siis keskmise pühendumise protsendi puhul eemaldatakse 0% ja arvesse lähevad ainult 0%, 5% ja 10%. Seega on keskmine pühendumise protsent ACP=(0%+5%+10%)/3=5%.
hindamisviis ingl k
In order to have all team members motivated, team work’s result (TWS) is not automatically added to each team member but is corrected with student’s individual commitment to the team effort (ACP). Each team’s continuous assessment results are multiplied with average commitment percentage of an individual student (ACP; 0-100%) to get this student’s individual results (IS = ACP x TWS).
For the average commitment percentage (ACP) all team members have to evaluate their team member’s commitment (0-100%). Every student gets evaluation from each team member. For calculation of average percentage, the lowest evaluation is removed from the formula of the average commitment percentage.
For example, when team members evaluate student’s commitment with following percentages: 60%; 70%; 100% and 100%, then for the average commitment percentage 60% is removed and only 70%, 100% and 100% count. So, the average commitment percentage is ACP=(70%+100%+100%)/3=90%. Or for example, when team members evaluate student’s commitment with following percentages: 0%; 0%; 5% and 10%, then for the average commitment percentage 0% is removed and only 0%, 5% and 10% count. So, the average commitment percentage is ACP= (0%+5%+10%)/3=5%.
iseseisev töö eesti k
Brändi identiteedi analüüs ja selle ettekanne.
iseseisev töö ingl k
Brand identity analyses and presentation.
õppekirjandus
e-raamat: Keller, Kevin Lane. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity Global Edition. (5th ed.) Harlow, UK: Pearson Education.
online book: Keller, Kevin Lane. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity Global Edition. (5th ed.) Harlow, UK: Pearson Education.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
3.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
vastutav õppejõud
René Arvola, vanemlektor (MM - ärikorralduse instituut)