Elamusturundus ja teenuse disain (MMM5340)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMM5340
õppeaine nimetus eesti k
Elamusturundus ja teenuse disain
õppeaine nimetus inglise k
Experience Marketing and Service Design
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
kevad 1. pool
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Selgitada elamusturundusalaste otsuste langetamiseks vajalikke teooriaid, mudeleid ja meetodeid. Õpetada kasutama peamisi elamus- ja teenusedisaini tööriistu, ning harjutada äriedu tagavaid etnograafilisi vaatlusi ja sotsiaalseid suhtlemisoskusi.

õppeaine eesmärgid inglise k
Explain theories, models and methods required for decision-making in experience marketing. Teach and practise use of main tools for experience and service design and practise ethnographic observations and social communication skills that would ensure successful business.

õppeaine õpiväljundid eesti k.
1. Tunneb elamusturunduse teoreetilisi aluseid;
2. Orienteerub uutes turundusparadigmades;
3. Oskab rakendada peamisi teenusedisaini tööriistu kliendisegmendi määramiseks ja nende vajaduste kaardistamiseks;
4. Oskab disainida elamustooteid ja –teenuseid
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Upon completion of the subject, a student shall have acquired:
1. theoretical foundations of experience marketing;
2. orientations in new marketing paradigms;
3. abilities to apply basic service design tools for the determination of client segment and mapping of these demands.
4. abilities to design experience products and services.


õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Elamusmõtteviisi alused. Elamusmajanduse idee. Mass customization. Elamustest konkurentsivõimet. Elamusturunduse olemus. Elamus. Elamuslikkus. Elamuste mõõtmine. Elamuspüramiid. Elamustoodete/teenuste disain. Etnograafia tarbijakäitumise uuringutes. Kliendisegmendi määramine ja nende vajaduste kaardistamine, teenuse elamustamine, prototüüpimine, elamuse digitaliseerimine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Foundations of experience mentality. Idea of experience economy.Mass customization. Experience competiveness. Essence of experiense marketing. Experience. Measurement of experiences. Pyramid of experience. Experience product/servise design. Ethnography in consumer behaviour studies. Determination of client segment and mapping of their demands,experience design, prototyping, digitalization of the experience.
hindamisviis eesti k
Lõpphinne (H) =0,5 rühmatööd ja selle esitlused & aktiivõpe + 0,5 eksamitöö/ elamusteenuse disain ja õppimispäevik/ ja selle tulemuste esitlus
hindamisviis ingl k
Final grade is composed of: 0.5 group work, presentation and active learning + 0.5 examination
iseseisev töö eesti k
Õppekirjanduse lugemine, kirjaliku rühmatöö materjalide ja õppimispäeviku koostamine.
iseseisev töö ingl k
Analysing professional literature, preparation of group work materials and learning diary in writing.


õppekirjandus
Pine, J. B. II; Gilmore, J. H. The Experience Economy. Work is Theatre; Every Business a stege. Harvard Business School Press. 1999, 2010. Polaine, A.; Lovlie, L. 2013. Service Design. Rosenfeld, USA. Miettinen, S.; Valtonen, A. 2012. Service Design with Theory. LUP. Digital minds: 12 things every business needs to know about digital marketing/Dan Monaghan,Peter Jasniewski...et al.WSI, FriesenPress, 2015
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
2.0
praktikume
-
harjutusi
0.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2024/2025 kevad
Anu Leppiman, MM - ärikorralduse instituut
eesti keel
    Laiendatud ainekava 2025 MMM5340 Elamustur.pdf 
    kuva rohkem
    2023/2024 kevad
    Anu Leppiman, MM - ärikorralduse instituut
    eesti keel
      2024 Laiendatud ainekava MMM5340 Elamusturundus.pdf 
      2022/2023 kevad
      Anu Leppiman, MM - ärikorralduse instituut
      eesti keel
        Laiendatud ainekava 2023 MMM5340 Elamusturundus[1549].pdf 
        2019/2020 kevad
        Anu Leppiman, MM - ärikorralduse instituut
        eesti keel
          Elamusturundus ja teenuse disain.pdf 
          2018/2019 kevad
          Anu Leppiman, MM - ärikorralduse instituut
          eesti keel
            Elamusturundus ja teenuse disain.pdf 
            Ainekaart eesti keeles
            Ainekaart inglise keeles