Turundus ja jätkusuutlikkus (MMM3110)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMM3110
õppeaine nimetus eesti k
Turundus ja jätkusuutlikkus
õppeaine nimetus inglise k
Marketing and Sustainability
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
MAJB24/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärk on:
- õpetada turunduse põhimõisteid ning korrektselt kasutama turundusalaseid termineid ning mudeleid;
- selgitada turunduse rolli majandussüsteemis ning kestlikus ettevõtluses;
- õpetada analüüsima turunduskeskkondi ning mõistma tarbija rollist jätkusuutliku tuleviku kujundamisel;
- õpetada arvutama üksikisiku ökoloogilist jalajälge, analüüsima selle komponente ning leidma lahendusi keskkonnamõjude vähendamiseks;
- selgitada rohepesu olemust ja selle vältimist;
- õpetada jätkusuutlikke turundustegevusi ettevõttes;
- õpetada disainima rohekommunikatsiooni ning kasutama sobilikke tehnoloogilisi lahendusi eesmärkide täitmiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to:
- teach the basic concepts of marketing and correctly use marketing terms and models;
- explain the role of marketing in the economic system and sustainable business;
- teach to analyze marketing environments and understand the role of the consumer in shaping a sustainable future;
- teach how to calculate an individual's ecological footprint, analyze its components and find solutions to reduce environmental impacts;
- explain the nature of greenwashing and its prevention;
- teach sustainable marketing activities in the company;
- teach how to design green communication and use suitable technological solutions to fulfill the goals.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- teab turunduse põhimõisteid ja kasutab korrektselt turundusalaseid termineid ning mudeleid;
- mõistab turunduse rolli majandussüsteemis ja kestlikus ettevõtluses;
- analüüsib turunduskeskkondi ja saab aru tarbija rollist jätkusuutliku tuleviku kujundamisel;
- arvutab üksikisiku ökoloogilist jalajälge, analüüsib selle komponente ja leiab lahendusi keskkonnamõjude vähendamiseks kestlike turundustegevuste kaudu;
- tunneb ära ja väldib rohepesus osalemist;
- planeerib jätkusuutlikke turundustegevusi ettevõttes;
- disainib rohekommunikatsiooni ja kasutab sobilikke tehnoloogilisi lahendusi eesmärkide täitmiseks.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing the course, the student:
- knows the basic terminology in marketing and uses marketing terms and models correctly;
- understands the role of marketing in the economic system and sustainable entrepreneurship;
- analyses marketing environments and understands the role of consumer in designing a sustainable future;
- calculates individual’s ecological footprint, analyses its components and finds ways to reduce the environmental impact through sustainable marketing;
- recognises and avoids participation in green-washing;
- plans sustainable marketing activities;
- designs green communication and uses suitable technological solutions to reach objectives.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Turunduse olemus ning areng, kontseptsioonid ning roll jätkusuutlikus ettevõtluses. Turunduse juhtimise protsess. Turunduskeskkonnad, nende hetkeolukord (sh looduslik ning tehnoloogiline). Tarbijakäitumine, selle roll rohepöördes. Jätkusuutlik tarbimine ning keskkonnamõjude vähendamise võimalused. Nügimine. Rohekommunikatsioon ja rohepesu. Jätkusuutlik tootearendus (sh ringmajandus). Jätkusuutlik turundusmeetmestik.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The nature of marketing, development, concepts and role in sustainable entrepreneurship. Marketing management process. Marketing environments and situation (inc technological and natural environment). Consumer behaviour, its role in green transition. Sustainable consumption and reduction of environmental impact. Nudging. Green communication and green-washing. Sustainable product development (inc circular economy). Sustainable marketing mix.
hindamisviis eesti k
 Iseseisvad ja grupitööd ning eksam.
hindamisviis ingl k
-
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Guyader, H.; Ottosson, M.; Parment, A. (2020). Marketing and Sustainability: Why and How Sustainability Is Changing Current Marketing Practices.
Õppekirjandus jaotatakse õppejõu poolt aine jooksul (sh Moodle vahendusel).
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
2.0
praktikume
-
harjutusi
0.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2025/2026 sügis
Eliis Salm, MM - ärikorralduse instituut
eesti keel
    kuva rohkem
    2024/2025 sügis
    Eliis Salm, MM - ärikorralduse instituut
    eesti keel
      Ainekaart eesti keeles
      Ainekaart inglise keeles