õppeaine eesmärgid eesti k
Anda teadmisi ja oskusi kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete analüüsi meetodite kasutamise võimalustest ärinduse praktikas ning uuringutes. Toetada andmete kogumiseks, töötlemiseks ning lihtsama statistilise analüüsi läbiviimiseks vajaminevate teoreetiliste teadmiste ja praktiliste oskuste omandamist. Tutvustada statistikapaketi (MS Excel, SPSS) kasutusvõimalusi andmete töötlemisel ning analüüsil.
õppeaine eesmärgid inglise k
Provides knowledge and skills in using quantitative and qualitative research methods in business. Offers an overview of the research methodology process. To introduce the possibilities of the statistical packages (MS Excel, SPSS) in the analysis of data.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
1. Mõistab käsitletud meetodite olemust, teab nende rakendamise tingimusi ning oskab analüüsi tulemusi korrektselt tõlgendada;
2.Oskab koostada, kasutada, analüüsida reeglitele vastavaid tabeleid ja diagramme;
3. Eristab tunnuste tüüpe ning valib vastavalt andmete tüübile ning andmete kohta esitatud küsimuse sisule sobiva analüüsi meetodi;
4. Oskab rakendada statistilisi teste ning analüüsida saadud tulemusi;
5. Kasutab juhendmaterjali abiga vastavat tarkvara lihtsama andmetöötluse ja -analüüsi läbiviimiseks.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
1. Recognizes and can comparatively differentiate between different types of research methods in business;
2. Can create, use and analyse tables and charts with the rules;
3. Can set up research questions and choose the appropriate methodology according to the set questions;
4. Can apply statisical tests and interpret the results of the analysis correctly;
5. Uses the software with guidelines in quantitative research.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Andmete kokkuvõte- ning esitlusmeetodid. Uuringu tulemuste analüüsimine: jaotumus, kirjeldavad arvnäitajad, hajuvus, seosekordajad. Regressioonanalüüs. Hüpoteeside testimine. Ülevaade tuntumatest kasutatavatest meetoditest: dispersioonanalüüs, klasteranalüüs, faktoranalüüs, diskriminantanalüüs. Otsustamise teooria. Laovarude juhtimine. Lineaarne planeerimine. Eesmärkplaneerimine. Tõhususanalüüs. Prognoosimine. Kvaliteedi statistiline kontroll. Andmete kvalitatiivse analüüsi meetodid.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Data summarization, visualization and presentation methods. Sample descriptive statistics. Hypotheses testing. Correlation and regression analysis. Overview of well-known data analysis methods: ANOVA, cluster analysis, factor analysis, discriminant analysis. Decision-making tools. Inventory management models. Linear programming. Goal planning. Efficiency analysis. Forecasting. Statistical quality control. Qualitative data analysis.
hindamisviis eesti k
Valikvastustega kirjalik test (50%), kontrolltöö (35%), grupitöö koduse tööna (5%) ja aktiivne osalemine (kaasõppijate hindamised (5%) ja enesekontrolli testid (5%))
hindamisviis ingl k
Multiply choice written exam paper (50%), test paper (35%), group work at home (5%), self-assessment quizes (5%) and peer assessment (5%).
iseseisev töö eesti k
Erialase lisakirjanduse lugemine. Praktikumi ajaks iseseisva loengumaterjali omandamine. Video- ja juhendmaterjali kasutamine kordamisülesandede lahendamisel. Valikvastustega enesekontrolli testid Moodle keskkonnas. Rühmatöö koostamine ja lahenduse esitamine Moodle keskkonnas.Õppija tutvub teiste rühmatöödega (individuaalselt) ning kommenteerib vähemalt neist kahte, vastates nende kirjadele foorumis.
iseseisev töö ingl k
Reading the specialized additional literature. Studing of lecture material individually. Using video and paper tutorials for solving problems. Self-assessment tests in the Moodle environment. Each group will solve problems and submit a solution in the Moodle environment. The student will examine the other group works (individually) and will comment at least two of them, responding to their messages in the forum.
õppekirjandus
Ghauri, P.; Grønhaug, K. Äriuuringute meetodid. Praktilisi näpunäiteid. Tallinn. Külim. 2004.
Sekaran, U. Research Methods for Business.Wiley&Sons. 6th edition. 2013.
Õunapuu, L. Kvalitatiivne ja kvantitatiivne uurimisviis sotsiaalteadustes. Tartu Ülikool. 2014
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):