õppeaine eesmärgid eesti k
Õpetada oskusi eksporditegevuse korraldamiseks ja ekspordiplaani koostamiseks. Kirjeldada ekspordi praktilisi aspekte. Selgitada ekspordi arendamisega seonduvaid rahvusvahelise äri erinevaid operatsiooniviise ja mõista välisturgude valiku ning välisturgudele sisenemise meetodeid.
õppeaine eesmärgid inglise k
Provide skills and knowledge for organizing export activities and preparing an export plan. Practical aspects of export management. Identify the different types of operations involved in international business related to the development of exports, and understand the choice of foreign markets and methods for entering foreign markets.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- tunneb ekspordiplaani olemust ja selle peamisi elemente ja infoallikaid;
- oskab analüüsida ettevõtte ja selle toodangu ekspordipotentsiaali ning sihtturge;
- teab erinevate turundusmeetmestike (jaotuskanalid, hinnakujundus, müügitoetus) rolli eksporditegevuses;
- oskab arendada ekspordi tegevuskavasid, müügiprognoose ja eelarveid;
- teab ekspordilogistika ja tollikorralduse keskseid aspekte ning nende rakendusvõimalusi;
- saab aru ekspordi finantseerimise, ekspordikindlustuse ja ekspordimaksete erinevate meetodite olemusest ning suudab nende vahel teha kompetentseid valikuid;
- teab välisturgudel tegutsemise erinevaid meetodeid ja sihtturgude valiku kriteeriume;
- teab peamisi rahvusvahelistumise teooriaid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student:
- understands the nature of the export plan and its main elements and sources of information;
- can analyze the export potential of the company and its production and target markets;
- understands the role of various marketing activities (distribution channels, pricing, sales support) in export activities;
- is able to develop export action plans, sales forecasts and budgets;
- understands the key aspects of export logistics and customs management and their applications;
- understands the nature of export financing, export insurance and various export methods, and can make competent choices among them
- knows different methods of operating in foreign markets and criteria for selecting target markets;
- knows the main internationalization theories.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Välisturgude valiku kriteeriumid ja välisturgudele sisenemise erinevad meetodid. Ekspordiplaani eesmärgid, ülesehitus ja koostamise infoallikad. Ettevõtte ning toodete-teenuste ekspordipotentsiaali analüüs; sihtturgude analüüs ja valik ning ekspordibarjäärid Kesk- ja Ida-Euroopas. Ekspordiriskid, sisenemisbarjäärid ning riiklik eksporditoetused ja - garantiid. Ekspordi turustuskanalid, koostööpartnerid ning allhanke roll vähemarenenud riikide ekspordis. Ekspordileping, ekspordi hinnakujundus ja tarneklauslid. Ekspordi turundus- ja toetuspoliitika. Ekspordi tegevuskava, müügiprognoosid ning eelarve. Ekspordilogistika, tollikorraldus ja saadetiste kindlustamine. Ekspordi finantseerimine ja ekspordimaksete meetodid (sh makse- ja valuutariskide maandamine). Ekspordiks sobivate toodete ja teenuste valik. Välisturgude PESTLE analüüs ja teised ekspordi edukustegurid.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Criteria for the selection of foreign markets and different methods of entering foreign markets. Objectives, structure and sources of information on the export plan. Analysis of export potential of company and product services; analysis and selection of target markets and export barriers in Central and Eastern Europe. Export risks, entry barriers and national export refunds and guarantees. Export distribution channels, partners and outsourcing role in less developed countries' exports. Export agreement, export pricing and delivery clauses. Export Marketing and Support Policy. Export Action Plan, Sales Estimates, and Budget. Export logistics, customs management and shipment insurance. Export financing and export payment methods (including hedging and currency hedging). Selection of products and services suitable for export. Analysis of foreign markets PESTLE and other export success factors.
õppekirjandus
International business: the new realities / S. Tamer Cavusgil, Gary Knight, John R. Riesenberger; Boston (Mass.) [etc.]: Pearson, c2014
A framework for international business / S. Tamer Cavusgil, Gary Knight, John Riesenberger; Boston (Mass.) [etc.]: Pearson, c2013
International business: a managerial perspective / Ricky W. Griffin, Michael W. Pustay; Boston (Mass.) [etc.]: Pearson, c2015
International business / Mike W. Peng and Klaus E. Meyer; London: Cengage Learning, c2011
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):