õppeaine eesmärgid eesti k
Kujundada arusaam ettevõtete rahvusvahelistumisest, rahvusvahelistel turgudel tegutsemisest, ettevõtte diagnoosimise tegevustest (audit), välisturule sisenemise plaani kavandamisest ja elluviimisest.
õppeaine eesmärgid inglise k
To create an understanding of the internationalization of enterprise, the operation of international markets, company diagnostic activities (audit), planning and implementation of a foreign market entry plan.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
1. Suudab hinnata välisturu atraktiivsust ja turule sisenemise meetodeid;
2. Oskab analüüsida toote sobivust välisturu iseärasustest lähtuvalt;
3. Tunneb rahvusvahelise meeskonna moodustamise, kaasamise ja juhtimise põhimõtteid;
4. On võimeline leidma välisturul partnereid ja tegema koostööd;
5. On suuteline kaasama välisturul finantseerimiseallikaid;
6. Oskab koostada välisturule sisenemise plaani.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
1. Is able to evaluate the attractiveness of the foreign market and market entry methods;
2. Is able to assess products / markets of the business and growth possibilities;
3. Knows the principles of establishing, engaging and managing an international team;
4. Is able to find partners in the foreign market and cooperate;
5. Is able include sources of financing in foreign markets;
6. Knows how to draw up an international market entry plan.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Välisturule sisenemise eeldused (väliskeskkond, ettevõtte olukord) ja motiivid. Välisturule sisenemisega seotud ohud, ettevõtte sisemine (orgaaniline) ja väline kasv. Tootearendus (uute toodete loomine, seniste edasiarendamine). Turu hõlvamine, uutele turgudele sisenemine, sh geograafiline laienemine ja välisturgudele sisenemine. Skaleeritavuse eeldused. Vertikaalne integratsioon. Seotud ja mitteseotud diversifitseerimine. Ühinemised ja ülevõtmised. Strateegilised liidud ja ühisettevõtted. Litsentseerimine. Frantsiis. Ettevõtte positsioon väärtusahelas ja võimalik liikumine väärtusahelas kõrgemale. Organisatsiooni diagnostika olemus ja komponendid. Benchmarking.
Eestvedamise ja meeskonnajuhtimise põhimõtted välisturul. Sisemise ettevõtlusorientatsiooni hindamine ja arendamine. Muudatuste juhtimine. Organisatsiooni elutsükli käsitlused. Rahvusvahelise ettevõtte juhtimise iseärasused, sh professionaalse juhtimissüsteemi ülesehitamine. Osanikuks saamisega kaasnevad teemad.
Ettevõtte tooted/ turud ja nendega seotud kasvuvõimaluste analüüs, sh konkurents; tehnoloogiasiire, tehnoloogiaalane koostöö, teiste firmade omandamine jm; innovatsiooniprotsesside juhtimine; toote arendusega seotud freedom to operate tegutsemisvõimalused. Intellektuaalomandi kaitsmine ja sellega seotud protseduurid. Toote elutsükkel.
Ettevõtte finantsolukorra ja kapitali kaasamise vajaduse analüüs välisturgudel. Ettevõtte rahavoogude planeerimine ja kapitali eelarvestamine. Riskiinvestorite kapitali ja oskusteabe kaasamine.
Õiguslikud aluseid: osanike lepingu (SHA) erinevad valdkonnad sõltuvalt erinevat tüüpi osanike huvidest, õigustest ja kohustustest; osanike lepingud, partneritega suhtlemine ja koostöölepingud, intellektuaalomandi strateegia.
Välisturule sisenemise plaani koostamine, sh ettevõtte kasvu teostatavuse analüüs, kasvustrateegia, tegevusplaan.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Preconditions of entering into international markets (external environment, situation of the enterprise) and motives. Risks related to entry into the international market, internal (organic) and external business growth. Product development (creating new products, developing existing ones). Market penetration, entering new markets, incl. geographical expansion and entering foreign markets. Preconditions of scalability. Vertical integration. Connected and unconnected diversification. Mergers and acquisitions. Strategic alliances and joint ventures. Licencing. Franchise. Position of the enterprise in value chain and possibilities of up-ward movement in the value chain. Characteristics of organisational diagnostics and components. Benchmarking.
Principles of leadership and team management in the international markets. Assessing and developing intrinsic entrepreneurial orientation. Managing changes. Approaches to organisation’s life cycle. Peculiarities of managing an international enterprise, incl. building a professional management system. Topics related to being a partner.
Products / markets of the enterprise and analysis of growth opportunities related to these, incl. competition; technology transfer, technology-related cooperation, taking over other companies, etc.; managing innovation processes; product development related freedom to operate. Protecting intellectual property and procedures related to it. Product life-cycle.
Analysing the financial situation of the international enterprise and needs for including capital. Planning monetary flows of the enterprise and budgeting of capital. Using the capital and know-how of risk investors.
Legal bases: different areas of shareholder agreement depending on the rights and duties of different types of owners; shareholder agreements, communication with partners and cooperation agreements, strategy for intellectual property.
Developing an international market entry plan.
õppekirjandus
Hisrich, P., Peters, P., & Sheperd, D. (2016). Entrepreneurship. 10th Edition. McGraw‐Hill;
Robert D. Hisrich. (2016). International Entrepreneurship: Starting, Developing, and Managing a Global Venture, Edition 3. SAGE Publications, Singapur;
Kumar, D. (2016). Enterprise Growth Strategy: Vision, Planning and Execution. Routledge: New York;
Baack, D. W., Harris, E. G., Baack, D. (2013). International Marketing. SAGE Publications
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):