Teaduse kommertsialiseerimine (MMJ5270)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMJ5270
õppeaine nimetus eesti k
Teaduse kommertsialiseerimine
õppeaine nimetus inglise k
Commercialisation of Science
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
hindeline arvestus
õpetamise semester
kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Eeldusaine(d)
Eeldusaine 1
Ettevõtluse alused (TMJ0130)
Eeldusaine 2
Ettevõtlus ja äri planeerimine (TMJ3300)
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
IABM02/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Kujundada arusaamine tootearendusest, kommertsialiseerimisest ja ettevõtlusprotsessist
Luua vajalik keskkond ja vahendid tehnilise äriidee rakendatavuse hindamiseks ja parim viis teaduse kommertsialiseerimiseks
õppeaine eesmärgid inglise k
To create an understanding of product development, commercialization and entrepreneurship processes for doctoral (or master’s) degree students.
To provide a process framework and tools for assessing the business viability of a technical idea, and developing the best business approach for commercialization.

õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
1. Tunneb ettevõtluse, innovatsiooni ja äri planeerimise protsessi;
2. Mõistab kommertsialiseerimisprotsessi tüüpe ja etappe, et arendada välja rakendatav kommertsialiseerimise ettepanek;
3. Oskab ära tunda ärivõimalusi toetudes ärikeskkonna analüüsile (nt turu segmenteerimine, sihtrühma tundmine, positsioneerimine);
4. Oskab luua ärimudelit ja eelarvet planeerida;
5. Oskab tulemuslikult töötada meeskonnas tehnilise/tehnoloogilise idee või patendi kommertsialiseerimisel;
6. Esitleb tehnilise/ tehnoloogilise idee või kommertsialiseerimise ettepanekut
7.Teab, kuidas asutada ettevõtet ja lahendada sellega seotud probleeme.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student:
1. Has knowledge about entrepreneurship, innovation and the business planning process;
2. Understands different types and steps of commercialization process to develop a viable commercialization proposal;
3. Has skills for recognising business opportunities based on the analysis of business environment (market segmentation, targeting, positioning);
4. Has skills for creating a business model and planning finances;
5. Has skills/capability for working effectively in a team to commercialise technical/ technological idea/patent;
6. Is able to make an effective presentation of a business proposal for commercialisation of technical/technological idea/patent;
7. Has knowledge about starting an enterprise and solving problems related to it.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Isikuomaduste analüüs ja meeskonna loomine. Tootearendus ja kommertsialiseerimise protsess (tüübid ja etapid). Kommertsialiseerimise strateegiad. Majandusharu olukorra analüüs, selle arengutrendid. Turu hindamine (atraktiivsus, klientide määratlemine ja analüüs, konkurents). Turu segmenteerimine, sihtrühmade kindlakstegemine ja positsioneerimine. Ärimudeli kujundamine (sh lean jt mudelid), ärimudelite dünaamika. Intellektuaalse omandi küsimused. Patendisüsteem, riiklikud strateegiad ja poliitikad. Finantsplaneerimine. Kapitali allikad. Kasvu finantseerimine. Riskijuhtimine. Prototüüpimine ja kommertsialiseerimise plaanide koostamine. Ülikooli ja ettevõtete koostöö. Võrgustumine. Riskikapitalistid ja äriinglid. Äriideede esitlemise (pitching) metodoloogia ja praktika.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Analysis of personality traits and team building. Product development and commercialization process (types and steps). Development of commercialisation strategies. Industry research and development, activity trends. Market assessment (attractiveness, customer identification and analysis, competition). Market segmentation, targeting and positioning. Business models’ formation, including lean canvas and other models, business models’ dynamics. IP issues. Patent system, national strategies and policies. Financial planning. Funding sources. Financing growth. Risk management. Prototyping and finalising commercialisation plans. University-industry cooperation. Networking, VC and business angels. Methodology and training for pitching.


hindamisviis eesti k
Eristav hindamine.
hindamisviis ingl k
Grading.
iseseisev töö eesti k
...
iseseisev töö ingl k
...
õppekirjandus
Kirjandus lisandub.
Literature will be added.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
2.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2024/2025 kevad
Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
eesti keel
    kuva rohkem
    2023/2024 kevad
    Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
    eesti keel
      MMJ5250 Laiendatud ainekava.pdf 
      2022/2023 kevad
      Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
      eesti keel
        2021/2022 kevad
        Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
        eesti keel
          Teaduse kommertsialiseerimine.pdf 
          2020/2021 kevad
          Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
          eesti keel
            Teaduse kommertsialiseerimine.pdf 
            2019/2020 kevad
            Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
            eesti keel
              Teaduse kommertsialiseerimine.pdf 
              Ainekaart eesti keeles
              Ainekaart inglise keeles