õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on kujundada arusaamine ettevõtete erinevatest arenguvõimalustest, kasvu mõjutavatest teguritest, ettevõtte diagnoosimise metoodikast, arenguplaani kavandamisest ja elluviimisest. Kursuse eesmärk on tutvustada mitmeid kontseptsioone, raamistikke ja rusikareegleid, mis võimaldavad tegutseda ettevõtlikult igas suuruses ja tüüpi organisatsioonides nende arengupotentsiaali edendades.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to form an understanding of the various development opportunities of companies, factors influencing growth, the methodology of company diagnosis (audit), planning and implementing a development plan. The course aims to introduce a number of concepts, frameworks, and rules of thumb that make it possible to act entrepreneurially in organisations of all sizes and types advancing their potential.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse läbimisel oskab üliõpilane:
- selgitada, miks ettevõte kasvab või kahaneb ja mida see tähendab ühiskonnale tervikuna;
- analüüsida rahvusvahelise kasvu kontseptsioone ning otsustada, kellele, miks ja milline võib sobida;
- hinnata erinevaid ressursse ja nende tähtsust ettevõtte kasvule;
- arutleda konkurentsivõime mõistetega ja analüüsida konkurentsieelist;
- kohandada ettevõtte tasandil isiklikke ja meeskondlikke eesmärke ning strateegiaid, kaardistada pädevusi;
- mõista potentsiaalseid väljakutseid ja näidata, kuidas ettevõte suudab ka kasvufaasis ettevõtlikuks jääda;
- koostada ettevõtte arenguplaani.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing the course, the student will be able to:
- explain why a company grows or de-grows and what this means for a society,
- analyze the concepts of internal growth and to decide which, why and whom may be suitable;
- evaluate different resources and understand their importance for the growth of the company;
- discuss the concepts of competitiveness and analyze competitive advantage;
- adjust personal and team goals and strategies at the company level, to map competencies;
- understand potential challenges and show how the company can remain entrepreneurial in the growth phase;
- create the company development plan.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kasvu eeldused (muutused keskkonnas, ettevõtte olukord) ja motiivid. Jätkusuutliku kasvu eeldused ja mõju ühiskonnale, keskkonnale. Kasvuga seotud ohud, kriisijuhtimine. Sisemine (orgaaniline) kasv. Väline kasv. Tagasikasv. Põhiliste kasvuvõimaluste ülevaade: Turu hõlvamine. Uutele turgudele sisenemine, sh geograafiline laienemine ja välisturgudele sisenemine. Vertikaalne integratsioon. Seotud ja mitteseotud diversifitseerimine. Ühinemised ja ülevõtmised. Strateegilised liidud ja ühisettevõtted. Litsentseerimine. Frantsiis.
Organisatsiooni diagnostika olemus ja komponendid. Benchmarking. Ettevõtte konkurentsipositsiooni hinnang. Organisatsiooni elutsükli käsitlused. Kasvuettevõtte juhtimise iseärasused. Ettevõtte strateegilise orientatsiooni täpsustamine. Muutuvad pädevused, ettevõtlik organisatsioon, meeskond ja võrgustumine.
Ettevõtte tooted/ turud ja nendega seotud kasvuvõimaluste analüüs. Ansoff’i maatriks. Toote elutsükkel. Tootearendus (uute toodete loomine, seniste edasiarendamine). Innovatsiooni eri vormid. Diversifitseeritud ettevõtte äriportfelli juhtimine. Diversifitseeritud portfellide hindamise maatrikstehnikad.
Ettevõtte finantsolukorra ja kapitali kaasamise vajaduse analüüs. Võimalike finantseerimisallikate kaardistamine. Ettevõtte arenguplaani koostamine, sh teostatavuse analüüs, kasvustrateegia, tegevusplaan.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Prerequisites for growth (changes in the environment, company situation) and motives. Prerequisites of sustainable growth and impact on society and the environment. Threats related to growth, crisis management. Internal (organic) growth. External growth. Degrowth. Overview of key growth opportunities: Market penetration. Entering new (foreign) markets, including geographic expansion. Vertical integration. Related and unrelated diversification. Mergers and acquisitions. Strategic alliances and joint ventures. Licensing. Franchise.
The nature and components of organizational diagnostics. Benchmarking. Assessment of the company's competitive position. Organizational life cycle approaches. Managing a growth-company. Specifying the company's strategic orientation. Changing competencies, entrepreneurial organization, team and networking.
Analysis of the company's products/markets and related growth opportunities. Ansoff matrix. Product life cycle. Product development (creation of new products, further development of existing ones). Different forms of innovation. Business portfolio management of a diversified company. Matrix Techniques for Evaluating Diversified Portfolios.
Analysis of the company's financial situation and the need for capital raise. Mapping of possible financing sources. Preparation of the company's development plan, including feasibility analysis, growth strategy, action plan.
hindamisviis eesti k
Hindeline arvestus
hindamisviis ingl k
Graded assessment
õppekirjandus
- Hisrich, P., Peters, P., & Sheperd, D. (2016). Entrepreneurship. 10th Edition. McGraw‐Hill;
- Schwenker, B., Bötzel, S. (2007). Making Growth Work: How Companies Can Expand and Become More Efficient. Springer: Berlin;
- Kumar, D. (2016). Enterprise Growth Strategy: Vision, Planning and Execution. Routledge: New York. Jne
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):