õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on:
- tutvustada eetika ja ärieetika teoreetilisi aluseid;
- selgitada sotsiaalselt vastutustundliku ettevõtluse põhiprintsiipe ning turumajanduse ja ärieetika seoseid;
- õpetada analüüsima ja lahendama ärieetilist dilemmat rakendades eetilise käitumise põhimõtteid;
- tutvustada ESG raamistikku ja põhimõtteid jätkusuutliku ettevõtluse kontekstis.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to:
- introduce the theoretical foundations of ethics and business ethics;
- explain the basic principles of socially responsible business and the connections between market economy and business ethics;
- teach to analyze and solve a business ethical dilemma by applying the principles of ethical behavior;
- introduce the ESG framework and principles in the context of sustainable business.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- defineerib eetika ja ärieetika teoreetilisi aluseid;
- tõlgendab sotsiaalselt vastutustundliku ettevõtluse põhiprintsiipe ja seostab neid turumajanduse ning ärieetikaga;
- oskab analüüsida ja lahendada ärieetilist dilemmat, rakendades eetilise käitumise põhimõtteid;
- tunneb ära ESG raamistiku ja põhimõtted jätkusuutliku ettevõtluse kontekstis.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing the course, the student:
- defines the theoretical foundations of ethics and business ethics;
- interprets the basic principles of socially responsible business and relates them to the market economy and business ethics;
- can analyze and solve a business ethical dilemma by applying the principles of ethical behavior;
- recognizes the ESG framework and principles in the context of sustainable business.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Eetika filosoofilised alused ja ärieetika majandusvaldkonniti - juhtimiseetika (sh eetikakoodeksid, aruandlus jms), turundus- ja reklaamieetika, finantseetika, IT-eetika. Ettevõtte sotsiaalne vastutus, selle mõjude hindamine ja ESG printsiipide arvestamine ettevõtlusstrateegias.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Philosophical foundations of ethics and business ethics from different perspectives - management ethics (including codes of conduct, reporting, etc.), marketing and advertising ethics, financial ethics, and IT ethics. There will be a strong emphasis on corporate social responsibility, materiality assessment and the integration of ESG principles into business strategy.
õppekirjandus
Ojasoo, Merle. Ärieetika e-õpik (saadaval õppetöö alguses)
Louis P. Pojman. Eetika, Õiget ja Väära avastamas.
Õppetöö käigus jagatavad e-materjalid
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):