Juhtimise erikursus (MMJ3110)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMJ3110
õppeaine nimetus eesti k
Juhtimise erikursus
õppeaine nimetus inglise k
Special Topic in Management
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
TABB02/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on:
- anda teadmisi ja oskusi organisatsiooni strateegilise eesmärgistamise, organisatsiooni ülesehituse ja rollide kirjeldamise osas;
- mõtestada juhi rolli kaasaegses organisatsioonis, anda juhile vajalikke teadmisi ja oskuseid koostöösuhete kujundamisel, elluviimise juhtimisel ning organisatsiooni arengu ja muutuste juhtimisel;
- rakendada omandatud teadmiste ja oskuste kasutamist organisatsioonide ning juhtimise uurimisel.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to:
- provide knowledge and skills related to the strategic goal-setting of an organization, the structure of the organization, and the description of roles;
- conceptualize the role of a leader in a modern organization, and provide the leader with the necessary knowledge and skills for building collaborative relationships, managing implementation, and leading organizational development and change;
- apply the acquired knowledge and skills in the study of organizations and leadership.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
1. kirjeldab organisatsiooni DNA (missiooni, väärtuste, visiooni) rolli juhtimiskultuuris ja koostamise viise;
2. kirjeldab strateegia loome ja testimise mehhanisme;
3. kirjeldab organisatsiooni rolle ja nende seoseid;
4. mõtestab juhi rolli kaasaegses organisatsioonis;
5. mõistab ja oskab lihtsal tasemel kasutada peamiseid juhtimistööriistu;
6. mõistab juhtimiskvaliteedi tähendust ja selle hindamise võimalusi.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student is able to:
1. describe the role of an organization's DNA (mission, values, vision) in leadership culture and the methods for developing it;
2. describe the mechanisms of strategy creation and testing;
3. describe organizational roles and their interrelations;
4. conceptualize the role of a leader in a modern organization;
5. understand and use basic management tools at a fundamental level;
6. understand the meaning of management quality and the possibilities for its evaluation.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppeaines käsitletakse organisatsiooni strateegilise planeerimise ja organisatsiooni arhitektuuri teemasid aktiivse kogemusõppe vormis gruppides. Juhi rolli ja juhtimistööriistade teemasid käsitletakse peamiselt personaalse eneseanalüüsi vormis. Kõigi teemad juures käsitletakse teooriat väikeste portsudena, sidudes selle vahetult praktiliste harjutuste ja aruteludega.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
In the course, topics related to organizational strategic planning and organizational architecture are explored in groups through active experiential learning. Topics concerning the role of the leader and management tools are addressed primarily through personal self-analysis. In all topics, theory is introduced in small portions and is directly linked to practical exercises and discussions.
hindamisviis eesti k
Täpsustatud laiendatud ainekavas.
hindamisviis ingl k
Shall be specified in extended syllabus.
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Harnish, V. ja meeskond (2023). Ettevõtte kasvatamine: kuidas see mõnel ettevõttel õnnestub ja miks see ülejäänutel ei õnnestu. Tallinn: Äripäev.
Harvard Business Review (2019). Juhi käsiraamat: Silmapaistva liidri 17 oskust. Tallinn: Äripäev
Scott, K. (2021). Radikaalne siirus: Ole vinge boss, kaotamata oma inimlikkust. Tallinn: Äripäev.
Laloux, F. (2016). Reinventing organizations: An illustrated invitation to join the conversation on next-stage organizations. Brussels: Nelson Parker.
Lafley, A. G., Martin, R. L. (2013). Playing to win: How strategy really works. Boston: Harvard Business Review Press.
Moussa, M., Boyer, M., Newberry, D. (2016). Committed teams: Three steps to inspiring passion and performance. Hoboken: Wiley.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
1.0
loenguid
-
praktikume
1.0
praktikume
-
harjutusi
2.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 sügis
Jaano Inno, MM - ärikorralduse instituut
eesti keel
    Ainekaart eesti keeles
    Ainekaart inglise keeles