õppeaine eesmärgid eesti k
Toetada üliõpilaste meeskondi, kes on eriala projektijuhtimise aines välja töötanud toote (elluviidava äriidee), mis vajab edasiarendamist, klientide peal testimist ja ärivõimaluse põhjendamist. Aine valiku eelduseks on äriidee olemasolu. Aines toimub esmase rakendatava ärimudeli väljatöötamine ja selle edasiarendamine. Viiakse läbi kliendi varase valideerimise etapp ning jõutakse valmis kliendile sobiva toote/teenusega. Aine viiakse läbi koostöös projektijuhtimise või mõne teise eriala ainega, kus arendatakse uusi tooteid/ teenuseid. Aine läbimine tõstab üliõpilaste ettevõtlusalaseid teadmisi ja praktilisi oskusi, kuidas viia toode/teenus turule ja jõuda esimese müügini.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the course is to support the teams who have developed their product idea (or business idea) during the project management course, which needs further development and testing by the clients. Having a business idea is precondition for participation. Customer validation is performed and based on this; suitable product is developed for the clients. Enterprise practice is carried out in cooperation with the project management course or some other specialty course, where new products or services are being developed. The course increases students’ entrepreneurial knowledge and practical skills about how to bring the product and service to the market and reach the first sales.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
1. Saab praktilise kogemuse äriidee arendamisel koostöös meeskonna ja ärimentoritega;
2. Oskab läbi viia kliendi valideerimist;
3. Teostab turu- ja konkurentsianalüüsi lähtudes valitud äriideest;
4. Oskab edasi arendada oma toodet vastavalt turult kogutud info põhjal;
5. Teab, mis kasu ta saab inkubaatorist või kiirendist, ning millal on mõistlik nendesse kandideerida;
6. Teostab toote kulu- ja tulu analüüsi;
7. Oskab suhelda professionaalselt potentsiaalsete investoritega, sh esitleda äriideed liftikõne meetodil.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
1. Receives practical experience in developing a business idea together with the team and business mentor;
2. Is able to undertake customer validation;
3. Carries out market and competition analysis;
4. Is able to develop a product or service according to the market information;
5. Knows what are the benefits of a start-up incubator or accelerator and knows when it is reasonable to apply for those;
6. Makes cost and revenue analysis of a product;
7. Communicates with potential investors in a professional manner and presents the business idea using different methods, including the pitch talk.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppeainese kaasatakse ettevõtjad ja mentorid. Ettevõtjate loengute (reaalajas või videoloengud iseseisvaks kuulamiseks) teemad on järgmised: tehnoloogia valdkonna äriidee arendamine; ärivõimaluste hindamine; ärimudeli koostamine; ettevõtte asutamine, finantsplaneerimine (tulud, kulud ja hinnakujundus). Lisaks loengutele on ettevõtjad kaasatud ka järgmistesse töötubadesse: meeskondade kujundamine; turu ja klientide määratlemine, turuuuringu plaani koostamine; äriidee väärtuspakkumine, turu-uuringu tulemuste esitlemine ja tagasiside saamine; toote arendamine; toote disaini visualiseerimine; turundusmeetmestiku planeerimine/koostamine; äriidee turundamine (sh sotsiaalmeedias ja internetis), finantsplaani koostamine; äriidee esitlemine investoritele.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The course involves also entrepreneurs and mentors. In entrepreneurs’ lectures (live lectures or video lectures for independent listening). The following topics will be covered: developing a technology field business idea; creating a business model; starting a company; financial planning (revenue, expenses and price). In addition to the lectures, entrepreneurs are invited to the following workshops: team formation; defining the market and customers; creating the plan for market research; value proposition of the business idea; presenting the market research and receiving feedback; developing a product or service; designing product visuals; planning and composing a marketing mix; marketing the business idea including in social media and internet; creating a financial plan; presenting the idea to potential investors.
hindamisviis eesti k
Eristav hindamine
hindamisviis ingl k
Grading.
iseseisev töö eesti k
...
õppekirjandus
Ries, E. The lean startup. Crown Publishing Group, New York, 2011.
Osterwalder, A., Pigneur, Y. Business Model Generation. Hoboken, New Jersey, 2010;
Hisrich, P., Peters, P., Sheperd, D. Entrepreneurship. 10th Edition. McGraw-Hill, 2016.
Ries, E. Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster, O’Reilly Media, 2013
Venuvinod, P. K., Technology, Innovation and Entrepreneurship Part III: My Startup. Kluwer Academic Publishers, 2011; Evers, N., Cunningham, J., Hoholm, T. Technology Entrepreneurship: Bringing Innovation to the Marketplace. Palgrave Macmillan, New York, 2014
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):