õppeaine eesmärgid eesti k
Võimaldada baasteadmised rahvusvahelisest äritegevusest, rahvusvaheliste firmade toimimisest, erinevatest välisturgudele sisenemise viisidest ning turgude ja keskkonna analüüsist.
Anda üliõpilastele teadmisi ja oskusi ärieetika-alaste situatsioonide lahendamiseks ja eetiliseks äritegevuseks ning selgitada sotsiaalselt vastutustundliku ettevõtluse mudelit.
õppeaine eesmärgid inglise k
Give students basic (fundamental) knowledge about international business and establishment of international enterprises, of different foreign market entry methods and analysis of markets and the environment.
To give students knowledge and skills of professional ethics to improve their knowledge’s in ethical arguing and solving ethical conflicts in business and provide better understanding of main principles of corporate social responsibility (CSR).
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse läbinud üliõpilane:
1. Omab teadmisi rahvusvahelise äritegevuse põhikontseptsioonidest ja rahvusvahelistumise protsessist ja põhialustest.
2. Tunneb välisturgudel tegutsemise erinevaid meetodeid ja sihtturgude valiku kriteeriume ja oskab analüütiliselt terviklikult läheneda sihtturu valiku küsimusele.
3. Suudab identifitseerida ja analüüsida olulisemaid rahvusvahelise äritegevusega seotud probleeme ning määratleda ettevõtte olemusest ning tegevuskeskkonnast sõltuvaid sihteesmärke.
4. Tunneb eetika ja ärieetika teoreetilisi aluseid, sotsiaalselt vastutustundliku ettevõtluse põhiprintsiipe ning turumajanduse ja ärieetika seoseid.
5. Oskab analüüsida ja lahendada ärieetilist dilemmat rakendades eetilise käitumise põhimõtteid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
1. Knows the main concepts of international business and the process and fundamental principles of internationalisation.
2. Understands the various methods of operating in foreign markets and criteria of selecting target markets, and is able to analytically approach the target market selection issue as a whole.
3. I is able to define and analyse the most important international business related challenges and define the goals dependent on the enterprise’s nature and operational environment.
4. Knows the theoretical foundations of ethics and business ethics, the main principles of corporate social responsibility and the relationship between market economy and business ethics.
5. Is able to analyse and solve ethical dilemmas, by applying the principles of ethical behavior.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Rahvusvahelise äri olemus. Globaalsed võrgustikud ja turgude globaliseerumine. Rahvusvahelistumise mudelid ja tüübid. Väliskaubandus, rahvusvahelised investeeringud. Välisturgudele sisenemine. Välisturgudele mineku eesmärgid. Rahvusvahelise konkurentsivõime tegurid. Rahvusvahelise äri osapooled (firmad, organisatsioonid, valitsus). Kohapealse ärikeskkonna analüüs. Kontaktide loomine. Rahvusvahelise äritegevuse riskid. Kultuurilise keskkonna omapärad ja sotsiaalne vastutus. Väikeettevõtete rahvusvahelistumine.
Eetika ja moraali olemus; teleoloogiline ja deontoloogiline eetika; vooruseetika; kapitalistliku vabaturu eetilisus; eetika töösuhetes, eetika tarbijasuhetes; looduskeskkond ja eetika; turunduseetika, infoühiskond ja eetika; ettevõtte sotsiaalne vastutus; juhtimiseetika ja eetikainstrumendid (eetikakoodeksid, eetikaaudit, sotsiaalsed raportid).
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Essence of international business. Global networks and globalisation of markets. Models and types of internationalisation. External trade, international investments. Entry to external markets. Aims of entering international markets. Factors of international competitiveness. International business partners (firms, organisations, government). Analysis of local business environment. Establishing contacts. Risks involved in international business. Specific features of cultural environment and social responsibility. Internationalisation of small enterprises.
Relevance of ethical and moral questions in business life. Theoretical approaches to business ethics - teleological and deontological theories. Virtue ethics. Ethical issues in labour relations. Consumer ethics. Marketing ethics. Ethics in IT. Corporate Social Responsibility. Ethics and management, ethics instruments (code of ethics, social reports, ethics audit).
õppekirjandus
T. Cavusgil, G. Knight, J. Riesenberg. International Business. The New Realities. Fourth Edition. Pearson, 2016.
A. Crane, D. Matten. Business Ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of Globalisation, Oxford University Press, 2010.
W.H. Shaw. Business Ethics: A Textbook with Cases, Ninth Edition. Cengage Learning, 2016.
A. Sitkin, N. Bowen. International Business. Challenges and Choices. Second Edition. Oxford University Press, 2013.
Readings in Moodle.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):