õppeaine eesmärgid eesti k
Õpetada IT ülalhoiu juhtimise probleeme ning meetodeid; IT teenuse halduse põhimõtteid; ning vajadust planeerida ja juhtida vastavaid protsesse. Õpetada infrastruktuuri arenduse ja ülalhoiu praktilisi aspekte.
õppeaine eesmärgid inglise k
The course covers the issues and methods of IT operations; the principles of IT service operation; and the need to plan and manage the relevant processes. Teaching the practical aspects of infrastructure development and operations.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinu teab mis on IT ülalhoid, tunneb IT ülalhoiu peamisi probleeme ja meetodeid, tunneb IT teenuse haldamise põhimõtteid ja oskab planeerida ning juhtida IT ülalhoiu protsesse.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
On completion of the course, the student understands IT operations, knows the main issues and methods of IT operations, knows the principles of IT service management and can plan and manage IT operations processes.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Peamised teemad: IT haldamise ja infrastruktuuri põhimõisted, IT ja äri vahelised seosed, ITSM jt. IT haldamise protsessid ja nendevahelised soesed, IT lahenduste olemus ja nende vajaduste mõistmine, IT lahenduste valiku praktikas kasutatavad kriteeriumid, IT organisatsioon ja erinevad rollid, sisekontroll ja auditeerimine, serveriruumid ja neile esitatavad nõuded, lühiülevaade IT usaldusväärsusega seotud problemaatikast.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Main topics: main concepts of IT operations and infrastructure, connections between IT and business, ITSM, et al IT management processes and the links between them, nature of IT solutions and understanding their needs, criteria used in practce in IT solution choice, IT organisations and different roles, internal checks and auditing, server rooms and their requirements, brief overview of problems related to IT reliability.
hindamisviis eesti k
Teadmiste kontroll toimub eksamil. Eksamile pääsemiseks peab olema sooritatud iseseisev aineprojekt.
hindamisviis ingl k
Examination. A precondition for accessing the exam is a positive result of homework (project).
iseseisev töö eesti k
2* 16 tundi loenguid + 2*16 harjutustundi + 92 tundi iseseisvat (sisaldab projekti) tööd = 156 tundi
iseseisev töö ingl k
Lectures 2* 16 h + practical work 2*16 h + independent work (includes independent project) 92 h = 156 h
õppekirjandus
• The ISM Method – Past, Present and Future of IT Service Management; Wim Hoving & Jan Van Bon; TSO 2012; ISBN 9780117081062.
• ITIL Service Strategy; TOS 2011; ISBN 9780113313044;
• ITIL Service Operation; TSO 2011; ISBN 9780113313075;
• ITIL Service Design; TSO 2011; ISBN 9780113313051;
• ITIL Service Transition; TSO 2011; ISBN 9780113313068;
• ITIL Continual Service Operation; TSO 2011; ISBN 9780113313082.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
12.0