Inimese ja arvuti interaktsioon (ITB8801)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
ITB8801
õppeaine nimetus eesti k
Inimese ja arvuti interaktsioon
õppeaine nimetus inglise k
Human-Computer Interaction
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EV - Virumaa Kolledž
IT - tarkvarateaduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Aine tutvustab üliõpilastele inimese-arvuti interaktsiooni valdkonda. Õppeaine eesmärk on anda ülevaate tarkvara kasutajaliideste trendidest ja probleemidest ning testimise meetoditest, tutvustada lähemalt kasutajaliidese disaini põhimõtteid ja vajadust planeerida ja läbi viia kasutajaliidese testimist. Samuti tutvustada kasutajakeskse disaini meetodeid rakendades tasuta või vabavaralisi vahendeid praktiliste ülesannete lahendamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
The course introduces the field of human-computer interaction. The aim of the course is to provide an overview of the trends and problems regarding software user interfaces, and the testing methods; to more closely introduce the methods of user-centric design by applying free or freeware tools for solving practical tasks.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
1. On teadlik inimese ja arvuti interaktsiooni valdkonna arengutest ning kuidas on kasutajaliidesed arenenud viimastel aastatel.
2. On teadlik, milliste inimvõimete jäävväärtustega tuleb arvestada kasutajaliidese kujundamisel.
3. Saab aru tarkvara modelleerimise ja kasutatavuse seosest.
4. On võimeline analüüsima ja testima kasutatavust tarkvara modelleerimisel.
5. Tunneb olulisemaid disaini- ja kasutatavuse põhimõtteid.
6. Omandab kasutajaliidese projekteerimise kogemus erinevate tarkvaraliste vahendite abil.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
On completion of the course, the student:
1. Is aware of the developments in the field of human computer interaction and how user interfaces have developed in recent years.
2. Is aware of the limit values of human capacity to be taken into consideration when developing the user interface.
3. Understands the links between the modelling and usability of software.
4. Is able to analyse and test the usability when modelling software.
5. Knows the key design and usability principles.
6. Gets experience of planning user interfaces through various software tools.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Teoreetilised alused inimese ja arvuti interaktsiooni valdkonnas. Kasutajaliideste loomise põhimõtteid ja tehnoloogia aluseid. Kasutajaliidese disain: kasutatavuse nõuded. Nõuete kogumine: persoonad, stsenaariumid. Testimiseks valmistamine. Infoarhitektuur ja navigeerimine: nõuded ja testimise võimalused. Paberprototüüpimine, prototüüpimine: nõuded ja testimise võimalused. Kasutajaliidese disaini võimalused: Mobiilirakendused, Responsive vs Adaptive disain, staatiline disain jne. Kasutajatega testimine, kasutatavuse hindamine. Erinevate tehnoloogiate tutvustamine. Erinevate tarkvarade kasutamine kasutatavuse testimiseks ja hindamiseks.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Theoretical foundations of the field of human computer interaction. User interface creation principles and foundations of technology. User interface design: usability requirements. Collecting requirements: personas, scenarios. Preparing for testing. Information architecture and navigation: requirements and testing possibilities. Paper prototyping, prototyping: requirements and testing possibilities. User interface design options: mobile applications, responsive vs adaptive design, static design, etc. Testing with users, assessing usability. Introducing different technologies. Using different software for testing and assessing usability.
hindamisviis eesti k
Teadmiste ja oskuste tõendamise viis on meeskonnatöö. Meeskonnatöö raames tehakse valmis interaktiivne kasutajaliidese prototüüp. Prototüüpi arendamine toimub kolme iteratsiooniga, kus iga iteratsiooni lõpus viiakse läbi prototüübi testimist kasutajatega. Kasutajaliidese disaini koostamise üheks etapiks on infoarhitektuuri koostamine(parandamine) ja testimine. Tulemust vormistatakse projektina, kus kõik tegevused on korralikult dokumenteeritud ja läbi analüüsitud. Rühmatööde erinevate etappide hindamine toimub. Etappide hinded kokku annavad aine koondhinde.
hindamisviis ingl k
In this course, the teamwork is the method of demonstrating knowledge and skills. Teamwork entails completing an interactive user interface prototype. The prototype is developed in three iterations, where testing with users is done at the end of each iteration. One stage of user interface design is the compilation (improvement) and testing of information architecture. The result is formalised as a project where all activities are properly documented and analysed. Teamwork different stages are assessed during practicums. The grades for the stages together form the total grade for the course.
iseseisev töö eesti k
2* 16 tundi loenguid + 2*16 harjutustundi + 92 tundi iseseisvat (sisaldab projekti) tööd = 156 tundi. 92 tundi iseseisvat (sisaldab projekti) tööd. Meeskonnatöö raames tehakse valmis interaktiivne kasutajaliidese prototüüp ning testitakse erinevates tarkvaraarendamise etapis.
iseseisev töö ingl k
: 2* 16 h of lectures + 2* 16 h of exercises + 92 h of independent work (including project) = 156 h. : 92 h of independent work (inclduign project). Team work entails completing an interactive user interface prototype and testing it in different software development stages.
õppekirjandus
The main textbook
Yvonne Rogers; Helen Sharp; Jenny Preece. (2011). Interaction design: beyond human-computer interaction, 3rd Edition;
Other useful literature
1) G. G. Chowdhury and Sudatta Chowdhury. (2011). Information users and usability in the digital age,
2) Steve Krug, (2000). Don't make me think! : a common sense approach to Web usability.
3) Jakob Nielsen, Raluca Budiu. (2012). Mobile usability.
4) Jakob Nielsen, Hoa Loranger. (2006). Prioritizing Web usability.
5) Jakob Nielsen. (1999). Designing web usability.
https://www.nngroup.com/articles/recommended-user-interface-books/
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
6.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
10.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2023/2024 kevad
Jekaterina Tšukrejeva, IT - tarkvarateaduse instituut
eesti keel
Saame kokku: 31.01.2024 kell 12:00 Teamsis: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_Y2MyNzhhY2YtMDFlOC00NTYxLTg1NjQtM2Y0ZTk4YmMwNDkz%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%223efd4d88-9b88-4fc9-b6c0-c7ca50f1db57%22%2c%22Oid%22%3a%22bb5bbc8e-cff3-4278-a9dc-bc7dba18f841%22%7d
Kõik vajalik informatsioon kursuse läbiviimise kohta on Moodles: https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=31022
    kuva rohkem
    2023/2024 sügis
    Jekaterina Tšukrejeva, IT - tarkvarateaduse instituut
    inglise keel
    Kõik vajalik informatsioon kursuse läbiviimise kohta on Moodles: https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=31022
      2022/2023 kevad
      Jekaterina Tšukrejeva, IT - tarkvarateaduse instituut
      inglise keel
      Kõik vajalik informatsioon kursuse läbiviimise kohta on Moodles: https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=31022
        2022/2023 sügis
        Jekaterina Tšukrejeva, IT - tarkvarateaduse instituut
        inglise keel, eesti keel
        https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=31022 Moodlis saab vaadata õpetatava aine struktuuri ja tutvuda reeglitega jne.
          2021/2022 sügis
          Jekaterina Tšukrejeva, IT - tarkvarateaduse instituut
          eesti keel
            Hindamine_est.pdf 
            Ainekaart eesti keeles
            Ainekaart inglise keeles