Kognitroonika (IEE1570)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
IEE1570
õppeaine nimetus eesti k
Kognitroonika
õppeaine nimetus inglise k
Cognitronics
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
IACM23/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
IE - Thomas Johann Seebecki elektroonikainstituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Anda ülevaade kognitiivse süsteemi väljatöötamisega seotud probleemide skaalast.
Luua ülevaade nende probleemide võimalikest lahendustest ja viisidest, kuidas lahendusi leida.
Hoida ja arendada instituudis ja ülikoolis kognitiivse süsteemi sünteesimise võimekust.
õppeaine eesmärgid inglise k
To provide an overview of the range of problems to be solved when designing a cognitive system.
To provide an overview of possible solutions to these problems and means to find the solutions.
To maintain and develop the capability of designing cognitive systems in the department and in the university.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse läbinud tudeng:
- Oskab koostada toimivat kognitiivset süsteemi ja analüüsida selle toimimist
- Mõistab süsteemi töökindluse tagamise aspekte
- Oskab otsida süsteemi edasiarendamiseks optimaalseid lahendusi riist- ja tarkvaras
õppeaine õpiväljundid ingl k.
On successfull completion of the course the student:
- Can compose a cognitive system and analyse its behaviour
- Understands principles of fali-safe solutions
- Can look for optimal improvements in system hardware and/or software
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Tudengitele tutvustatakse kognitiivse süsteemi loomist ja arendamist läbi praktiliste harjutuste. Käsitletavad teemad on
- Sensorid ja andmehõive: võimalused ja piirangud sensoorika riistvarale, et olla olukorrast teadlik, töökindlus, liiasus.
- Infotöötlus: portatiivsete süsteemide võimekused ja vajadused, side, andmete ühendamine, õppimine, suurandmed, otsustamine, simulatsioon ja ennustamine, andmekaitse, eneseteadlikkus, teadlikkus olukorrast, olukorra mudelid.
- Täiturid ja tagasiside: täiturid, füüsika, automaatika, stabiilsus, töökindlus, viide, sardsüsteemid, närvi-ühendus, bio-tagasiside, tele-tervishoid, ennetus, kasutaja-liides.
- Süsteemide testimine: simuleeritud keskkonnad, riistvaraline tagasiside, tarkvaraline tagasiside, koodi verifitseerimine, veakindlus, süsteemi tasemel simulatsioon.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Students will be guided through cognitive system design and development case studies. The topics include:
- Sensors and data acquisition: opportunities and limitations of sensor hardware for environmental and situational awareness, reliability, redundancy.
- Information processing: capabilities and needs of portable systems, communications, data fusion, learning, decision making, simulation and prediction, data security, self-awareness, situational awareness, situation models.
- Actuation and feedback: actuators, physics, automation, stability, reliability, latency, embedded systems, neural interface, biofeedback, tele-healthcare, prevention, human interface.
- Testing the systems: simulated environments, hardware in the loop, software in the loop, code verification, redundancy, systems level simulation.
hindamisviis eesti k
Iga tudeng valib uurimiseks mitu teemat iga käsitletava juhtumi kohta. Tudeng kirjutab raporti, valib komponendid ja teeb ettekande, mida hinnatakse.
Meeskonnaga koostavad tudengid süsteemi riistvara ning nende tegevust grupis hinnatakse.
Samu hindamisviise viiakse läbi ka teise juhtumi käsitlemise käigus.
hindamisviis ingl k
Each student will choose several topics to study for the particular case study. The student will write report, choose system components and make presentation on the topic. The presentations will be assessed.
Students in teams will compose the system hardware and their performance in the team environment will be assessed.
The same evaluation steps will be repeated during analysis and design of the second case study.
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
-
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
2.0
praktikume
-
harjutusi
0.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2021/2022 kevad
Andrei Krivošei, IE - Thomas Johann Seebecki elektroonikainstituut
inglise keel
    IEE1570 Kognitroonika hindamiskriteeriumid.pdf 
    kuva rohkem
    2020/2021 kevad
    Andrei Krivošei, IE - Thomas Johann Seebecki elektroonikainstituut
    inglise keel
      IEE1570 Kognitroonika hindamiskriteeriumid.pdf 
      2019/2020 kevad
      Andrei Krivošei, IE - Thomas Johann Seebecki elektroonikainstituut
      inglise keel
        IEE1570 Kognitroonika hindamiskriteeriumid.pdf 
        2018/2019 kevad
        Andrei Krivošei, IE - Thomas Johann Seebecki elektroonikainstituut
        inglise keel
          IEE1570 Kognitroonika hindamiskriteeriumid.pdf 
          2017/2018 kevad
          Rauno Gordon, IE - Thomas Johann Seebecki elektroonikainstituut
          inglise keel
            IEE1570 Kognitroonika hindamiskriteeriumid.pdf 
            Ainekaart eesti keeles
            Ainekaart inglise keeles