Hulgad, seosed, süsteemid (ICY0024)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
ICY0024
õppeaine nimetus eesti k
Hulgad, seosed, süsteemid
õppeaine nimetus inglise k
Sets, Relations, Systems
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
IADB17/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
IC - IT kolledž
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Olla suuteline olukordade ehk situatsioonide ning neist moodustuvate arengute kirjeldamiseks ja võrdlemiseks fikseeritud elementide, omaduste ning seoste abil koostatud korrastatud kogumite ehk struktureeritud hulkade ehk süsteemide abil. Omandada asjakohased teadmised ja võimekused selleks, et täppis- ja inseneriteadustele kohasel viisil määratleda, kirjeldada ning analüüsida hulkasid, kogumeid, kooslusi vms ning elemendiks olemist. Mõista omaduste ning seoste olemust, omaduste evimist ning seostes olemist. Mõista ning rakendada samalaadsuse määratlemise ja hindamise vahendeid.
õppeaine eesmärgid inglise k
Acquire appropriate knowledge and abilities to define, describe and analyze, in a manner appropriate to precision engineering, sets, collections, communities, etc., and being an element. Understand the natuure of the attributes and relationships. Be capable of describing and comparing situations (and of the processes) that are formed, by means of structured sets. Understand and apply the tools for defining and evaluating the similarity.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
võimekus mõista ning rakendada
- range kirjeldamise, põhjendamise ning tõele vastavuse selgitamise vahendeid, sh aksioome ning neist tulenevaid järeldusi ja klassikalist interpreteerimist (kui tõeväärtuste omistamise ühte levinumat viisi) selleks, et veenduda hulkade olemasolus või vastupidi mitte-olemasolus; hulkade elemendiks olemises või mitte-olemises
- omaduste evimise ja seostes olemise määratlemist
- olukordade (ehk situatsioonide) ning arengute esitamise viise süsteemide abil
- hulkade ja süsteemide samalaadsuse hindamise (arvulise hindamise) vahendeid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
ability to understand and apply
- sets being; being or not being an element; the means of explaining this rigorous justification and truthfulness, including the axioms, and the conclusions drawn from them; classical interpretation (as one of the most common ways of giving values)
- attributes; relatedness
- presenting situations and presenting developments through systems.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
https://moodle.hitsa.ee/course/view.php?id=21614

Õpitakse tundma vahendeid, mille abil on võimalik selgelt ja rangelt kirjeldada ning põhjendada
- hulkade, kogumite, koosluste jms olemasolu ning elemendiks olemist
- omaduste ja seoste olemust
- omaduste evimist ja seostes olemist
- elementide, nende omaduste-seoste fikseerimisega tekitatud korrastatud kogumeid ehk süsteeme, nende samalaadsust või samalaadsuse puudumist
- konstruktsioonide olemust, olemasolu või puudumist fikseeritud süsteemide raames.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
https://moodle.hitsa.ee/course/view.php?id=21614

Students learn about the means, tools and methods by which it is possible to clearly and strictly describe and justify
- being an element, the existence of sets, collections, etc.
- the nature of the properties and the nature of the relationships
- structured sets, ie systems, their similarity or lack of similarity
- the nature, existence or absence of constructions (structures) in the framework of fixed systems.
hindamisviis eesti k
-
hindamisviis ingl k
-
iseseisev töö eesti k
Töö õppekirjandusega. Raamatutes sisalduvate ja harjutustundides õppejõudude poolt antud ülesannete iseseisev lahendamine.
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Potter, Michael D. 2004. Set theory and its philosophy. Oxford University Press (Published to Oxford Scholarship Online: September 2011).
Mal'cev, Anatolij Ivanovic. 1973. Algebraic Systems. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
Lorents P. 2002. Hulgad, valemid, algoritmid. EBS-Print. Tallinn.
Lorents P. 2001. Informaatika teoreetilised alused. Struktuurne aspekt. EBS-Print. Tallinn.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
14.0
praktikume
0.0
praktikume
16.0
harjutusi
2.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 kevad
Peeter Lorents, IC - IT kolledž
eesti keel
    Kriteeriumid.pdf 
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Peeter Lorents, IC - IT kolledž
    eesti keel
      Kriteeriumid.pdf 
      2023/2024 sügis
      Peeter Lorents, IC - IT kolledž
      eesti keel
        2022/2023 sügis
        Peeter Lorents, IC - IT kolledž
        eesti keel
          2021/2022 sügis
          Peeter Lorents, IC - IT kolledž
          eesti keel
            Kriteeriumid.pdf 
            2020/2021 sügis
            Peeter Lorents, IC - IT kolledž
            eesti keel
              Kriteeriumid.pdf 
              2019/2020 sügis
              Peeter Lorents, IC - IT kolledž
              eesti keel
                Kriteeriumid.pdf 
                2018/2019 sügis
                Peeter Lorents, IC - IT kolledž
                eesti keel
                  Kriteeriumid.pdf 
                  2017/2018 sügis
                  Peeter Lorents, IC - IT kolledž
                  eesti keel
                    Kriteeriumid.pdf 
                    Ainekaart eesti keeles
                    Ainekaart inglise keeles