õppeaine eesmärgid eesti k
- arendada digitaalseadmete projekteerimisoskust lähtudes loodava seadme olemasolevast VHDL-kirjeldusest ning kasutades projekteerimisel digitaalseadme funktsionaalset/ajalist simuleerimist ja programmeeritavaid loogikaseadmeid (FPGA/PSoC);
- omandada simuleerimis- ja sünteesi pakettide kasutamiskogemus digitaalseadmete projekteerimise, simuleerimise ja testimise abil;
- laboratoorsete tööde käigus tutvuda digitaalsüsteemide kiire prototüüpimise teooriaga ja praktikaga.
õppeaine eesmärgid inglise k
- to elaborate knowledge of the design process from design description in VHDL through functional simulation, synthesis, timing simulation, and FPGA/PSoC programming;
- to gain experience in designing and verifying digital systems using synthesis and simulation tools;
- to provide students the theory and practice of rapid prototyping of digital systems in a laboratory environment.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane :
- oskab luua digitaalsüsteemi realisatsiooni programmeeritavatel loogikaseadmetel (FPGA) ja programmeeritavatel kiipsüsteemidel (PSoC) lähtudes VHDL-kirjeldusest ja kasutades sobivat projekteerimistarkvara;
- oskab analüüsida projekteerimistarkvara poolt genereeritud alternatiivsete lahenduste sobivust projekteerimistingimuste ja piirangute suhtes valimaks sobivaimat lahendusvarianti;
- oskab integreerida eritüübilisi mooduleid nagu digitaalsed komponendid ja analoogliidesed, optimeerides sealjuures loodava süsteemi energiatarvet, jõudlust ja maksumust;
- oskab õigesti kasutada erinevate kaasaegsete tööstuslikke automaatprojekteerimissüsteemide töövahendeid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Having finished the study of the subject a student :
- can proceed from a digital system description in VHDL to its implementation in programmable logic (FPGA) and programmable system-on-chip (PSoC) using of a number of computer-aided design software tools;
- can analyse design tool outputs in evaluating alternative system designs for a specific set of requirements, and how to use the knowledge gained to improve the design;
- can integrate heterogeneous blocks such as digital hardware and analog interfaces while optimizing power consumption, performance, cost;
- can correctly use different tools from state-of-the-art industrial computer-aided design systems.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Ülevaade digitaaldisaini peamistest teemadest. Digitaalsüsteemide projekteermis-metoodika VHDL ja prgrammeeritava loogika (FPGA/PSoC) abil. Realiseerimine väliprogrammeeritaval loogikal (FPGA) ja programmeeritavatel kiipsüsteemidel (PSoC). Digitaalseadmete kiire prototüüpimine.
Kursuse olilisim omadus on pidev hindamine lihtsate kuid täileike miniprojektide abil. Sellised projektid realiseeritakse FPGA/PSOC-l alustades ülesandeks antud spetsifikatsioonist, mille üle arutletakse koos teiste tudengitega.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Overview of the main topics of digital design. Digital systems design methodology using VHDL and FPGA/PSoC. Programmable logic (FPGAs) and programmable system-on-chip (PSoCs) as means for building reconfigurable systems. Rapid prototyping of digital systems.
The most important feature of the course is continuous evaluation based on simple but complete mini-projects. Such projects have to be implemented starting from the initial specification (given by instructors and discussed with students) to the final implementation in FPGA/PSoC.
hindamisviis eesti k
Õppurite aktiivsuse toetamiseks toimub teadmiste hindamine harjutusprojektide/projekteerimisülesannete tulemuste alusel.
Teoreetiliste teadmiste osakaal eksamil on 40% hindest ja projekteerimisülesannete tulemuste demonstratsioon koos lahenduste seletuskirjaga annab 60% eksamihindest.
hindamisviis ingl k
To stimulate the student’s activity an project-based evaluation approach is adopted. Graiding consists of control of knowledges in examinations (weighted 40% in final grade) and of the demonstration of the projects and the quality of a written report (weighted 60% in final grade).
iseseisev töö eesti k
Iseseisev töö on ettenähtud teoreetiliste teadmiste omandamiseks ja kinnistamiseks; laboratoorsete tööde/praktikumide teoreetiliste aluste läbitöötamiseks ja praktikumide ettevalmistamiseks. Sellise täiendava iseseisva töö maht on kavandatud olema kuni 69 tundi.
iseseisev töö ingl k
Additional work at home is needed to mature the theoretical concepts and to complete the laboratory work. This extra work is estimated not to exceed 69 hours.
õppekirjandus
Põhiõpik:
Sarah L. Harris & David M. Harris, Digital Design and Computer Architecture. Elsevier, 2016.
Täiendav kirjandus:
K. L. Short, VHDL for Engineers, Pearson Education, Inc., 2009.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):