õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine üldeesmärgiks on anda teadmised moraali ja eetika põhimõistetest ja põhiteooriatest, anda teadmised kutse-eetikast kui praktilise filosoofia valdkonnast ning kujundada oskused inseneri töös ettetulevate eetiliste probleemide äratundmiseks ja eetiliste probleemide lahendamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
General objectives of the subject are to introduce main concepts and theories of morality and ethics and to give an overview of practical ethics and professional ethics, but also to teach skills to recognize and to reflect on ethical problems in engineering and to resolve ethical dilemmas of engineering profession.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane oskab:
- orienteeruda eetika põhimõistetes, teooriates ja kategooriates;
- oskab näha ning mõtestada inseneritöö laiemat kultuurilist ja moraalset positsiooni;
- oskab ära tunda ja lahendada inseneritöös ettetulevaid eetilisi konflikte;
- mõistab teaduse, tehnika ning inseneritöö koostoimes tekkivat ühiskondlikku vastutust;
- oskab analüüsida organisatsiooni ja indiviidi vahelisis seoseid ning rakendada insenerieetika koodekseid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After successfully passing the course the student:
- has acquired an overview of the most important concepts and theories of ethics;
- understands cultural and moral position of the engineering in the society;
- is able to resolve the ethical dilemmas;
- sees the social responsibility of cooperation of science, technology and engineering;
- is able to analyze cooperation between the individual and the organisation and can apply ethics codes.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kursus annab ülevaate peamistest eetika ja moraali kontseptsioonidest ning kutse-eetika põhimõtetest. Kursuse käigus analüüsitakse insenerieetika kui kutse-eetika lähte-eelduseid, norme ja nende rakendamist. Vaadeldakse insenerieetikat laiemas ühiskonna, teaduse, keskkonna ja tehnoloogia kontekstis ning analüüsitakse erinevate aspektide mõju insenerieetika põhimõtete kujunemisele. Kursusel analüüsitakse usalduse ja usaldusväärsuse kategooriaid ning nende mõju kutse-eetika standardite kujunemisele nii individuaalsel kui organisatsioonilisel tasandil. Käsitlemist leiab insenerieetika normatiivne tasand ning selle kasutamine eetiliste dilemmade käsitlemisel.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The course gives an overview of main conceptions of ethics and morality and the basic principles of professional ethics. During the course norms of engineering ethics and their application will be explored. Questions of engineering ethics are discussed in the context of society, environment, science and technology. Trust and reliability as the important categories of professional ethical standards are discussed in personal and organisational level. The special attention to the application of norms in the resolving of ethical dilemmas is given.
hindamisviis eesti k
Mitteeristav hindamine
Arvestusesaamise aluseks on kodutööna esitatud ühe insenerieetika juhtumi kirjalik analüüs (6-8 lehekülge), kus hinnatakse kursusel esitatud materjali mõistmist ja selle rakendamisoskust.
hindamisviis ingl k
Not graded assessment (pass/fail assessment)
To pass the course students have to present an analysis of one of the cases of engineering ethics (6 - 8 pages) in which the understanding of the content of the course is demonstrated.
iseseisev töö eesti k
Kursuse raames tuleb tudengitel iseseisvalt läbi töötada lisalugemismaterjal. Lugemismaterjali ning loengute põhjal tuleb kirjutada analüüs ühele insenerieetilisele probleemile, kus on näidatud nii probleemi olemus, probleemi võimalikud lahendusteed kui normatiivsed alused. Tähelepanu peab pöörama nii selgetele teoreetilistele alustele kui rakendatavusele.
iseseisev töö ingl k
During the course students have to work with additional literature. On the basis of the literature and lectures the analysis of one of the engineering ethics problems has to be written. The analysis should contain the description of the problem, possible solutions and offered normative basis. The analysis should be written on clear theoretical basis and the applicability of the solution should be demonstrated.
õppekirjandus
Põhiõpikud:
1. Harris, Charles. E.; Pritchard, Michal. S.; Rabins, Michal. J. (2008). Engineering Ethics: Concepts and Cases. 4th Revised edition. Wadsworth Publishing Co Inc, – 336 pp.
2. Laanemäe, A. (2003). Insenerieetika. TTÜ kirjastus, - 168 lk.
Lewis, R. L. 2007 Kultuuridevahelised erinevused. Tallinn: Tea;
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
1.0
harjutusi
10.0