õppeaine eesmärgid eesti k
- Toetada eesmärgipärase, jätkusuutliku ja õppekava eesmärkidest lähtuva õppepraktika läbiviimist õppeasutuses.
- Anda ülevaade mentorlusest hariduses.
õppeaine eesmärgid inglise k
•To support the supervision and implementation of practice relevant to the aims and outcomes of the curriculum at gymnasium.
•To give an overview of mentoring in education.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud õppur:
- omab ülevaadet õppeasutuse tööst;
- planeerib õppetegevust;
- valmistab didaktiliselt ette ja viib läbi mõjusat õppetööd;
- juhendab ja hindab õppureid erinevaid meetodeid rakendades;
- juhib õppeprotsessi ja annab süstemaatilist tagasisidet;
- lahendab üleskerkivaid pedagoogilisi probleeme;
- nõustab ja toetab kolleege mentorina;
- analüüsib enda ja kolleegide tegevust õpetaja/õppejõuna
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Having completed the course a student:
•has an overview of the educational organisation
•plans and designs effective teaching process;
•designs and carries out didactically effective learning process;
•supervises and assesses students using different methodology;
•manages the learning process and gives feedback;
•Is able to solve pedagogical problems;
•participates in the process of counselling as a mentor;
•carries out self-analysis and gives collegial feedback.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Pedagoogilise praktika käigus viiakse läbi õppetööd õppejõu/õpetaja juhendamisel. Praktika käigus valmistatakse ette loengu/tunni või/ja praktikumi materjalid ning viiakse õppetöö läbi. Analüüsitakse õppeprotsessi ja tagasisidet. Toetatakse kolleegi/kaasõppurit mentorina.
Praktika algab sissejuhatava eelseminariga.
Praktikandi ülesanded on järgmised:
-õppeasutusega igakülgne tutvumine, koolielu eri külgede jälgimine ja analüüsimine;
-tundide külastamine, vaatlemine ja analüüs. Külastada, vaadelda ja analüüsida tuleb vähemalt 6 kolleegide poolt antud tundi (täita tunnivaatluslehed),
-tundide andmine. Anda tuleb vähemalt 4 ainetundi, millele annab hinnangu õppeasutusepoolne praktikajuhendaja (tunnivaatluslehel) ning mida analüüsib praktikant.
- õppurite nõustamine ja juhendamine konsultatsioonidel;
- tegutsemine mentorina kolleegi toetamiseks.
Praktika lõppeb lõppseminariga, kus õppur jagab oma kogemusi ning viib läbi eneseanalüüsi.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
At least 4 lessons should be given at schools and analysed by the practice coordinator and the student. At least 6 lessons of colleague teachers should be visited and analysed by the student according to the principles given by the professor.
hindamisviis eesti k
Praktika juhendamise hindamine toimub arvestusel. Praktika juhendamise arvestuse saamiseks tuleb üliõpilasel esitada kirjalik aruanne, mis põhineb isikliku kogemuse analüüsil seoses õpingute ja praktikaga. Aruande tutvustamiseks tuleb praktika lõppseminaril esitada lühiettekanne.
hindamisviis ingl k
The education is completed after the preliminary examination, assessed as “passed” or “failed”. Prerequisite is compilation of the reflective term paper based on the personal experience connected with practice, using literature and lecture materials. The student has to make a short oral presentation of the term paper on the practice seminar.
iseseisev töö eesti k
Iseseisev töö seisneb reflekteeriva aruande koostamises ja selle esitluse ettevalmistamises seminariks. Juhendatud töökohal õppimine
iseseisev töö ingl k
Independent work consists of completing of the reflective term paper and preparation of its presentation on the seminar
õppekirjandus
Rüütmann T. (2016). Inseneripedagoogika käsiraamat. STEM valdkonna õppeainete mõjus õpetamine.
Jõgi L, Lõhmus M, Märja T (2003) Andragoogika. Raamat õppimiseks ja õpetamiseks.
Krips H. Suhtlemisoskusest õpetamisel ja juhtimisel (2005), TÜ kirjastus
Kirdon A. Nõustamispsühholoogia (2002), Tallinn, Mondo
Peavy R.V. (2002) Sotsiodünaamiline nõustamine: abiks praktikule. Tallinn.
1 Virovere, A., Alas, R., Liigand, J. (2008). Organisatsioonikäitumine. Tallinn: OÜ Külim. - 136 lk.
2 Brooks, I. (2008). Organisatsioonikäitumine: üksikisik, rühm ja organisatsioon. Tallinn: Kirjastus Äripäev. – 344 lk.
3 Beard C.M., Wilson J.P. (2006). Experiential learning: A Best Practice Handbook for Educators and Trainers. Second edition. London (UK) & Philadelphia (USA): Kogan Page Ltd. - 314 pp.
4 Landsberg, M. (2003). Juhendamise kunst: suurenda oma töö efektiivsust inspireerides ja arendades end ümbritsevaid inimesi. Tallinn: Varrak. – 137 lk.
5 Tõnismäe, E., Gern, H. (2008). Juhendamine ja mentorlus. Tallinn: Kirjastus Äripäev. – 320 lk.
6 Kets de Vries,
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
36.0