õppeaine eesmärgid eesti k
Kursuse eesmärgiks on käsitleda haldusjuhtimise reformi mudelite (sh ideed ja vahendid) ja praktikate arenguid erinevatel tasanditel: rahvusvahelised arengud, Eesti kontekst, konkreetsete poliitikavaldkondade kontekst ja organisatsioonide arengud.
õppeaine eesmärgid inglise k
The course aims to look at the development of public management reform models (ideas and instruments) and practices in different contexts: international level, nation state level (Estonian context), policy field level, organizational level.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Kursuse edukalt läbinud üliõpilane:
- teab peamisi haldusjuhtimise reformi teooriaid ja mudeleid;
- tunneb distsipliini ajaloolist kujunemist;
- oskab välja tuua peamisi haldusjuhtimisteemalisi probleeme ja teab, kuidas neid varem lahendatud on;
- suhestab haldusjuhtimise reformidega seotud teooriat ja praktikat, näeb nende vahel seoseid;
- hindab kriitiliselt erinevaid haldusjuhtimise lähtealuseid ja trende ning selgitab nende tugevaid ja nõrku külgi;
- oskab analüüsida ja hinnata haldusjuhtimise tuleviku väljakutseid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After successfully passing the subject the student:
- has deeper knowledge about the main public management reform theories;
- is familiar with the historical roots of the field;
- can identify the main problems of public management and knows how these have been addressed in the past;
- understands the links between public management reform theories and practice;
- can critically assess different trends in public management and bring out their stronger and weaker aspects;
- can critically analyze and evaluate the challenges of public management reform.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kursuse raames otsitakse vastuseid küsimustele, miks haldusjuhtimisega ja avaliku sektoriga tervikuna seostatakse ennekõike pidevaid reforme; miks haldusjuhtimise süsteemsed reformid ei õnnestu pea kunagi sellisena nagu plaaniti? Käsitlusele tulevad peamised teemad: haldusjuhtimise reformi teooriad ja mudelid; haldusjuhtimise arengud ajaloolises perspektiivis; haldusjuhtimise reformi arengutrajektoorid; haldusjuhtimise reform Eestis.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The course focuses on why public management and public sector are posited to reforms and why the reforms do not succeed (as planned).The main topics addressed during the course: theories of public management reforms; the development of public administration reform through the lens of historic perspective; trajectories of public management reform; public management reform in Estonia.
hindamisviis eesti k
Osalemine loengutes – 20 punkti lõpphindest
Osalemine seminarides – 20 punkti lõpphindest
Kodutöö – 30 punkti lõpphindest
Eksam – 30 punkti lõpphindest
hindamisviis ingl k
Attendance of lectures – 20 points
Seminars – 20 points
Homework – 30 points
Exam – 30 points
iseseisev töö eesti k
Kursuse raames tuleb tudengitel seminarideks läbi töötada eelnevalt kätte jaotatud lugemismaterjal. Lisaks tuleb kursuse raames koostada iseseisev kirjalik analüüs haldusjuhtimise teoreetilise probleemi/kirjanduse/artikli kohta. Kodutöös tuleb laht mõtestada etteantud kirjanduse sisu ja eesmärke ning valida õppeaine sisu ja eesmärkidega kooskõlas olev analüüsi perspektiivi.
iseseisev töö ingl k
Students must work through the reading material handed out before every lecture and seminar. In addition an independent written homework, an analysis of a topical issue of public management theory or practice must be compiled. The analysis supposes applying an analytical angle to analyze the topic of public sector reform and link it with the topics and the aims of the course.
õppekirjandus
. Pollitt & G. Bouckaert (2011), Public Management Reform, OUP
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):