techEstonia - Ettevõtliku riigi innovatsioonilabor (HHI0132)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
HHI0132
õppeaine nimetus eesti k
techEstonia - Ettevõtliku riigi innovatsioonilabor
õppeaine nimetus inglise k
techEstonia - Innovation Lab of an Entrepreneurail State
õppeaine maht AP
4.00
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
HAAB02/25
jah
TAAB02/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
- Õppeaine eesmärgiks on töötada välja ´ettevõtliku riigi´ lahendusi tehnoloogilise arengu toetamiseks konkreetsetes avaliku sektori organisatsioonides/tegevustes (nt tehnoloogiate arengu toetamine ja kasutamine läbi riigihangete, regulatsioonide; e-riigi teenuste arendamine jms). Selleks rakendatakse õppekava jooksul omandatud teoreetilisi ja praktilisi oskusi riigi ja avalike teenuste toimimisest.
õppeaine eesmärgid inglise k
- The goal of the subject is to develop entrepreneurial state solutions in specific public sector organizations/task related to technological development (e.g. using and supporting the development of new technologies via public procurement, regulations etc; developing e-governance services etc). The course will apply the theoretical and practical skills on the functioning of the state and public services acquired throughout the curriculum.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- oskab tuvastada, analüüsida ja diagnoosida tehnoloogilise arenguga seotud peamisi probleeme konkreetses avaliku sektori organisatsioonis/poliitikavaldkonnas (sh tehnoloogiate kasutamine ja nende arengu soodustamine)
- oskab rakendada probleemide lahendamiseks õppekava jooksul omandatud teoreetilisi ja praktilisi oskusi riigi ja avalike teenuste toimimisest
- omab ülevaadet kursuse käigus vaadeldud avaliku sektori organisatsiooni/poliitikavaldkonna kujunemisloost, peamistest väljakutsetest, õiguslikust ja juhtimislikust keskkonnast
- oskab tuua välja ja selgitada praktikutele nende praktiliste probleemide laiemat teoreetilist konteksti
- on võimeline töötama välja konkreetseid ettepanekuid ja soovitusi ning ´ettevõtliku riigi´ lahendusi tehnoloogilise arengu soodustamiseks konkreetses avaliku sektori organisatsioonis/poliitikavaldkonnas
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After successfully passing the subject the student:
- can distinguish, analyze and diagnose the main challenges related to technological development in specific public sector organization/task (including the use of technologies by public sector organizations and the support of their development)
- knows how to apply the theoretical and practical skills on the functioning of the state and public services acquired throughout the curriculum for solving specific challenges
- understands the history, main challenges, legal and managerial context of the specific public sector organization/task studied during the course
- can bring out and explain to practitioners the broader theoretical context of their daily challenges
- is able to develop policy recommendations and develop entrepreneurial state solutions in specific public sector organization/task related to technological development
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppeaine eesmärgiks on grupitööna töötada välja "ettevõtliku riigi" lahendusi tehnoloogilise arengu toetamiseks konkreetsetes avaliku sektori organisatsioonides/tegevustes (nt tehnoloogiate arengu toetamine ja kasutamine läbi riigihangete, regulatsioonide; e-riigi teenuste arendamine jms). Selleks rakendatakse õppekava jooksul omandatud teoreetilisi ja praktilisi oskusi riigi ja avalike teenuste toimimisest. Kursuse käigus lahendatavad ülesanded töötatakse välja koostöös riigi ja kohalike omavalitsuse asutustega lähtudes nende vajadustest.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The goal of the subject is to develop as a group assignment entrepreneurial state solutions in specific public sector organizations/task related to technological development (e.g. using and supporting the development of new technologies via public procurement, regulations etc; developing e-governance services etc). The course will apply the theoretical and practical skills on the functioning of the state and public services acquired throughout the curriculum. The practical challenged will be defined in collaboration with state and local government organizations and will be based on their needs.
hindamisviis eesti k
Hinne kujuneb järgnevalt:

100% - Praktilisele probleemide väljatöötatud lahenduse kirjalik ja suuline esitlus (sh suuliste ja kirjalike vaheraportite esitamine vastavalt kursuse kavale).
hindamisviis ingl k
The grade forms as follows:

100% - Written and oral presentation of the solution to a practical problem (including oral and written mid-term reports as specified in course syllabus).
iseseisev töö eesti k
Kursuse raames tuleb tudengitel grupitööna töötada välja konkreetsed ettepanekud, soovitused ning ´ettevõtliku riigi´ lahendusi tehnoloogilise arengu toetamiseks konkreetsetes avaliku sektori organisatsioonides/tegevustes. Selleks tuleb tutvuda nii teoreetilise kirjandusega kui analüüsitava avaliku halduse tegevusega seotud õigusaktide, uuringute, analüüside, teiste riikide praktikatega jms. Iseseisev töö tuleb esitada nii kirjalikult (nt teemalehe – policy brief – formaadis) kui ka lõpliku suulise ettekandena. Iseseisva töö jooksul tuleb esitada vastavalt kursuse kavale ka kirjalikke ja suulisi vaheraporteid.
iseseisev töö ingl k
Students must deliver as a group assignment specific policy recommendations and entrepreneurial state solutions in specific public sector organizations/task related to technological development. For this, students need to work through compulsory theoretical literature and legal texts, analyses and best practices from other countries. Independent work needs to be delivered both in written form (e.g. policy brief) and as final oral presentation. Thought the process students must deliver written and oral mid-term reports according to the course schedule.
õppekirjandus
Mazzucato, M. (2013). The entrepreneurial state: Debunking public vs. private sector myths. Anthem Press.

Täiendav materjal, mida kohendatakse iga aasta vastavlt kursuse käigus käsitletavatele praktilistele probleemidele.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
2.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 kevad
Peeter Vihma, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
eesti keel
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Peeter Vihma, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
    eesti keel
      2023/2024 kevad
      Peeter Vihma, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
      eesti keel
        2022/2023 kevad
        Erkki Karo, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
        eesti keel
          2021/2022 kevad
          Erkki Karo, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
          eesti keel
            techEstonia - ettevõtliku riigi innovatsioonilabor EST.pdf 
            2020/2021 kevad
            Veiko Lember, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
            eesti keel
              techEstonia - ettevõtliku riigi innovatsioonilabor EST.pdf 
              Erkki Karo, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
              eesti keel
                techEstonia - ettevõtliku riigi innovatsioonilabor EST.pdf 
                2019/2020 kevad
                Veiko Lember, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
                eesti keel
                  techEstonia - ettevõtliku riigi innovatsioonilabor EST.pdf 
                  2018/2019 sügis
                  Jaanus Müür, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
                  eesti keel
                    techEstonia - ettevõtliku riigi innovatsioonilabor EST.pdf 
                    2017/2018 sügis
                    Ralf-Martin Soe, MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
                    eesti keel
                      techEstonia - ettevõtliku riigi innovatsioonilabor EST.pdf 
                      Ainekaart eesti keeles
                      Ainekaart inglise keeles