õppeaine eesmärgid eesti k
Anda teadmisi kultuuridevahelistest erinevustest ja õpetada teadlikult neisse suhtuma. Osata analüüsida kultuurilisi erinevusi ja kasutada neid reaalses elus. Tutvuda Eesti ühiskonna integratsiooni monitooringuga.
õppeaine eesmärgid inglise k
To provide knowledge of and awareness of intercultural differences. To be able to analyze cultural differences and use them in real life. To get acquainted with the Estonian society integration monitoring.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- oskab liigitada kultuure;
- austab ja tunnustab teiste kultuuride, religioonide, rahvuste, soolise identiteedi jm väärtusi ja norme ning arvestab oma tegevuses nendega;
- suudab ka keerukaid mõtteid, ideid ja kontseptsioone suuliselt esitades väljendada end selgelt, ladusalt, lühidalt, konkreetselt ja vastuvõtjaile arusaadavalt.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- can classify cultures;
- respects and acknowledges the values and norms of other cultures, religions, ethnicities, gender identities, etc., and considers them in their actions;
- is able to articulate complex thoughts, ideas, and concepts verbally with clarity, fluency, brevity, precision, and in a manner understandable to the audience.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppeaines tutvutakse kultuuridevaheliste erinevustega. Mis on kultuur? Kas keel ja kultuur on seotud? Kultuuride liigitamine. Aja, ruumi jms kasutamine. Staatus, juhtimine ja organisatsioon. Vaimulaadide kohtumine. Kohanemine võõras kultuuris. Kombed.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The сourse introduces differences between cultures. What is culture? Are language and culture related? Classification of cultures. Use of time, space, etc. Status, management, and organization. Meeting of the mentality types. Adaptation to a foreign culture. Customs.
hindamisviis eesti k
Mitteeristav hindamine
hindamisviis ingl k
Pass or fail assessment
õppekirjandus
Kaldur, K., Vetik, R., Kirss, L., Kivistik, K., Seppel, K., Kallas, K., Masso, M., Anniste, K. Eesti ühiskonna integratsiooni monitooring 2017. Balti Uuringute Instituut. https://www.ibs.ee/wp-content/uploads/EIM2017.pdf
Lewis, R.D. Kultuuridevahelised erinevused. Kuidas edukalt ületada kultuuribarjääri. Tallinn: TEA, 1997.
Muldma, M., Nõmm, J. Õppimine ja õpetamine multikultuurilises keskkonnas http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/40601/Archimedes_opikeskkond.pdf
Pajupuu, H. Kuidas kohaneda võõras kultuuri. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus, 2001. https://www.eki.ee/kasutajad/hille.pajupuu/Z-files/Kuidas%20kohaneda%20v%C3%B5%C3%B5ras%20kultuuris.pdf
Rannut, Ü. Uusimmigrantide kohanemine Eesti. I osa – kultuuriteadlikkus. Integratsiooni Uuringute Instituut, 2010. http://www.integrationresearch.net/uploads/1/3/0/7/1307353/raamat_-_kult_kom.pdf
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
2.0
praktikume
16.0