õppeaine eesmärgid eesti k
Anda ülevaade ja teoreetilised teadmised vajalikest juhtimisvõtetest Eesti teedemajanduses ning ka laiahaardelisemalt tutvustades ka maailmas ja Euroopas saavutatud kogemusi. Anda ülevaade infrastruktuuri objektide finantseerimisvahendite kohta.
Tutvustada investeeringute tasuvusarvutuse teostamise põhimõtteid.
Kursuse käigus jagatakse põhiteadmisi ning esmaseid oskusi teedeehituslike majandusarvutuste tegemiseks ning juhtimisoskuste mõjust ettevõtte majandustulemustele.
õppeaine eesmärgid inglise k
To give an overview and theoretical knowledge about necessary management skills in Estonian road construction management and also to introduce generally achieved skills globally. To give an overview of financing sources of infrastructure projects.
To introduce the principles of cost-benefit analysis.
Basic knowledge and elementary skills about road construction economic calculations and the influence of management skills to economic results of the company are shared throughout the course.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinu tunneb ja teab :
1 Teedemajanduse üksuste või ettevõtte erinevatel tasanditel töötamise eripärasid
2 Majanduse ja juhtimise probleeme ning nendevahelisi seoseid ning omab teadmisi millest lähtuda probleemide lahendamisel
3 Majandusarvestuse põhimõisteid ja -meetodeid
4 Kuidas arvutada teetööde omahinda ja kalkuleerida pakkumishinda
5 Teehoiu kulukategooriaid ja nende arvutamise põhimõtteid
6 Kuidas teha tee-ehitusinvesteeringute tasuvusarvutusi.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
The participant of the course knowledge and is aware of:
1. working peculiarities of different levels within a company and the characteristics of road economic units.
2. Economic and management problems and connection between them. General knowledge / guidance to solve problems
3. The method and vocabulary of economic calculations.
4. How to calculate net costs and bidding costs in road construction.
5. The cost categories of road management and principals of the calculations.
6. How to make road infrastructure investment profit margin calculations.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õigused, Kohustused, Vastutus.
- Läbi rohkete näidete Eestist ja mujalt välja tuua erinevate juhtimistaseme vastutused, õigused ja kohustused eesmärgiga tudengil aidata aru saada, kui palju on tudeng valmis "koormust kandma". Eesmärgi saavutamiseks on tudengitel võimalus läbi mänguliste harjutuste selgeks saada, et milline on tulevikus tänase tudengi ideaalpositsioon tööturul. Seega on ka lihtsam panustada edasistel õpingusuundadel kõige praktilisematele harjutustele ning õpisuundadele.
¤ Juht või liider. Juhitav või käsutäitja. Kuidas saavutada eesmärk, kui see ei ühti isiklikke huvidega.
- Õpingute käigus selgitatakse, kuidas määratakse juhid ja kuidas tekivad liidrid.
Loengud ja praktikumid teemal, kuidas saavutada positsiooni, et just sind on vajalik määrata juhiks.
Millest juht peab oskama loobuda, Millised on juhile vajalikud isikuomadused?
Kuidas treenida vajalike isikuomaduste puudulikke külgi.
Millest peavad juhid olema valmis loobuma? Millest ei tohi loobuda?
Praktilisi näiteid maailma juhtide arengust.
Milline juht on Eesti turul läbilööv? Võtted, mida juht kindlasti teha ei tohi.
Juht ja meeskond. Liider ja meeskond. Liider ja juht.
Eesti maanteevõrk. Teehoiu riiklik juhtimine. Teehoiuraha. Teehoiu finantseerimine. Alternatiiv-, finants-, pöördumatud ja varikulud. Raha ajaväärtuse kontseptsioon. Perioodilised ja regulaarsed kulud, otse-, kaud- ja ühiskulud teehoius. Investeeringuarvutlus: tee-, liiklus-, liiklusõnnetuste ja muud kulud. Tee-ehituprojektide tulu-kuluanalüüs, tundlikkusanalüüs ja riskianalüüs.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Rights, Obligations, Responsibilities.
To bring out differences of the rights, obligations and responsibilities of management levels thru examples from Estonia and abroad in order to help students to find out, how much of a "load" every one of us can take to bear. The students can find out their ideal positions in today’s job market through various playful exercises to achieve the goal. Therefore, it is easier to contribute to further subjects with practical exercises.
¤ Manager or Leader. Controllable or executer. How to achieve a goal when it does not serve personal interests?
¤ Through the studies it will be explained how managers are assigned and how leaders merge.
¤ Lectures and practicums about how to achieve the position of leader
¤ From what the leader should be able to let go off
¤ The characteristics of leader
¤ How to train the insufficient sides of necessary characteristics
¤ What the leader must be prepared to give up
¤ What should not be given up
¤ Practical examples of the development of world leaders
¤ What kind of leader is successful in Estonian market
¤ Means that the leader should not use
¤ How should a leader behave in situation of a crisis
¤ Manager and the team
¤ Leader and the team
¤ Leader and the manager
Estonian road network. National Road maintenance management. Road financing. Road maintenance financing.
Alternative costs, financial costs, sunk costs and shadow costs. The concept of the time value.
Periodic and regular expenses, direct, indirect and joint costs of road maintenance. Investment calculation: costs of road construction, traffic costs, traffic accidents and other expenses.
Cost-benefit analysis of infrastructure projects, sensitivity analysis and risk analysis.
hindamisviis eesti k
Kombineeritud hindamine.
Koondhinde moodustavad kontrolltööde, ainetööde ja eksami eest saadud kaalutud keskhinne.
hindamisviis ingl k
Combined evaluation.
The final note that is the weighted average of the test grade, the course project grade and the exam grade.
iseseisev töö eesti k
Loengus käsitletava teemaga eelnev tutvumine, mis võimaldaks olla aktiivne osaleja.
iseseisev töö ingl k
Previous literature reading that allows to be an active participant in lectures.
õppekirjandus
Investeeringuarvutlus. Tallinn: Külim, 1999. Villemi, M.
Transpordi hinnakujundus. Tallinn: TTÜ Kirjastus, 2003. Ptk 3 ja 4. Villemi, M.
Transpordiökonoomika. Heaolu kontseptsioon. Tallinn: TTÜ Kirjastus, 2011 (kordus 2014)
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):