õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on anda:
- ülevaade juhendamise põhitõdedest töökohal ja töökohapõhises õppes;
- teadmisi-oskusi, kuidas juhendamist maksimaalsete tulemustega rakendada, milliseid võtteid kasutada, kuidas luua toetav keskkond, arendada meeskonda ja tuua välja iga töötaja potentsiaal.;
- oskusi kovisiooni läbiviimiseks töökohal.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to provide:
- an overview of the basics of supervision in the workplace and workplace-based learning;
- knowledge and skills, how to implement supervision with maximum results, what techniques to use, how to create a supportive environment, how to develop a team and bring out the potential of each employee;
- skills for conducting covision in the workplace.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud õppur:
- omab ülevaadet juhendamise baasoskustest töökohal ja töökohapõhises õppes;
- kasutab teadmisi ja võtteid, kuidas juhendamist töökohal maksimaalsete tulemustega rakendada;
- oskab juhendamisprotsessis luua toetavat keskkonda;
- oskab arendada meeskonda ja tuua välja iga töötaja potentsiaali;
- toetab juhendatava enesejuhtimist, motivatsiooni, refleksiooni ja eneseanalüüsi;
- viib läbi kovisiooni töökohal.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
A student who has passed the subject:
- has an overview of the basic skills of supervision in the workplace and in workplace-based learning;
- uses knowledge and techniques on how to apply basic principleas of supervision in the workplace with maximum results;
- knows how to create a supportive environment in the supervision process;
- knows how to develop a team and bring out the potential of each employee;
- supports motivation, self-regulation, guided reflection and self-analysis;
- conducts covision in the workplace.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Juhendamise alustõed. Juhendaja rollid ja kompetentsus. Juhendamise võtted ja stiilid. Juhendamisprotsessi juhtimine töökohal ja töökohapõhises õppes. Juhendamise seos mentorluse ja coachinguga. Eneseanalüüs ja refleksioon. Motivatsioon. Enesejuhtimine ja enesetõhusus. Tagasiside ja edasiside. Kovisioon ja selle tööriistad
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The basics of supervision. Supervisor's roles and competence. Supervision techniques and styles. Managing the supervision process in the workplace and workplace-based learning. The connection of supervision with mentoring and coaching. Self-analysis and reflection. Motivation. Self-management and self-efficacy. Feedback and forward communication. Covision and its tools.
hindamisviis eesti k
Arvestus. Refleksioonid ja eneseanalüüs. Juhendaja portfoolio loomine. Kovisioonirühmas osalemine.
hindamisviis ingl k
Pass/fail assessment. Reflections and self-analysis. Design of asupervisor's portfolio. Participation in the covision group.
iseseisev töö eesti k
Portfoolio koostamine. Refleksioonide ja eneseanalüüsi läbiviimine. Kovisiooniprotsessi läbiviimine.
iseseisev töö ingl k
Portfolio design. Reflections and self-analysis. Conducting the covision process
õppekirjandus
- Landsberg, Max. (2003). Juhendamise kunst. Suurenda oma töö efektiivsust inspireerides ja arendades end ümbritsevaid inimesi. Varrak.
- Tõnismaäe, Eike; Gern, Helle. (2008). Juhendamine ja mentorlus. Äripäeva kirjastus.
- Rüütmann, Tiia. (2022). Coaching ja mentorlus. Veebipõhine juhendmaterjal. Tallinna Tehnikaülikool.
- Vesso, Signe (2020). Kovisiooni käsiraamat. Dictum Supervision & Coaching.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
18.0
vastutav õppejõud
Tiia Rüütmann, kaasprofessor (EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut)