õppeaine eesmärgid eesti k
Anda ülevaade juhendamise põhitõdedest töökohal ja töökohapõhises õppes.
Anda teadmisi-oskusi, kuidas juhendamist maksimaalsete tulemustega rakendada, milliseid võtteid kasutada, kuidas luua toetav keskkond, arendada meeskonda ja tuua välja iga töötaja potentsiaal.
õppeaine eesmärgid inglise k
To provide an overview of the basics of supervision in the workplace and workplace-based learning.
To provide knowledge and skills, how to implement supervision with maximum results, what techniques to use, how to create a supportive environment, how to develop a team and bring out the potential of each employee.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud õppur:
- omab ülevaadet juhendamise baasoskustest töökohal ja töökohapõhises õppes;
- kasutab teadmisi ja võtteid, kuidas juhendamist töökohal maksimaalsete tulemustega rakendada;
- oskab juhendamisprotsessis luua toetavat keskkonda;
- oskab arendada meeskonda ja tuua välja iga töötaja potentsiaali;
- toetab juhendatava enesejuhtimist, motivatsiooni, refleksiooni ja eneseanalüüsi.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
A student who has passed the subject:
- has an overview of the basic skills of supervision in the workplace and in workplace-based learning;
- uses knowledge and techniques on how to apply basic principleas of supervision in the workplace with maximum results;
- knows how to create a supportive environment in the supervision process;
- knows how to develop a team and bring out the potential of each employee;
- supports motivation, self-regulation, guided reflection and self-analysis.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Juhendamise alustõed. Juhendaja rollid ja kompetentsus. Juhendamise võtted ja stiilid. Juhendamisprotsessi juhtimine töökohal ja töökohapõhises õppes. Juhendamise seos mentorluse ja coachinguga. Eneseanalüüs ja refleksioon. Motivatsioon. Enesejuhtimine ja enesetõhusus. Tagasiside ja edasiside.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The basics of supervision. Supervisor's roles and competence. Supervision techniques and styles. Managing the supervision process in the workplace and workplace-based learning. The connection of supervision with mentoring and coaching. Self-analysis and reflection. Motivation. Self-management and self-efficacy. Feedback and forward communication.
hindamisviis eesti k
Arvestus. Refleksioonid ja eneseanalüüs. Juhendaja portfoolio loomine.
hindamisviis ingl k
Pass/fail assessment. Reflections and self-analysis. Design of asupervisor's portfolio
iseseisev töö eesti k
Portfoolio koostamine. Refleksioonide ja eneseanalüüsi läbiviimine.
iseseisev töö ingl k
Portfolio design. Reflections and self-analysis
õppekirjandus
- Landsberg, Max. (2003). Juhendamise kunst. Suurenda oma töö efektiivsust inspireerides ja arendades end ümbritsevaid inimesi. Varrak.
- Tõnismaäe, Eike; Gern, Helle. (2008). Juhendamine ja mentorlus. Äripäeva kirjastus.
- Rüütmann, Tiia. (2022). Coaching ja mentorlus. Veebipõhine juhendmaterjal. Tallinna Tehnikaülikool.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
18.0
vastutav õppejõud
Tiia Rüütmann, kaasprofessor (EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut)