Pedagoogiline psühholoogia ja sotsioloogia (EME0170)
PÕHIANDMED
õppeaine register
B - ainet ei saa valida õppekavasse
õppeaine kood
EME0170
õppeaine nimetus eesti k
Pedagoogiline psühholoogia ja sotsioloogia
õppeaine nimetus inglise k
Educational Psychology and Sociology
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
3.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
• inimese ja tema arengu teadvustamine eelkõige psüühilise olendina;
• selgitada inimestevahelisi suuri psüühilisi erinevusi, tulenevalt fülogeneesist ja ontogeneesist;
• teadvustada pedagoogilise psühholoogia rakenduslikke võimalusi õpetajatöös;
• õpetada toetama õppija arengut, kujundama positiivseid hoiakuid, iseseisvaid õpioskusi ja läbi viima eneseanalüüsi.
õppeaine eesmärgid inglise k
• To introduce human and his development as a psychic being;
• To explain great differences between persons related from fylogenesis and ontogenesis;
• To teach the implementation of educational psychology in teaching engineering;
• To teach to back students' progress, shape positive attitude, independent learning skills and to carry out self-analysis.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud õppur:
• mõistab erinevate inimeste käitumist ja toimimist psühholoogia vaatevinklist;
• mõistab omandamisprotsessi, selle keerukust ja personaalset iseloomu, analüüsib omandamisprotsessi pedagoogilise psühholoogia seisukohast, viib läbi eneseanalüüsi;
• teadvustab motivatsiooni tähtsust ja mõjutamise teid oma pedagoogitöös, grupi ja selle liikmete keerulisi suhteid, jälgib õpperühmas toimuvat ning reageerib sellele paindlikult, loob ja säilitab positiivse õpi- ja töökeskkonna;
• omab tehnikaõpetajale vajalikke teadmisi sotsioloogiast, toetab õppija arengut, suunab iseseisvale, elukestvale õppele.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Having completed the course a student has to be able to:
• understand the behaviour and acting of different people from the point of view of psychology;
• understand the process of learning, its complexity and personal nature, analyse the process of learning from the point of view of educational psychology, carry out self-analysis;
• be aware of the importance of motivation and interrelations of the members of the group in teaching engineering observe the function and behaviour of a study group and react flexibly, create positive work and study environment;
• possess the knowledge in sociology, back up students' progress, guide to independent and lifelong learning.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Pedagoogiline psühholoogia ja sotsioloogia õpetajatöö olulise teadusliku alusena. Inimese arendamise praktilised võimalused. Õpilaste sünnipärased erinevused ja nende arvestamine tunnis. Sugudevahelised psüühilised erinevused. Õpilaste psühholoogilised iseärasused vanemas kooliastmes ja õpetamisprobleemid. Signaalsüsteemi mõju õppimisele. Inimese üldvõimed ja nendega arvestamine õpetamisel. Fülogeneesist tulenevad isiksuse omadused ja nendega arvestamine. Keskkonna ja kasvatuse mõju inimese arengule. Mälu eriline tähtsus omandamisprotsessis. Erinevate mälu liikide kasutamine õpetamisel. Protseduuriline mälu kutseõppes. Inimese mõtlemine ja selle areng (arendamine) ontogeneesis. Omandamisprotsess psühholoogia vaatevinklist. Motivatsiooni küsimus õppimisel ja õpetamisel. Kogemuse tähtsus. Inimene kui sotsiaalne olend. Ümbruse mõju inimese kujunemisele ja käitumisele. Isiksuse probleem. Isiksuse ja grupi suhted. Jäljendamise nähtus. Sotsiomeetriline test. Arengutingimuste muutumine 20. ja 21. sajandil.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Educational Psychology and sociology as scientific basis of a teacher's activities. Practical possibilities for developing a human. Formation of conceptions as the basis of the development of thinking and intellectual development. Differences of students according to gender. Taking into consideration of inbred differences of students in teaching. Psychological partition of students and relevant teaching problems. Taking into consideration of general abilities of a human being in teaching. Influence of a signal system to learning. Qualities of a personality originated from fylogenesis. Influence of environment and education on the development of a human being. Importance of a memory in learning process. The use of different types of memory in teaching engineering. Development of thinking in ontogenesis. Learning process from the point of view of psychology. Procedural memory. Motivation in learning and teaching. Importance of experience in teaching engineering. Human as a social being. Influence of environment on development and behaviour. Problem of a personality. Relations between a personality and a group. Sociometric test. Changes in conditions of development in 20th and 21st centuries.
hindamisviis eesti k
Kokkuvõtlik kirjalik arvestustöö sisaldab erinevate olukordade analüüsi seoses õpetajaööga, mille lahenduse-põhjenduse peab õppur andma pedagoogilise psühholoogia alusel. Lühiesseede kirjutamine kursuse jooksul.
hindamisviis ingl k
The written test consists of the analysis of different situations related to the work of a technical teacher, which should be solved on the basis of educational psychology. Writing of short essasys during the course.
iseseisev töö eesti k
Iseseisev töö seisneb kohustusliku kirjanduse läbitöötamises ja inimese kui psüühilise olendi tegevuse mõtestamises tehnikaõpetajana. Loetu põhjal tuleb oma kirjalikes esseedes/analüüsides põhjendada ja selgitada erinevaid olukordi õpetaja ja õpilaste tegevuses (eriti õppeprotsessis).
iseseisev töö ingl k
Independent work consists of reading the compulsory literature and realisation of the activity of a human as a psychic being in teaching engineering. On the basis of compulsory literature different situations of the work of a technical teacher should be explained/analysed in written essays.
õppekirjandus
Kohustuslik:
1. Allik, J. (2009). Psühholoogia keerukusest. TÜ Kirjastus, 271 lk.
2. Krull, E. (2000). Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat. TÜ Kirjastus, 637 lk.
3. Leppik, P. (2003). Mõtlemine on huvitav. Tallinn, REKK, 160 lk.
4. Leppik, P. (2006). Õppimine on tõesti huvitav. TÜ Kirjastus, 143 lk.
5. Tulving, E. (2002) Mälu. TÜ Kirjastus, 224 lk.

Soovituslik:
1. Hess, Beth B., Markson Elizabeth W., Stein, Peter J. (2000).
2. Sotsioloogia. Tallinn, Külim, 328 lk.
3. Leppik, P. (2000). Lapse arendamine ja õpetamise probleeme koolis. TÜ Kirjastus, 256 lk.
4. Pinn, V. (1985). Frustratsioon ja kasvatus. Tallinn, Valgus, 152 lk.

Filmid:
1. Sugudevahelised psüühilised erinevused. BBC, 50 min.
2. Õppimise psühholoogilisi probleeme. BBC, 50 min.

Loengumaterjalid.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
1.5
loenguid
12.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
0.5
harjutusi
6.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2020/2021 kevad
Peep Leppik, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
eesti keel
    kuva rohkem
    2020/2021 sügis
    Peep Leppik, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
    eesti keel
      2019/2020 kevad
      Peep Leppik, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
      eesti keel
        Ainekaart eesti keeles
        Ainekaart inglise keeles