õppeaine eesmärgid eesti k
Tutvustada vett, kui erandlikku vedelikku ning veekeskkonnas toimuvate keemiliste protsesside aluseid,
- Tutvustada vee kvaliteeti iseloomustavaid füüsikalis-keemilisi parameetreid ning nende analüüsimise meetodeid,
- Anda ülevaade mikrobioloogia alustest,
- Tutvustada looduslike vete koostist ning kujunemise protsesse
- Anda ülevaade erineva päritoluga heitvete liikidest ja koostisest ning ohtlikkusest looduskeskkonnale.
õppeaine eesmärgid inglise k
Introducing water as an exceptional liquid and basics of the chemical processes in aquatic environment.
Introducing physical.chemical parameters characteristic to water and methods of analysing those;
Giving an overview on basic microbiology.
Introducing the formation and contents of natural water.
Providing an overview of waste water with different origin and relevant hazards to natural environment.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- Tunneb vett, kui keemilist ühendit. On teadlik vee erandlikest omadustest ning nende omaduste tähtsusest ümbritseva looduskeskkonna jaoks,
- Tunneb veekeskkonnas toimuvate keemiliste protsesside põhiprintsiipe,
- Teab peamisi veekvaliteedi hindamiseks kasutatavaid füüsikalis-keemilisi näitajaid ning oskab antud suuruste järgi teha järeldusi vee kvaliteedi kohta,
- Tunneb peamisi meetodeid veekvaliteedi näitajate määramiseks ning suudab mõningaid analüüse iseseisvalt läbi viia,
- Teab peamisi mikrobioloogia mõisteid ja aluseid,
- Teab looduslike vete koostise kujunemise protsesse,
- Teab põhilisi heitvee (olme-, tööstus-, põllumajandus-) liike, nende tekkeallikaid ja koostist.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
The student:
- knows water as a chemical substance, Is aware of the exceptional features of water and the significance of these features for the surrounding environment;
- knows the basic principles of chemical processes taking place in aquatic environment;
- knows the main physical-chemical parameters that are used for characterizing water and is able to make conclusions on water quality based on these parameters;
- knows the main methods for determining water quality and is able to conduct some analyses independently himself/herself;
- know the basic terms and principles of microbiology;
- knows the processes of formation of the contents of natural water;
- knows the main types of waste water (municipal (household), industrial, agricultural), the sources and content of of those.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Vesi keemilise ühendina. Vee põhiomadused. Vees toimuvate keemiliste protsesside alused. Vee kvaliteeti iseloomustavad füüsikalis-keemilised näitajad, metoodikad nende määramiseks. Looduslike vete kujunemine, koostis ja omadused.. Üldise mikrobioloogia alused. Mikroorganismide füsioloogia. Sanitaarmikrobioloogia (bakteriaalne reostus). Desinfitseerimine. Mikroorganismide osa reovee puhastamisel. Heitvete liigid ja koostis
Teostatakse 4 laboratoorset tööd vee keemias (pH, el.juhtivus, lahustunud hapnik, üldleelisus, üldkaredus, Ca2+, hõljuvained, fosforiühendid, lämmastikühendid, KHT, BHT) ja 2 mikrobioloogias.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Water as a chemical compound. Main features of water. Basics of hydro-chemical processes taking place in water. Physical-chemical parameters characteristic water quality , methodologies for determining the latter. Formation of natural waters, composition and features. Basics of general microbiology. Sanitary microbiology (bacterial contamination). Desinfection. Role of microorganisms in wastewater treatment . Types and content of waste water.
4 laboratory assignments are being carried out in water chemistry (electric conductivity, soluble oxygen, alkalinity, harshness, Ca2+, suspended solids, phosphorus compounds, nitrogen compounds, chemical oxygen demand, biological oxygen demand, and 2 assignments in microbiology.
hindamisviis eesti k
Eristav hindamine
hindamisviis ingl k
Differentiated grading
iseseisev töö eesti k
Töö õppekirjandusega
iseseisev töö ingl k
Independent work with study literature
õppekirjandus
Christensen, E. Physical and chemical processes in the aquatic environment, USA 2014 (saadaval läbi TTÜ ebrary keskkonna)
Karik, H. Üldine ja anorgaaniline keemia, Tallinn 1981
Glinka, N.L. Üldine keemia, Tallinn 1962
Simm, H. Eesti pinnavete hüdrokeemia, Tallinn 1975
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):