õppeaine eesmärgid eesti k
1. Luua eeldused ülevaate saamiseks elektripaigaldiste projekteerimisvahenditest ja -meetoditest.
2. Luua võimalus omandada elektriskeemide ja jooniste koostamise oskus.
3. Luua eeldused ülevaate saamiseks elektripaigaldiste projekteerimisel kasutatavatest tingmärkidest.
4. Tutvustada kolmemõõtmeliste mudelite rakendusvõimalusi elektripaigaldiste projektide koostamisel.
5. Luua eeldused elektri jaotuskilpide (jaotuskeskuste) skeemide ja keskuse paigutusjooniste koostamise oskuse omandamiseks.
6. Luua valmisolek elektripaigaldiste ja projekteerimistarkvaraga seotud sõnavara kasutamiseks.
7. Luua valmisolek projekteerida elektripaigaldist, kasutades vajalikke arvutusi ning arvestades projekti dokumentatsiooni koostamise nõudeid.
õppeaine eesmärgid inglise k
1. To create possibilities for enhancing the knowledge about design means and methods of electrical installations;
2. To create possibilities for acquiring the skills of composing electric schematics and drawings;
3. To create possibilities for enhancing the knowledge about graphical symbols used in design of electrical installations;
4. To introduce 3D models and their implementation possibilities in electrical machine design;
5. To create possibilities for enhancing the skills of composition of schematics and installation drawings of electric switchboards and cabinets;
6. To create readiness for the usage of vocabulary related to electrical installations and design software;
7. To create readiness for electrical installations design, using necessary calculations and considering the requirements for composing design documentation.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
1. Koostab elektriskeeme vastavalt projekti tehnilisele dokumentatsioonile esitatavatele nõuetele.
2. Arvutab projekteerimistarkvara abil lühisvoolusid, pingelangusid ning valib kaableid ja kaitseaparaate.
3. Koostab elektripaigaldiste jooniseid, kasutades paigaldusjoonistes kasutatavaid tingmärke.
4. Koostab jaotuskilpide (jaotuskeskuste) skeeme, kasutades elektriskeemides kasutatavaid tingmärke.
5. Projekteerib elektripaigaldise, kasutades vajalikke arvutusi, elektripaigaldiste projekteerimisvahendeid ja -meetodeid ning arvestades projekti dokumentatsiooni koostamise nõudeid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
The student:
1. Composes electric schematics, according to requirements for composing design documentation;
2. Calculates short-circuit currents and voltage drops as well as selects cables and protection devices using design software;
3. Composes electrical drawings using the most important graphical symbols used in electric schematics and installation drawings;
4. Composes schematics of switchboards and cabinets using the most important graphical symbols used in electric schematics and installation drawings;
5. Designs electrical installations, using the necessary calculations, means and methods for electrical installation design, taking into account the requirements set for the technical documentation composition.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Täiendatakse elektriskeemide, hooneautomaatika skeemide, elektripaigaldiste paigaldusjooniste, elektrikilpide skeemide ja dokumentatsiooni koostamise alaseid teadmisi ja praktilisi oskusi. Käsitletavate teemade hulka kuuluvad arvutused, skeemid, komponentide andmebaasid, tingmärgistandardid, muudatuste haldamine, elektripaigaldiste projekteerimisel kasutatav tarkvara ja dokumentatsioonile esitatavad nõuded. Tutvustatakse loetletud valdkondades kasutatavat sõnavara. Elektripaigaldise projekti koostamine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Improving the theoretical knowledge and practical ability to compose electric schematics, building automation schematics, electrical installation drawings, switchboard schematics and documentation. The topics include calculations, schematics, component databases, graphical symbol standards, management of changes, requirements and software used for electrical installation drawings. The necessary technical vocabulary is introduced. Composition of electrical installation design documentation.
hindamisviis eesti k
Hindelise arvestusega hinnatakse projekteerimisobjekti ja selle osade (eraldi praktikumitööde) arvutitöötlust ja õppija pakutud tehnilise lahenduse vastavust kehtivatele nõuetele sh esitatud jooniste ja seletuskirja kooskõla lähteülesande ning standarditega. Iga õppija esitleb oma tööd individuaalselt suulise ettekande vormis ja teostab kuulajate pakutud ning õppejõu poolt kinnitatud parendusettepanekud. Rühmatöö korral kontrollitakse ja hinnatakse iga autori teadmisi ja oskusi iseloomustavat tööpanust eraldi. Hinne moodustub e-õpikeskkonnas esitatud ja kaitstud kodu- ja praktikumitööde, nendest moodustatud projekti suulise kaitsmise punktisumma järgi. Teemasid võidakse hinnata kas eraldi kontrolltöös (üks kord semestri jooksul peale materjali põhiosa läbimist) või koos projekti kaitsmisega - komplekshindamisel põhjendab õppija suuliselt teemadele täpselt vastavate projektiosade projekteerimisotsuseid."
hindamisviis ingl k
The graded assessment evaluates the computer processing of the design object and its parts (separate practice lab works) and the compliance of the proposed technical solution with the current requirements, including the compliance and consistency of the submitted drawings and explanation letter with the initial task and standards. Each learner presents the work individually in the form of an oral presentation and implements suggestions for improvement proposed by the audience and approved by the supervisor. In the case of group work, the contribution characterizing the knowledge and skills of each author is checked and evaluated separately. The grade is formed based on the score of the homework and practice lab work assignments submitted and defended in the e-learning environment, and the oral defense of the design. Topics can be assessed either in a separate test (once per semester after completing the main part of the material) or together with a project defense - in a complex assessment, the student orally justifies the design decisions of the parts of the project that correspond exactly to these topics.
iseseisev töö eesti k
Projekteerimisoskuste omandamiseks läbitakse järjekorras valitud objekti elektripaigaldise projekteerimise etappe. Õppija valib pakutud teemade hulgast huvipakkuva ja postitab sellele vastava projekteerimisobjekti üksikasjaliku kirjelduse kursuse foorumisse. Lähteandmete õppejõu poolse kinnitamise järel koostab õppija valitud objektile sobivas vormis projekteerimise lähteülesande. Projekteerimisetappide tulemused esitatakse juhendavale õppejõule koheseks ülevaatamiseks klassiruumis arvutiekraanil ja e-õppe keskkonnas. Iga etapi käigus valminud joonised arutatakse klassis läbi koos parendusettepanekutega.
iseseisev töö ingl k
For acquiring design skills, the stages of the electrical installation design of the selected object are carried out. The learner chooses a topic of interest from the proposed topics and posts a detailed description of the design object to the course forum. After confirmation of the source data by the teacher, the learner prepares a design task in a suitable form. The results of the design stages are presented to the supervisors for immediate review in the classroom computer screen and in the e-learning environment. Drawings completed during each stage are discussed in class with suggestions for improvement.
õppekirjandus
1. Elamute elektripaigaldised. Tallinn, EETEL-Ekspert, 2005, 244 lk.2. Ehitiste elektripaigaldised. Eesti Standardikeskuse standardisari.
2. Elektriprojekteerimise käsiraamat; Autio, I.; Harsia, P.; Leskinen, M.; Piikkilä, V.; Savuoja, P.; Välimäki, E.; Harsia, P.; Metsikkö, A. ; tõlge Eesti keelde 2011., ISBN 978-9949-487-52-3.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):