õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on valmistada õppureid ette iseseisvaks uurimistööks ja kujundada algteadmised erinevatest uurimismeetoditest, turu-uuringute planeerimisest ning läbiviimisest. Kursus arendab erinevate uuringuandmete kasutamise, töötlemise ja seostamise oskusi.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to prepare students for independent research, providing basic theoretical knowledge, practical skills and experience of/for application of different research methods, and to further skills of using, processing and linking of various data in combination with research planning.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- kirjeldab erinevaid teaduslikke uurimusmeetodeid ja nende rakenduspõhimõtteid;
- eristab teadlikku andmekogumist ja juhuslikult kogutud infot;
- sõnastab uurimistöö keskseid uurimusprobleeme ja uurimuse eesmärke, uurimusküsimusi ja hüpoteese probleemi kontrollimiseks;
- viib iseseisvalt läbi väiksemamahulise turu-uuringu, kasutades sobivaid uurimusmeetodeid;
- koostab uurimusküsimustikke uurimusprobleemist lähtuvalt;
- kasutab kliendirühmaga samastumise olulisemaid kvalitatiivseid uurimusmeetodeid;
- on omandanud esmased andmetöötlusoskused, analüüsib tulemusi ja teeb tähenduslikke järeldusi;
- vormistab oma uurimistulemusi nii kirjaliku teksti kui ka suulise ettekandena;
- kirjeldab teadustöö eetika põhimõtteid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- describes primary and secondary research methods and their application;
- differentiates the information obtained by means of selective and purposeful data collection and data obtained accidentally;
- formulates main research problems and objectives, research questions and hypothesis for problem testing;
- carries out a small-scale research surveys/polls using suitable research methods;
- prepares survey questionnaires considering and depending on the research problem;
- applies main methods of qualitative research for identification with a customer group.
- has obtained basic skills of data processing; analyses research results and validates conclusions based on it;
- is able to introduce research results as a written paper and in an oral presentation;
- describes the principles of ethics of scientific research.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kursus annab ülevaate teadustöö olemusest, põhietappidest, sisulistest ja vormistuslikest nõuetest.
Kursuse käigus käsitletakse järgmiseid teemasid: uurimistöö eesmärk, ülesehitus; teadusliku meetodi kirjeldus (hüpoteeside falsifitseerimine jms metodoloogia), teadustöö eetika, teaduskirjandusega töötamise õpetus ja kirjanduse analüüs; uuringute metodoloogia ja meetodid; andmeanalüüs; kirjeldav statistika; statistilised testid.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Essence, purpose and stages of research work, requirements of writing a research paper. The aim of the research, the structure of the scientific research, description of scientific method (falsification of hypothesis's etc), the ethics of scientific research. Analysis of literature; selection of research methodology and methods; data analysis; descriptive statistics; statistical tests.
hindamisviis eesti k
eristav hindamine
hindamisviis ingl k
graded assesment
iseseisev töö eesti k
Üliõpilastelt oodatakse põhjalikku valmistumist seminarideks kasutades soovituslikku õppekirjandust. Loengutele vastav elektrooniline lugemismaterjal (artiklid ja elektroonilised loengud) ja iseseisvad harjutusülesanded peavad olema omandatud/sooritatud enne järgneva teema algust. Kursuse käigus üliõpilane viib iseseisvalt läbi rea empiirilisi mini-uuringuid (vaatlus, küsitlus, intervjuu) ja analüüsib tulemusi sobivaid statistlisi meetodeid kasutades. Kursus eeldab üliõpilastelt seniõpitu ja kursuse käigus omandatu integreeritud kasutamist pilootuuringuna teostatud empiirilise uurimustöö teostamisel sobivaid uurimus- ja statistilis meetodeid kasutades ja tulemuste mõtestatud analüüsi.
iseseisev töö ingl k
Regular preparation for seminars and practical classes using electronic resources, textbooks and additional readings. Practical exercises to be completed and submitted prior to each class/new theme. Integrated application and combination of previous and new knowledge is expected in conducting an empirical research task.
õppekirjandus
Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed method approaches. (2nd ed.): Sage Publications Inc
Niglas, K. (n.d.) Kirjeldav statistika, http://www.cs.tlu.ee/~katrin/wp/wp-content/uploads/2013/11/Kirjeldav_statistika.pdf
Sauga, A. (n.d.) Kvantitatiivsed uurimusmeetodid majanduses. Konspekt lk. 1-50. http://www.sauga.pri.ee/audentes/download/kvantmeetodid.pdf
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.5
harjutusi
16.0